Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-11, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
det har jag sagt i dagar...
Helt uppenbart att han inte är intressant i detta fall. Det var ju inte så jävla svårt att räkna ut...

Samma här. JV har aldrig varit speciellt aktuell men vissa spånskallar med alltför vild fantasi har spekulerar loss med ogrundade uppgifter son stöd, och däröver hängt ut JV totalt.
2015-06-11, 12:17
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ingen går att utesluta!

När det gäller en eller flera GM gällande hennes försvinnande så kan denna/dessa vara precis vem som helst.

Alltså det kan vara en etnisk svensk, neger, arab, zigenare, etnisk dansk, etnisk islänning, etnisk holländare m. m. Eftersom, antar jag, ingen av oss här i tråden vet vem eller vilka som är inblandade i 17-åringens försvinnande.

Enbart ett konstaterande att det inte går att utesluta någon.
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-06-11 kl. 12:29.
2015-06-11, 12:18
Medlem
Deferos avatar
Detta är ju lite oroväckande:

– Vi har även sökt igenom ödehus och sommarstugor efter olika tips, men det är omöjligt för oss att gå igenom alla tomma hus här i området, säger polisens insatschef Marin Fredman till tidningen
2015-06-11, 12:18
Medlem
Det här kommer ingenstans. Vi står ju lika handfallna som dag 1. Tyder ännu mer på en Anders Eklund typ av gärningsman. Det innebär också att risken finns att detta aldrig klaras upp.
2015-06-11, 12:19
Medlem
Måste säga, att dessa utspridda saker får mig att tro att de hela rör sig om mord eller dylikt. Får samma känsla som jag fick i Linda Shen-fallet. Säger inte på något sätt att de hör ihop, men det är för många "konstiga" saker som föregår. Hade hon varit äldre hade et varit mer logiskt om hon själv försvunnit, men en 17-årig tjej har enligt min mening inte den logiska-kriminalteknologiska-tanken att sprida spår själv. Någon som kikar på mycket film, serier, dokumentärer om brott skulle jag gissa på, men vad vet jag.

Ännu en teori som jag "gillar" är den att någon stannar vid cafét och frågar Lisa om något, slår ned henne, charmar henne, injicerar henne.. vad som.. ELLER av misstag kör på henne då hon går över gatan, får panik och slänger in henne i bilen och senare deltar i MP-sökningarna och placerar ut saker. Anledningen till att jag tror att det kan vara en påkörning är att Lisa trol. hade på sig hjälmen. O andra sidan så borde bromsspår då synas, vilket vi ej har läst o m.

Bara spekulerar!
2015-06-11, 12:20
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
När det gäller en eller flera GM gällande hennes försvinnande så kan denna/dessa var precis vem som helst.

Alltså det kan vara en etnisk svensk, neger, arab, zigenare, etnisk dansk, etnisk islänning, etnisk holländare m. m. Eftersom, antar jag, ingen av oss här i tråden vet vem eller vilka som är inblandade i 17-åringens försvinnande.

Enbart ett konstaterande att det inte går att utesluta någon.

Jo kan vara vilket som. Helt utifrån sannolikhet eftersom det hänt i Sverige och det bor en överväldigande majoritet vita här så är det mest sannolikt en vit svensk. Vore lite konstigt annars.
Medlem
Deferos avatar
Finns det någon karta på var fynden hittats någonstans?
Medlem
Magkänslan säger att detta aldrig kommer klaras upp.
Medlem
No.90-Kleists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Det här kommer ingenstans. Vi står ju lika handfallna som dag 1. Tyder ännu mer på en Anders Eklund typ av gärningsman. Det innebär också att risken finns att detta aldrig klaras upp.
Det vore i så fall om h*n begick ett till brott i framtiden för vilket h*n åker fast och i förhör erkänner detta brott.
2015-06-11, 12:21
Medlem
nanatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sahores
"Just det där klippet med 13, såg någon som hittat massa liknande klipp

www.youtube.com/watch?v=BJBmEmuNTKk

www.youtube.com/watch?v=_XukdLJHXvk

www.youtube.com/watch?v=45u76asR-kI

www.youtube.com/watch?v=MvXOGaEF2iw

finns verkligen massor, enda just med 13klippet var isåfall att det var en viss lisa holm som lagt upp."

Tidigare inlägg från Tomte-morfar
Undrar om den andra flickan heter Ekeyme?
I så fall är det obehagligt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brizax
Samma här. JV har aldrig varit speciellt aktuell men vissa spånskallar med alltför vild fantasi har spekulerar loss med ogrundade uppgifter son stöd, och däröver hängt ut JV totalt.

Mjo...
Så otroligt många som inte kan skilja på CSI, Hollywood och verklighet.
Medlem
rockandrollas avatar
Hur var Lisas hemförhållanden?
Fadern är/var? militär. Upplevs han som en klassisk “peka med hela handen“ man som höll familjen i ett järngrepp?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in