Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-11, 01:19
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Instämmer men det behöver vara den här helgen de har pratats vid. Kanske någon person från bygden med lokalkännedom, med tanke på vägvalet. Han kanske tidigare hade skjutsat henne till någon buss, men denna helg åkte hon moppe och kanske förklarade att hans känslor var ensidiga.

Ja om hon dessutom är singel så skulle det inte vara helt omöjligt. Men som folk säger intervjun men kollegorna är lite halv skum kanske visste dem om detta men inte säger något. Då borde de ju dyka fram något på kameran samt gjorda köp i helgen
2015-06-11, 01:20
Medlem
lirareflashbacks avatar
Tror att just da hon skulle starta sin moped sa kom en bil framkorandes och Lisa kande personen mkt val.
Han bad henne satta sig i bilen och hon trodde att hon snart skulle kliva ur men istallet korde de ivag. Varför kan man bara spekulera i.
Sedan uppstod handgemang och lisa dodades.
Det forklarar varfor mopeden stod kvar och varfor hon smsade att hon var pa vag hem.
Tror att snuten far kika narmare pa de i hennes bekantskapskrets.
Tror inte alls att gm ar.nagon for lisa okand person.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThroneWatcher
Jag håller helt med dig och påpekade detta för ett par dagar sedan redan. I små samhällen som dessa så både ser och hör alla precis allt. En bil som inte vart i området tidigare, eller för den delen avvikande beteende eller liknande- ses direkt. Finns ju t.ex. vittnen men från lördagen som sett ett par killar utanför fiket, detta kring 21-22-tiden på kvällen. Alltså till och med då har det funnits ögon vakna och uppmärksamma.

Jag personligen är därför övertygad om att den eller de som ligger bakom detta är för Lisa kända personer. Hon har känt igen GM och därmed inte ställt till en scen direkt som dragit till sig uppmärksamhet, utan först när det redan är för sent (t.ex. redan inne i en bil, eller omkring ladan i skymundan).

Dessutom om man tänker sig att brottet på plats utspelat sig under längre tid än ett par minuter, ökar chansen exponentiellt att någon ska ha sett eller hört något. Allt talar emot att bortförandet tagit någon längre tid, eller krävt någon längre kamp.

Är säker på att Polisen i detta nu letar matchningar av kortköp/mobiler vid fiket som kan kopplas till personer i hennes umgängeskrets (vilken jag antar är rätt stor).

Exakt mina tankar. Dessutom så kan jag tänka mig att det kanske är ett par tjejer också, man vet aldrig. Man har sett fall där tjejer har gjort sjuka saker för små saker.

Det kan ha startat från ingenting eller avundsjuka. Kanske dom är avundsjuka på hennes familj eller någon hon har varit/är på g med!

Detta fångar mig mer än vad JV och dom andra teorier är. Funderat jävligt mycket på att ifall kollegorna verkligen snackar skit. Har sett många tjejer på arbetsplatser även dom som hatar någon när något händer så är dom ledsna letar uppmärksamhet och gråter osv osv påstår att dom var bästisar.

Man ser inget utav detta när dom kommenterar händelsen. Plus dom var dom sista som var med LH.

Tippar på folk som har bott där länge.
Medlem
Undra om det är hennes vänstra eller högra vante för övrigt, vore rätt så intressant.
Medlem
Skulle någon kunna vara så vänlig att länka intervjun med kollegorna? Har sökt men ej funnit.

Tror man kan utesluta att det var planerat ändå, varför skulle då kort och grejer hittas så långt ifrån moppen? Ja, det blåste väldigt mycket, men det var väl ändå flera hundra meter ifrån? Ett kort bör ju fastna i typ allt möjligt och att det skulle flyga iväg flera hundra meter känns sjukt osannolikt.

Så jävla många grejer som inte stämmer här asså, får en riktigt kuslig känsla.
Medlem
tOpOffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
En teori skulle kunna vara att hon skulle köpa något av en langare. Exempelvis alkohol inför midsommar. Nämndes något om att det i grannladan funnits någon form av sprittillverkning och en dömd sexualförbrytare. Hon kanske visste att den personen skulle komma och var förberedd på att exempelvis gå in i en bil. Dom kanske träffats förut?

Skulle hon åka med det på mopeden hem sen då? Nja...
2015-06-11, 01:21
Medlem
snurresnigels avatar
Om JV är spelutvecklare så kan han datorer. På hans instagram så har han även lagt upp en bild från "spelkväll" på något ställe med andra gamers.
Kan datorer = veta om att VPN-tunnel ska användas för att vara anonym (kanske yt-filmen)
När man går in på yt-filmen så är den relaterad till spel i högerspalten eller när man kollat klart (minecraft). Någon som vet hur det fungerar?
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Källa från media tack där det står att ett körkort hittats. MGM:s körkort isåfall antar jag, för varför skulle det annars nämnas? Då borde den personen redan blivit anhållen. Lisa har förmodligen inget körkort.

Lisas har körkort för moped och det är just det som man hittat.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lirareflashback
Tror att just da hon skulle starta sin moped sa kom en bil framkorandes och Lisa kande personen mkt val.
Han bad henne satta sig i bilen och hon trodde att hon snart skulle kliva ur men istallet korde de ivag. Varför kan man bara spekulera i.
Sedan uppstod handgemang och lisa dodades.
Det forklarar varfor mopeden stod kvar och varfor hon smsade att hon var pa vag hem.
Tror att snuten far kika narmare pa de i hennes bekantskapskrets.
Tror inte alls att gm ar.nagon for lisa okand person.

Hur förklarar du handsken?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CBTAMED
Undra om det är hennes vänstra eller högra vante för övrigt, vore rätt så intressant.

Är kanske jag som är dum, men vad skulle det spela för roll?
2015-06-11, 01:22
Medlem
8711s avatar
Överhuvudtaget att hon starkt verkar ha velat åka moped kan tyda på att hon vetat om att hon ska göra någonting hon inte får eller inte brukar göra. Det är något man bör ta i beaktande. Hon verkar tydligt velat ta mopeden denna dag.
2015-06-11, 01:22
Medlem
enligt någon på sweclock något forum vad jag har hört tidigare i dag kom i håg inte jag som har sett eller hört det utan hörde det av någon randomsnubbe på stan så hade han läst att en vit äldre husbil hade setts till vid campingen vet inte om den har något med det här att göra ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in