Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 17:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MoralDetektiven
Att de hittat vissa föremål som till exempel hennes ring och mobilskal, får mig att tro att hon redan ligger död i någon skog och GM numera försöker sprida ut föremål runt i området i hopp om att förvirra om t.ex var brottsplatsen är (för mordet).

Å andra sidan, det scenariot jag ser där hon är levande, är att hon antagligen fången inomhus hos någon. Hela Sverige letar efter henne, hade hon varit ute någonstans kan man tycka att hon borde hittats runt nu. Polisen borde be kosmetikbutiker hålla koll på män i 25-30 års åldern som kommer in och köper varor som kan vara till en flicka i 17 års åldern.

Kluven, men tror att detta kommer sluta olyckligt.

Det här var det mest långsökte jag någonsin läst.
Vad säger att gärningsmannen är 25-30 år gammal? han kan lika gärna vara 67.
Och varför i h-e skulle han gå och köpa smink och liknande till någon han kidnappat?
2015-06-11, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vizual
Finns det fortfarande folk som tror att det rör sig som våldtäkt?

Vem är det som är 3 år mentalt?...
En våldtäkt som spårat ut och offret strypts är inte helt ovanligt. Sedan finns det ju lustmördare men de är relativt få som utövar detta...Kan vara ngn psykiskt sjuk man eller person med antisocial personlighetsstörning som är väl etablerad i samhället ( utåt sett).
Senast redigerad av hemlunda2000 2015-06-11 kl. 17:24.
2015-06-11, 17:22
Medlem
Har nu sett intervjuerna med dom två kollegorna när dom berättar vad som hände vid stängning och båda säger samma sak, kan någon länka filmen när den ena sen säger tvärtemot vad hon sagt första gången? hittar inte den nämligen..
Medlem
Steinarrs avatar
Jag tycker också att intervjuerna är riktigt märkliga. Tittar man på deras kroppsspråk så tycker jag att det är tydligt att dom döljer någonting. Frågan är vad?
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Till alla som försvarar kollegorna. Det har hänt och kommer fortsätta att unga tjejer dödar varandra. Slänger ingen anklagelse på någon men dom beter sig skumt (ja jag vet att det kan vara enbart av chocken) men att avfärda dom som misstänkta pga kön eller ålder är bara dumt! Som jag skrivit långt bak i tråden, kolla upp Dr Phil avsnittet om två 16-17 åriga tjejer som mördade sin tredje "bästis" De framträdde även dom i intervjuer och uttryckte sitt stöd osv. Säger bara att ingen är helt fri från misstankar än!

Och där kom Dr Phil, konstigt att ingen dragit upp Hitler ännu.

Släpp skitsnacket om hennes arbetskamrater, bara släpp det. Så jävla tröttsamt.
Medlem
Finns inga tecken på att gärningsmannen gjort ett impulsivt dåd. Och det har säkert polisen koll på. Detta är välplanerat och troligtvis utfört av två gärningsmän med tillgång till bil. Hoppas dom döms till minst 15 års fängelse för anlagt mord!!
2015-06-11, 17:23
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
De beter sig helt normalt under omständigheterna.
Finns inget i dessa intervjuer som tyder på att de är inblandade.

Håller helt med dig. Vissa övertolkar yttringar, formuleringar, gester, kroppshållning etc, när det helt enkelt rör sig om unga och omskakade människor som plötsligt får en mikrofon uppkörd i ansiktet. Jag har utbildning i förhörsteknik (militär, inte polisiär), och stor vana vid att bedöma folk. Jag ser eller hör inget onormalt alls, bara nervösa/ledsna kollegor som verkar reagera helt normalt utefter förutsättningarna.
Senast redigerad av theodor.busse 2015-06-11 kl. 17:25.
Medlem
SvinetPetssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vizual
Finns det fortfarande folk som tror att det rör sig som våldtäkt?

Vem är det som är 3 år mentalt?...

Vad är mer sannolikt?
Medlem
att dom är skyldiga så klart! tror dom seriöst att dom kan komma undan med mord i Sverige 2015? då har dom underskattat brottsteknikerna.
Citat:
Ursprungligen postat av misoneist
Finns inga tecken på att gärningsmannen gjort ett impulsivt dåd. Och det har säkert polisen koll på. Detta är välplanerat och troligtvis utfört av två gärningsmän med tillgång till bil. Hoppas dom döms till minst 15 års fängelse för anlagt mord!!

Anlagt mord?
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoralDetektiven
Att de hittat vissa föremål som till exempel hennes ring och mobilskal, får mig att tro att hon redan ligger död i någon skog och GM numera försöker sprida ut föremål runt i området i hopp om att förvirra om t.ex var brottsplatsen är (för mordet).

Å andra sidan, det scenariot jag ser där hon är levande, är att hon antagligen fången inomhus hos någon. Hela Sverige letar efter henne, hade hon varit ute någonstans kan man tycka att hon borde hittats runt nu. Polisen borde be kosmetikbutiker hålla koll på män i 25-30 års åldern som kommer in och köper varor som kan vara till en flicka i 17 års åldern.

Kluven, men tror att detta kommer sluta olyckligt.

Det hade varit minst lika förvirrande om alla tillhörigheter var staplade i en liten pyramid precis utanför Caféet, om inte mer så. Nu ligger fynden i en prydlig ordning längs GM's färdväg och är därmed till stor hjälp. Det är inte troligt att en normalbegåvad gärningsman ödslar tid med att plantera ut falska ledtrådar. En påtänd person kanske, men inte med högre intelligens än en outbildad uteliggare.
2015-06-11, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bar.kilt
Jag tycker det är lite märkligt att ingen som känner/är bekant med Lisa, familjen eller kollegorna ännu postat någonting i denna tråd? Det hade kunnat göra att många konstiga teorier här skulle kunna förkastas... Samtidigt får man ju hoppas att alla dessa människor är med och letar...

Jag hoppas innerligt att det är en kidnappning och hon hittas vid liv. Tyvärr så är det väl mest i deckarserier de kidnappas och hittas vid liv, i verkligheten är det snarare mord än kidnappning... så jäkla tragiskt...
Märkligt? Tror nog de har annat att tänka på än att gå in här...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in