Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-11, 12:27
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrFlashenstein
Mellan Götene och Mariestad ligger Brännebrona Gästis.
Det här är Tofta Snickeri AB:s största asylboende, men stället drivs av Erland Olsson.
Expressen besöker asylboendet och Erland Olsson visar runt.
Gästishotellet är ett nav för asylboende - och hit kommer busslaster med människor varje vecka för att sen slussas ut till olika boenden.

Avtal om över 1000 asylsökande med Migrationsverket.

Ja och det bor säkert lika många sexuellt frustrerade svenska män i 25-50 års ålderns som har psykiska problem.

Nu säger dom på expressen att boende i området har hört skrik i området, nya uppgifter ?
2015-06-11, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Vad hittades i kyrkan norr om cafét?

Det har väl diskuterats om det var ett armband eller delar av ett armbandsur? Eller har jag fel?
2015-06-11, 12:28
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Finns det någon karta på var fynden hittats någonstans?

Använd sökfunktionen i tråden. Finns även karta över fynden i artiklarna på Aftonbladet.
2015-06-11, 12:29
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockandrolla
Hur var Lisas hemförhållanden?
Fadern är/var? militär. Upplevs han som en klassisk “peka med hela handen“ man som höll familjen i ett järngrepp?
Jag vill gärna tro det, för inte tror jag det var av oro en yrkesmilitär inte kunde vänta längre än 1 1/2 timma på att dottern skulle köra 4 1/2 mil på moppe? Det påstås väl t.om. att hon skulle åka "strax" vilket skulle kunna vara en halvtimma till för en tonåring.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jäija
Jag tror inte dom kommer hitta henne på den platsen där dom söker. Engla hittades ju ca 7-8 mil från sin hemstad. dom letade ju på hela fel ställen då det var ju Eklund själv som visade vägen till kroppen senare. Jag tror det skulle vara en ren slump att någon hittar henne nu. Troligtvis var allt redan förberett och planerat med tanke på att allt är så utspritt. Det enda med den saken är ju att hur kan GM hunnit allt detta på den korta tiden han hade i det området innan pappan, caféägaren och poliser var där. Möjligtvis att han haft henne i bilen under tiden han sprungit runt som ett jihuu å slängt saker för att sedan åka.

GM har ju haft gott om tid. Bara tvinga in i bilen sen kan han åka var han vill, göra vad han vill. Folk försvinner centralt också utan vittnen. Här ute lär det vara hur lätt som helst.
Medlem
Ake.Jimmiesson666s avatar
Utspridda fynden kommer förmodligen inte kunna kopplas till Lisas försvinnande. Brukar själv gå skogspromenader och inte alltför sällan ser man trosor, kondomer, gamla verktyg och liknande som man undrar vad dessa saker gör där. Ifall liknande skulle finnas där sökinsatsen pågår skulle det såklart vara högintressant men sannolikt har det inte med Lisa att göra.

Om fynden däremot skulle kunna kopplas till Lisa tyder det enligt mig på att hon lämnat spår efter sig avsiktligt. En kidnappare/mördare skulle troligen bemöda sig att gömma sådana detaljer på ett så pass bra ställe att det åtminstone skulle ta några veckor att finna.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sappig
Har inte följt tråden på ett tag. Hur gick det med Joh*n V*dm*n? (*=a)
Har polisen förhört honom?

Han är ointressant.
Medlem
Hur många tror GM följer tråden?
Medlem
Vad är det som händer egentligen? Tror ni att hon finns kvar i området? En otroligt spridning på hennes grejer!
Medlem
Strombolizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sappig
Har inte följt tråden på ett tag. Hur gick det med Joh*n V*dm*n? (*=a)
Har polisen förhört honom?

Det vet vi inte. Men dom har blivit tipsade om honom, den saken är säker.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nich
Det har väl diskuterats om det var ett armband eller delar av ett armbandsur? Eller har jag fel?

Ja du har fel svara inte om du är osäker.
2015-06-11, 12:30
Medlem
MP är sjukt dåliga på att organisera sig, och dom är så jävla sega... om dom hade jobbat fortare hade dom fan sökt en 5 mils radie runt cafét vid det här laget........... Känns bara som det är idioter som vill leka hjältar som är med i MP

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in