Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 17:13
Medlem
bittermandels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
"Polisen letar efter ännu ett spår - ett misstag som någon som eventuellt fört bort Lisa skulle kunna ha gjort."

Är det reporterna ord, eller polisens? Om det är polisen, är det här en provokation till GM månne? "Vi kommer hitta dig din jävel, var så säker", med förhoppningen att denne SKA göra ett misstag i ren stress..?

Detta är reporterns ord via Polisen/MPS.
Jag tror GM har haft henne i en bil, dumpat saker i närheten till caféet för att polisen ska vara upptagna. Jag tror GM i söndags natt åkt långt utav bara helvete, säkert 50-75mil och grävt ner kroppen i en totalt övergiven skog, några hundra meter in på en plats någon aldrig skulle kunna hitta kroppen, och platsen skulle absolut inte kunna kopplas till GM.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrillePille
har sett intervjuerna med de andra anställda nu flera ggr, tycker fan också att de beter sig underligt och svarar konstigt på frågorna. Ser allmänt skyldiga ut... men svårt o säga till 100% när man inte känner dem personligen!

De beter sig helt normalt under omständigheterna.
Finns inget i dessa intervjuer som tyder på att de är inblandade.
2015-06-11, 17:14
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
"Polisen letar efter ännu ett spår - ett misstag som någon som eventuellt fört bort Lisa skulle kunna ha gjort."

Är det reporterna ord, eller polisens? Om det är polisen, är det här en provokation till GM månne? "Vi kommer hitta dig din jävel, var så säker", med förhoppningen att denne SKA göra ett misstag i ren stress..?

Polisens ord. Har haft att göra med deras talesman i jobbet (han som yttrade orden) - himla skärpt och smart kille! Tror absolut att det kan vara ett meddelande till GM
2015-06-11, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tatturerad.m.Tofs
Oj vad många dumma inlägg var är MOD? Många nämner mordet på Helena men tänk så här vem väntar i 23 år för nästa mord? De flesta som skriver här verkar t.om ha en bra bit kvar tills dom är 23 år?
Lisa är inte i livet och kroppen kan vara långt borta, nu får vi se vad dna säger om de fynd som gjorts är det hennes saker förutom handsken?? P:S hur tappar man ett spänne till en klocka?

Tex försöker slita sig loss och han tar tag i armarna..
Medlem
Visst finns det vissa saker som stödjer teorin om att det skulle vara hennes arbetskollegor, men det verkar som att motiv saknas helt och hållet. Detta är ingenting man bara gör på skoj
Medlem
Schizofrenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tatturerad.m.Tofs
Oj vad många dumma inlägg var är MOD? Många nämner mordet på Helena men tänk så här vem väntar i 23 år för nästa mord? De flesta som skriver här verkar t.om ha en bra bit kvar tills dom är 23 år?
Lisa är inte i livet och kroppen kan vara långt borta, nu får vi se vad dna säger om de fynd som gjorts är det hennes saker förutom handsken?? P:S hur tappar man ett spänne till en klocka?

Länken ("armbandet") kan gå av ifall sprintarna som håller samman klockan med länken brister. Om någon sliter i en klocka av lägre kvalité är det inte konstigt ifall själva klockan följer med i handen som sliter, medan länken helt enkelt faller till marken.
Medlem
SvinetPetssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Y
Följande är min gärningsmannaprofil...

Gubben som bragt Lisa om livet är primitiv till driftsliv men högstående i intellekt. Hans psykiatriska patologi, för en sådan finns, är av sammansatt art. Där finns en neuropsykiatrisk problematik och som överbyggnad till denna en personlighetsstörning, narcissistisk sådan. Kan ej relatera till andra människor, har aldrig haft en bestående mellanmänsklig relation. Djävulusisk barndom, stor ensamhet som ung vuxen. Ej lyckats i studier eller arbetsliv.

Liknar många klientsammanfattningar jag läst på fängelset där jag jobbade för nått år sedan. Våldtäktsmän är olika i många avseenden, men har ofta avsevärda likheter som de du beskrev. Inte alltid, dock.
2015-06-11, 17:17
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creepy24
Beter sig normalt är du helt blåst ??? kan du ens läsa av kroppsspråk ??

Vad är att bete sig normalt i en sån här speciell situation?

Finns det någon mall för hur en ung person beter sig när en vän samt kollega försvunnit spårlöst några minuter efter att man sagt adjö till personen i fråga?
Medlem
EvilGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schizofrenen
Länken ("armbandet") kan gå av ifall sprintarna som håller samman klockan med länken brister. Om någon sliter i en klocka av lägre kvalité är det inte konstigt ifall själva klockan följer med i handen som sliter, medan länken helt enkelt faller till marken.

Då måste man väl hitta själva klockan också?
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Till alla som försvarar kollegorna. Det har hänt och kommer fortsätta att unga tjejer dödar varandra. Slänger ingen anklagelse på någon men dom beter sig skumt (ja jag vet att det kan vara enbart av chocken) men att avfärda dom som misstänkta pga kön eller ålder är bara dumt! Som jag skrivit långt bak i tråden, kolla upp Dr Phil avsnittet om två 16-17 åriga tjejer som mörde sin tredje "bästas" De framträdde även dom i intervjuer och uttryckte sitt stöd osv. Säger bara att ingen är helt fri från misstankar än!
Vilket är vanligast och mest sannolikt?
A, En ung ensam söt tjej faller offer för en sexualförbrytare?
B, Hon blir mördad av sina arbertskamrater ?
Ännu en analys från en som är 3 år mentalt. Är du myndig?
Medlem
DIEXELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilG
Missing People-tjommen redogjorde också hur de hade delat upp området med namn som "Ludwigområdet" och jag vet inte vad. Jag tror att syftet är att ringa in en eventuell gärningsman som är med i MPS letande.

Det är exakt vad jag skrev förut i tråden, polisen har koll på MP och försöker ringa in de grupper som gör olika fynd på platser där polisen redan varit där och undersökt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in