Citat:
Ursprungligen postat av
ThroneWatcher
Jag håller helt med dig och påpekade detta för ett par dagar sedan redan. I små samhällen som dessa så både ser och hör alla precis allt. En bil som inte vart i området tidigare, eller för den delen avvikande beteende eller liknande- ses direkt. Finns ju t.ex. vittnen men från lördagen som sett ett par killar utanför fiket, detta kring 21-22-tiden på kvällen. Alltså till och med då har det funnits ögon vakna och uppmärksamma.
Jag personligen är därför övertygad om att den eller de som ligger bakom detta är för Lisa kända personer. Hon har känt igen GM och därmed inte ställt till en scen direkt som dragit till sig uppmärksamhet, utan först när det redan är för sent (t.ex. redan inne i en bil, eller omkring ladan i skymundan).
Dessutom om man tänker sig att brottet på plats utspelat sig under längre tid än ett par minuter, ökar chansen exponentiellt att någon ska ha sett eller hört något. Allt talar emot att bortförandet tagit någon längre tid, eller krävt någon längre kamp.
Är säker på att Polisen i detta nu letar matchningar av kortköp/mobiler vid fiket som kan kopplas till personer i hennes umgängeskrets (vilken jag antar är rätt stor).
Exakt mina tankar. Dessutom så kan jag tänka mig att det kanske är ett par tjejer också, man vet aldrig. Man har sett fall där tjejer har gjort sjuka saker för små saker.
Det kan ha startat från ingenting eller avundsjuka. Kanske dom är avundsjuka på hennes familj eller någon hon har varit/är på g med!
Detta fångar mig mer än vad JV och dom andra teorier är. Funderat jävligt mycket på att ifall kollegorna verkligen snackar skit. Har sett många tjejer på arbetsplatser även dom som hatar någon när något händer så är dom ledsna letar uppmärksamhet och gråter osv osv påstår att dom var bästisar.
Man ser inget utav detta när dom kommenterar händelsen. Plus dom var dom sista som var med LH.
Tippar på folk som har bott där länge.