Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Väldigt tyst om den "stökiga" gästen på Kaféet. Den personen borde i mitt tycke vara väldigt intressant för utredningen. Får hoppas på att polisen har någon koll på vem det är.

Läste tidigare om att det inte har varit något konstigt. Bara någon grinig kund troligtvis.
Medlem
dannees avatar
Mega tråden nummer ett. Har nog aldrig sett en sån här stor tråd på FB tidigare utan någon anhörig eller liknande kommit med nån hett info! Skumt... Kan betyda något?

Att polisen gått ut med namn p bild tidigt tyder jag som inga spår av blod m.m. Har lämnats. Chansen finns att hon lever.
...Dock något som talar emot är att hennes grejer har hittats utsprida, borde inte GM varit upptagen med BO istället för gå igenom hennes saker? jag tror han har gått igenom sakerna efter han blivit köar med BO, alltså dumpat kroppen... Tyvärr.
- som i fallet med tjejen på kyrkogården i Gbg.

- något som inte blivit diskuterat är att eventuella brottet är begår i dagsljus... Det borde säga en del om GM. Chansen att det är en GM som ej känns BO sen tidigare minskar med det.
Senast redigerad av dannee 2015-06-11 kl. 15:05.
Medlem
ztickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
När och vart har du hört det? Följt tråden mycket.

Intervju med ägarinnan, kaféets Facebooksida, massa tidningsartiklar, en jävla massa inlägg i tråden, osv.
Medlem
Koreanskbots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flant0n
Detta området borde man verkligen söka av: https://goo.gl/k6lqli

Tänkte samma sak. Vet vi om man har gjort någon koll kring stenbrottet? Känns som en plats där GM skulle kunna bli av med kroppen.
2015-06-11, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av succubusan
Fynden ser ut att ligga ganska långt från vägen eller har jag fel?

i så fall försvinner ju teorin att man slängt saker från en bil

Tyvärr så tror jag att brottet begåtts i ladan men att polisen är så jävla okunnig och inte hittat något där trots massiva resurser.
Därefter har han åkt iväg och slängt iväg sakerna utspritt längst vägen, de saker som de nu hittar.
Medlem
mikkelbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulpi
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6186461

Tackar!!

Känns ju som om Gm har lite lokalkännedom. Plats "2" ute på åkern verkar ju inte en random plats direkt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Att man inte vill bekräfta vad det är för fynd som har gjorts tyder på att det är något som är kopplat till BO, måste vara hennes hjälp eller jacka eller något.

Man har redan sökt av platsen en gång. Hur kan man missa en hjälm som ligger i ett dike?

Troligtvis något mindre föremål. Resten av mobilen kanske?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EvilG
Vilket program gick skötsamma BO?

kurtforfasen skrev i ett inlägg att hon läser samhäll på Västerhöjd.
2015-06-11, 15:04
Medlem
"Fyndet låg öppet och synligt" -TV4

Varför skulle man dumpa saker så öppet och varför skulle man sprida ut sakerna ganska nära varandra och nära BP om man inte vill förvilla?
Man mördar/kidnappar inte en person och går ut på en åker och sprider ut sakerna. "där lägger jag den och där lägger jag den". Det är som att GM VILL att sakerna ska hittas.

För vad jag har fått för mig är att alla fynd har gjorts på eller i närheten av denna åker?
Väldigt konstigt tycker jag.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Att man inte vill bekräfta vad det är för fynd som har gjorts tyder på att det är något som är kopplat till BO, måste vara hennes hjälp eller jacka eller något.

De vill ju även behålla uppgifter för sig själv så att inte psykiskt sjuka stollar kommer in från gatan och erkänner kidnappning och mord utan att kunna ge några detaljer eller bevis som inte är allmän kännedom.
Medlem
Kan det inte möjligtvis vara pappan själv som gjort något.. känns inte som man vill tänka så men det har väl hänt förut. Han var/är väl militär och varit i Afghanistan.. kanske med psykiska problem från den tiden. Nej usch vill verkligen inte peka ut en förälder men som en person dom intervjua på expressen live så var det sånt polisen kommer gå igenom under en utredning. Hennes närmsta anhöriga, vänner, pojkvänner,svartsjuka osv. På något sätt känns det som att GM haft lite tid för att "hinna" göra allt på den korta tiden. Men jag kan ju såklart ha helt fel!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koreanskbot
Tänkte samma sak. Vet vi om man har gjort någon koll kring stenbrottet? Känns som en plats där GM skulle kunna bli av med kroppen.

Hahahaha har inte polisen sökt där heller? Fullstädigt jävla värdelösa är dom

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in