Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 17:11
Medlem
EvilGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebigcock
Tror man gör detta för att man misstänker att bärningsmannen är med i sökandet och lägger ut sakerna .

Missing People-tjommen redogjorde också hur de hade delat upp området med namn som "Ludwigområdet" och jag vet inte vad. Jag tror att syftet är att ringa in en eventuell gärningsman som är med i MPS letande.
Medlem
Steinarrs avatar
Någon mer som är helt säker på att det är fler än en GM?

Med tanke på hur utspridda alla grejer är så känns det som att flera stycken först har dragit med sig henne någonstans och sedan våldtagit henne och efter det gått runt och kastat med hennes grejer.

Någon/några har sedan dödat henne och dumpat kroppen någonstans.
Medlem
Har polisen utfärdat rikslarm efter Lisa?
Medlem
Följande är min gärningsmannaprofil...

Gubben som bragt Lisa om livet är primitiv till driftsliv men högstående i intellekt. Hans psykiatriska patologi, för en sådan finns, är av sammansatt art. Där finns en neuropsykiatrisk problematik och som överbyggnad till denna en personlighetsstörning, narcissistisk sådan. Kan ej relatera till andra människor, har aldrig haft en bestående mellanmänsklig relation. Djävulusisk barndom, stor ensamhet som ung vuxen. Ej lyckats i studier eller arbetsliv.
2015-06-11, 17:12
Medlem
CrillePilles avatar
har sett intervjuerna med de andra anställda nu flera ggr, tycker fan också att de beter sig underligt och svarar konstigt på frågorna. Ser allmänt skyldiga ut... men svårt o säga till 100% när man inte känner dem personligen!
Medlem
fghjkls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaylordfucker
Enligt Geocachekartan skall det finnas en cache där.

Vilken karta? länka gärna, har aldrig varit insatt i geocahing, får sätta mig in lite i det.
Medlem
Schizofrenens avatar
Ni som snackar om att GM skulle ha burit på BO någon längre sträcka än mopeden till en eventuell bil är ute och cyklar. Att lyckas bära en fullständigt panikslagen (adrenalin!) 17-årig tjej, som dessutom skriker sparkas och slåss är inget vem som helst klarar av utan att det väcker någon som helst uppmärksamhet.
Medlem
Creepy24s avatar
Dessa kollegor döljer något polisen borde granska tjejen i videon omgående man ser ju att hon håller inne på något...
2015-06-11, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Y
Följande är min gärningsmannaprofil...

Gubben som bragt Lisa om livet är primitiv till driftsliv men högstående i intellekt. Hans psykiatriska patologi, för en sådan finns, är av sammansatt art. Där finns en neuropsykiatrisk problematik och som överbyggnad till denna en personlighetsstörning, narcissistisk sådan. Kan ej relatera till andra människor, har aldrig haft en bestående mellanmänsklig relation. Djävulusisk barndom, stor ensamhet som ung vuxen. Ej lyckats i studier eller arbetsliv.

Går inte fastslå en gärningsmannaprofil, finns inte tillräckligt mycket att gå på, framförallt finns det inget offer ännu.
Medlem
TheJackets avatar
Till alla som försvarar kollegorna. Det har hänt och kommer fortsätta att unga tjejer dödar varandra. Slänger ingen anklagelse på någon men dom beter sig skumt (ja jag vet att det kan vara enbart av chocken) men att avfärda dom som misstänkta pga kön eller ålder är bara dumt! Som jag skrivit långt bak i tråden, kolla upp Dr Phil avsnittet om två 16-17 åriga tjejer som mördade sin tredje "bästis" De framträdde även dom i intervjuer och uttryckte sitt stöd osv. Säger bara att ingen är helt fri från misstankar än!
Senast redigerad av TheJacket 2015-06-11 kl. 17:15. Anledning: stavning
Medlem
bar.kilts avatar
Jag tycker det är lite märkligt att ingen som känner/är bekant med Lisa, familjen eller kollegorna ännu postat någonting i denna tråd? Det hade kunnat göra att många konstiga teorier här skulle kunna förkastas... Samtidigt får man ju hoppas att alla dessa människor är med och letar...

Jag hoppas innerligt att det är en kidnappning och hon hittas vid liv. Tyvärr så är det väl mest i deckarserier de kidnappas och hittas vid liv, i verkligheten är det snarare mord än kidnappning... så jäkla tragiskt...
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misoneist
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20934096.ab

Video med den andra kollegan Rebecka!!! Ser ni det jag ser?? Både Lowa och Rebecka uppträder med samma motoriska ögonrörelse när dom berättar om Lisa.

allt i tv är på låtsas, men jag kan hålla med om att den intervjun kändes olustig. förmodligen ingenting konstigt, men självklart kan de veta detaljer som de inte vill berätta, tex att de drog tidigare från jobbet och lät BO låsa själv. skulle vara intressant om de kunde få fatt på den kunden som uppträtt konstigt under dagen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in