Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-11, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Överhuvudtaget att hon starkt verkar ha velat åka moped kan tyda på att hon vetat om att hon ska göra någonting hon inte får eller inte brukar göra. Det är något man bör ta i beaktande. Hon verkar tydligt velat ta mopeden denna dag.

Hmm, ja, men om hon skulle träffa någon skulle hon väl väntat med att smsa när hon slutade? Hon smsade relativt snabbt efter stägning... Om hon skulle träffa någon skulle hon antagligen vilja ha extra tid som hon inte skulle fått om pappan skulle hämtat henne?
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helt0troligt
Eller för att hon ska åka den här vägen var och varannan dag på sommarlovet när hon jobbar på fiket.

Vet man att hon brukade åka moped 1 timme hem varje dag?
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wollcim
Ja. En fråga.

Hur kommer det sig att hennes kollegor som låste entren och sedan gick till sin bil någon minut efter det att Lisa försvunnit runt hörnet till sin moped, inte har hört eller sett ett skit?

Vad jag förstått åkte de före henne.
Medlem
ostochkexs avatar
Fick hon mopeden samma dag som hon försvann eller? Läste nånstans att hon åkte på den för första gången den dagen? Kanske därav youtubefilmen med nedräkningen? .. Till den älskade mopeden
Medlem
watsups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilist
LA, BO's kollega, följer inte BO på instagram...... Konstigt kan jag tycka om dessa två arbetar tillsammans, har båda instagram och beskriver BO med "snälla ord". Jag är i deras ålder och har alltid följt kollegor, speciellt dom jag sagt "snälla saker" om. Jag tror jag hittat rätt LA på instagram, men jag kan ha fel. Hon skrev för en vecka sedan att hon åkte till jobbet i "Blomberg" som ligger i Kinnekulle. Dessutom är hon lik på bilderna då hon intervjuas på video. Samma bilder på instagram som på FB. Hon är inte vän med BO där heller. Detta behöver inte betyda något såklart, men är det inte konstigt att dom inte följer varann om dom är arbetskamrater, har jobbat tillsammans ett tag och hon säger trevliga saker om henne? Jag kanske är ute och cyklar. Lite konstigt bara. Båda är/var ju aktiva på instagram. Äsch.

Märks ju långa vägar att kollegan avskyr Lisa. Min teori har hela tiden varit att kollegan har ett finger med i spelet, ett förmodat triangeldrama. Det du skriver stärker ju bara den tesen.
2015-06-11, 01:27
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morrissey1
Hmm, ja, men om hon skulle träffa någon skulle hon väl väntat med att smsa när hon slutade? Hon smsade relativt snabbt efter stägning... Om hon skulle träffa någon skulle hon antagligen vilja ha extra tid som hon inte skulle fått om pappan skulle hämtat henne?

Beror på. Kan ju ha trott det skulle gå snabbt. Att man starkt insisterat på att åka själv på moped den dagen, ser till att bli kvar sist. Tänk själv hur många av er antagligen gjorde som barn och unga om ni skulle göra något pinsamt eller ville dölja något för föräldrar och liknande.

Det är mycket rimligt. Att hon skulle göra något hon visste om och som var känsligt för henne, som hon inte fick göra eller ville dölja.
Bannlyst
Citat:

Man vet att det var första gången!
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:

Från början sa man att det här var första gången hon skulle åka moped hem. Jag vet inte om det kommit fram fler uppgifter kring detta eller om det är så att det här är första gången hon kör hem.
2015-06-11, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresnigel
Fast jag tittar aldrig på sådant och det var någon annan i tråden tidigare som även fått upp minecraft. Är det fler som får det?
Efter att ha studerat det högra fältet mer noga på olika videor så visar den enligt mig vad andra användare som har kollat på videon är intresserade av. Ponera att många kids som är intresserade av Minecraft kollar på videon med nedräkningen eftersom den med stor sannolikhet har spridits på nätet så dyker det tillslut upp videor på Minecraft till höger.
Medlem
Sitkins avatar
Har det kommit fram vem de två andra tjejerna som åkte iväg före henne var? Kan vara någon svartsjukedrama som gick snett?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythonn
Vilseledning, IFall både GM1 och 2 Tar nu LH, Dom till deras plats där dom ska ha henne, kanske cirkus 30 min ifrån du kan hinna långt på det. Sen bestämmer sig GM2 för att ta några av hennes saker köra tillbaka fast från en annan plats lite mer avlägset där ingen kan se så mycket, han går en runda kastar allt lite hej vilt och sen går tillbaka och kör tillbaka till GM1 Och LH. Inte omöjligt. Dessutom jävligt smart för att förvirra polisen och köpa mer tid. Speciellt när det tog 2 timmar för Fadern att ta sig till platsen. Dom hade haft gott om tid för detta.

Det ligger nånting i det du säger, men..

Är det inte onödigt att göra sig besväret att lägga tid på att sprida bevis, när det måste vara "effektivare" att inte lämna några bevis alls? Jag menar, om vi ponerar att polisen endast funnit en handske i ladan och INGENTING annat, hade de inte haft mycket mindre att gå på då? Sedan hade GM kunnat göra sig av med hennes tillhörigheter i lugn och ro där de aldrig kunnat hittats.

Sen finns det alltid någon risk att det var planerat men det gick lite fel, och hon började springa iväg... Fast nja, magkänslan säger mig att det inte var särskilt planerat.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresnigel
Om JV är spelutvecklare så kan han datorer. På hans instagram så har han även lagt upp en bild från "spelkväll" på något ställe med andra gamers.
Kan datorer = veta om att VPN-tunnel ska användas för att vara anonym (kanske yt-filmen)
När man går in på yt-filmen så är den relaterad till spel i högerspalten eller när man kollat klart (minecraft). Någon som vet hur det fungerar?

Det verkar mer vara namnet 13 som är intressant när det gäller relaterade filmer. Om du kikar på namnet på alla relaterade så verkar det vara avsnitt 13 på allihop

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in