Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-11, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresnigel
Om JV är spelutvecklare så kan han datorer.
Kan datorer = veta om att VPN-tunnel ska användas för att vara anonym (kanske yt-filmen)
När man går in på yt-filmen så är den relaterad till spel i högerspalten eller när man kollat klart (minecraft). Någon som vet hur det fungerar?

Om jag förstått det rätt så är filmerna i högerspalten relaterade till din historik (användaren som tittar på filmen), inte uppladdaren.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola-Connyy
Det är en s.k. if-sats (går att läsa om här). Det används i programmering, och om jag inte missminner mig är JV någon sorts hobbyspelutvecklare. Det är bland annat en grej bland programmerare att skriva ut kärleksförklaringar i kod till sina eventuellt lika nördiga flickvänner, inget som bör tas på största allvar om du frågar mig (programmerar på fritiden). Nu innehåller if-satsen mycket matematik i sig, något som jag inte är så duktig på efter som det hör till matematiken och inte programmeringen i sig. Kallt spår.

Tack! jag fattar ingenting om programmering , tänkte att det kunde vara nån dold plan :/ allt kan ju vara av intresse för att hitta L
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fribbä
Det har jag inte glömt. Han har betett sig udda på offentliga platser under en längre tid. Det finns dock fler personer som gör det och de råkar hålla sig borta från att exponera sig på nätet, därför tycker jag inte man skall snöa in sig på denna person.

Därför upprepar jag:

- Inget binder honom till platsen.
- Inget binder honom till youtubefilmen. (Vars existens är tveksam i sig)
- Inget binder honom till LH.

Folk bör sansa sig.

Det skulle vara intressant att få kontakt med en viss K*rl And*rsson (a, e)

http://www.ladda-upp.se/bilder/ofuggbzigajmbw
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agarebagare
Är kanske jag som är dum, men vad skulle det spela för roll?

Högerhänt så är sannolikheten större (om det höäger vante) att hon tagit av sig självmant (eller inte satt på än) för att bruka sin mobil, och vice versa + tvärtom.
Senast redigerad av Utomhus123 2015-06-11 kl. 01:25.
2015-06-11, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wobbles
Skulle någon kunna vara så vänlig att länka intervjun med kollegorna? Har sökt men ej funnit.

Tror man kan utesluta att det var planerat ändå, varför skulle då kort och grejer hittas så långt ifrån moppen? Ja, det blåste väldigt mycket, men det var väl ändå flera hundra meter ifrån? Ett kort bör ju fastna i typ allt möjligt och att det skulle flyga iväg flera hundra meter känns sjukt osannolikt.

Så jävla många grejer som inte stämmer här asså, får en riktigt kuslig känsla.

Vilseledning, IFall både GM1 och 2 Tar nu LH, Dom till deras plats där dom ska ha henne, kanske cirkus 30 min ifrån du kan hinna långt på det. Sen bestämmer sig GM2 för att ta några av hennes saker köra tillbaka fast från en annan plats lite mer avlägset där ingen kan se så mycket, han går en runda kastar allt lite hej vilt och sen går tillbaka och kör tillbaka till GM1 Och LH. Inte omöjligt. Dessutom jävligt smart för att förvirra polisen och köpa mer tid. Speciellt när det tog 2 timmar för Fadern att ta sig till platsen. Dom hade haft gott om tid för detta.
2015-06-11, 01:24
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haveitall
Vem är det som polisen har tagit in på förhör, någon som är dömd för ofredande tidigare? Läste nånstans att dom hittat ett körkort också?

Ingen har tagits in på förhör men en person med initialerna JV (diskuteras mycket i tråden) har folk kontaktat polisen om och han hålls under uppsikt av polisen. Mer vet vi inte.

Lisas mopedkörkort har hittats.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hulkas
Men är ni helt sallad hon blev attackerad och sprang därifrån frågor på det??

Ja. En fråga.

Hur kommer det sig att hennes kollegor som låste entren och sedan gick till sin bil någon minut efter det att Lisa försvunnit runt hörnet till sin moped, inte har hört eller sett ett skit?
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Överhuvudtaget att hon starkt verkar ha velat åka moped kan tyda på att hon vetat om att hon ska göra någonting hon inte får eller inte brukar göra. Det är något man bör ta i beaktande. Hon verkar tydligt velat ta mopeden denna dag.

Eller för att hon ska åka den här vägen var och varannan dag på sommarlovet när hon jobbar på fiket.
Medlem
snurresnigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wobbles
Om jag förstått det rätt så är filmerna i högerspalten relaterade till din historik (användaren som tittar på filmen), inte uppladdaren.
Fast jag tittar aldrig på sådant och det var någon annan i tråden tidigare som även fått upp minecraft. Är det fler som får det?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agarebagare
Är kanske jag som är dum, men vad skulle det spela för roll?

För om hon är högerhänt och den högra handsken är den som hittas, så kan man tänka sig att hon tog av den medvetet för att antingen 1) smsa 2) knäppa hjälmen eller liknande. Är det den vänstra så kan man börja ana annat.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresnigel
Om JV är spelutvecklare så kan han datorer. På hans instagram så har han även lagt upp en bild från "spelkväll" på något ställe med andra gamers.
Kan datorer = veta om att VPN-tunnel ska användas för att vara anonym (kanske yt-filmen)
När man går in på yt-filmen så är den relaterad till spel i högerspalten eller när man kollat klart (minecraft). Någon som vet hur det fungerar?

Högerspalten är baserad på vad du googlar och tittar på på youtube.

Filmen var upplagd under socialt & bloggar eller vad kategorin nu heter.
Medlem
Bilen som dom två andra(?) kollegorna åkte hem i när dom skiljts från Lisa, är den genomsökt?

Om du nu mot all förmodan skulle vara kollegorna som ligger bakom, kanske dom passat på när dom visste att Lisa inte skulle få skjuts hem den här kvällen....
En av dom slänger ut missvisande ledtrådar i form av handske och mobildelar, den andre vaktar Lisa i bilen. Sen åker dom därifrån och gör något hemskt.

Det styrks ju bara av de faktum att alla intervjuer med chef och övrig personal varit så underliga ... Kanske finns något otalt mellan familjen och ägaren av cafét? Twist om anställning? Lön? Hot? Tidigare relationer? Chefen kanske haft ihop det med Lisas far ... svartsjuka?

Nä, nu checkar jag ut för idag. Men tänkvärt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in