Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Känns som att det är någon som placerat ut alla dessa saker för att förvirra polisen, känns ganska otroligt att hon dels tappar så många saker och att dem blåser iväg så pass långt.
ja hon behöver ju inte varit på dom ställen alls. Hon kan vara naken precis varsomhelst och alla hennes kläder och tillhörigheter placeras ut efterhand. Vem törs göra något sånt? Lidköping är inte så stort. Precis alla känner till hennes försvinnande. Någon måste gjort iakttagelser. Framförallt tänker jag att den som har med hennes försvinnande att göra borde ju vara orolig för att bli iakttagen när den strör hennes saker?
2015-06-11, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
När det gäller en eller flera GM gällande hennes försvinnande så kan denna/dessa var precis vem som helst.

Alltså det kan vara en etnisk svensk, neger, arab, zigenare, etnisk dansk, etnisk islänning, etnisk holländare m. m. Eftersom, antar jag, ingen av oss här i tråden vet vem eller vilka som är inblandade i 17-åringens försvinnande.

Enbart ett konstaterande att det inte går att utesluta någon.

Nej det KAN vara vem som helst.
Fast mycket mer talar för att det är en vit man 35 - 45 år, förmodligen svensk, än en 55 - 65 år gammal man från grönland.
2015-06-11, 12:24
Medlem
countdowns avatar
Mycket märkligt sammanträffande med de båda försvunna flickorna. Båda är sjutton, verkade inte ha några planer alls på att försvinna. Båda var in transit när det skedde.
Min familj åker ofta sträckan förbi Norberg - Skövde. Det finns väldigt många småorter/byar längs vägarna och det är anspråkslösa vägar vi talar om, med mycket skog runtomkring. Undrar om det finns ett samband.
2015-06-11, 12:24
Medlem
Nu har tydligen en ring hittats, dock har polisen inte bekräftat att den tillhör LH enligt DN. Edit: hittades igår.
2015-06-11, 12:25
Medlem
Fick lite verifierad information, då arrangören av MP ringde.
Vad hon kunde säga var att dem har hittat det dem har gått ut med,
Men polisen har inte gått ut med allt heller tydligen.
2015-06-11, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C00RN
Tror det finns ont om invandrare i det området

Mellan Götene och Mariestad ligger Brännebrona Gästis.
Det här är Tofta Snickeri AB:s största asylboende, men stället drivs av Erland Olsson.
Expressen besöker asylboendet och Erland Olsson visar runt.
Gästishotellet är ett nav för asylboende - och hit kommer busslaster med människor varje vecka för att sen slussas ut till olika boenden.

Avtal om över 1000 asylsökande med Migrationsverket.
2015-06-11, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jrondon
Nu har tydligen en ring hittats, dock har polisen inte bekräftat att den tillhör LH enligt DN.

Det tyder väl på att man kanske eldat upp henne?

Fattar inte någonting alltså får panik!

Om det nu är ett rånmord så behåller man ju alla de sakerna.

Om det nu är en våldtäktsmord så vill man väl sprida så lite bevis som möjligt?!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sp8018
Magkänslan säger att detta aldrig kommer klaras upp.
Jo, känns verkligen inte bra det här.

Mår seriöst dåligt av detta.

Tror tyvärr hon är död, men bara man hittar kroppen så man kan få något svar på vad som har hänt. Kommer jaga mig i alla evighet annars.
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handeldvapen
Jag har lite svårt att släppa det faktum att fynden de hittat är utspridda. Hade gärningen skett av en stressad gärningsman med en tonåring under armen så hade grejerna helt klart legat i en skapligt rak linje.
Nu ser det nästan utplacerat ut.

Släpper inte tanken om frivilligt försvinnande än. Vad säger Trojan om det?

Jag säger att det är så osannolikt att det inte är värt att diskutera.

Och som sagt, alla upphittade prylar tillhör knappast LH.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
ja hon behöver ju inte varit på dom ställen alls. Hon kan vara naken precis varsomhelst och alla hennes kläder och tillhörigheter placeras ut efterhand. Vem törs göra något sånt? Lidköping är inte så stort. Precis alla känner till hennes försvinnande. Någon måste gjort iakttagelser. Framförallt tänker jag att den som har med hennes försvinnande att göra borde ju vara orolig för att bli iakttagen när den strör hennes saker?

Förstår hur du menar, men han hade 2 timmar på sig i söndags kväll. Och på två timmar hinner man göra mkt, inklusive försvinna därifrån, åka till ett annat län eller kommun och där i lugn o ro göra de som behövs
Medlem
Fynd: En ring (DN.SE)
Fynd i ladan: Vid handsken har det funnits ett kassa-kvitto från en butik i Skövde.

- Expressens live tv
2015-06-11, 12:27
Medlem
Jag tror inte dom kommer hitta henne på den platsen där dom söker. Engla hittades ju ca 7-8 mil från sin hemstad. dom letade ju på hela fel ställen då det var ju Eklund själv som visade vägen till kroppen senare. Jag tror det skulle vara en ren slump att någon hittar henne nu. Troligtvis var allt redan förberett och planerat med tanke på att allt är så utspritt. Det enda med den saken är ju att hur kan GM hunnit allt detta på den korta tiden han hade i det området innan pappan, caféägaren och poliser var där. Möjligtvis att han haft henne i bilen under tiden han sprungit runt som ett jihuu å slängt saker för att sedan åka.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in