Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-11, 01:04
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrZ
Anledningen till att JV konstant nämns beror nog på att många vill ha svar eller någon att skylla på de ligger i människans natur att hitta någon att skylla på.

Det finns ännu inget som knyter honom till platsen eller något bevis på att han varit i närheten av caféet vid tidpunkten. Om de nu stämmer att polisen har koll på samt möjligen förhört JV i detta, låt dem göra de och se vad de leder till innan slutsatser dras.

Och ja jag är medveten om att saker inte står rätt till när de gäller kopplingarna. Men för all del sluta skriva om JV, inget av de gamla som skrivs kommer leda till något mer i dagsläget.

Absolut, folk borde invänt vad som framkommer efter polisens förhör. Har han alibi är det meningslöst att diskutera JV vidare.
2015-06-11, 01:05
Medlem
Rorbassons avatar
Fick aldrig chansen.....
Elakt uttrykt, hon ville bli av med hjälmen men huvudet blev kvar i den. Nej det tror jag inte.
Hon tog med sej hjälmen därför att hon behövde den för den sträckan som hon hade till sitt hem.
Men hon fick lift av någon med en snabbare mobil, som övertygade henne att hon skulle vara snabbare hemma.
Och att hon behövde hjälmen till det.
Att inte söka för långt är ju GW bekannt för, och jag tror att i det här fallet ska man inte heller söka för långt.
2015-06-11, 01:06
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fucka
Jag får lite Engla vibbar av det här tyvärr.

Någon psykopat likt Anders Eklund som kidnappat och gjort diverse grejer med henne, hoppas verkligen det här slutar bra även om man är tveksam till det.

Om hon valt att avsluta sitt liv själv borde hon vara hittade nu kan man tycka..

Kan någon länka personen som var besatt av tjejer och tog kort på sitt kön osv, hittar inte det i tråden.
Jag kom att tänka på Laxå-mannen som försvann för några år sen, han hittades hängande i ett träd långt senare. Man hade letat på platsen, men tydligen hade man bara tittat nedåt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Det här kanske är en dum fråga, men vet någon om dom tittat *under* huset som caféet ligger i? Bild

Efter att ha kollat lite på vägarna och sånt i google maps måste jag bara säga detta, då jag har bott i en liten avskildplats med "bönder". Det jag finner JÄVLIGT konstigt är att, INGEN har hört något, INGEN har sett något.

Varför är det konstigt?

Vad har killar i 14-25 åldern för intresse ute i landet oftast?

JO hänga på ett ställe eller cykla köra runt med sin epa, och föra oväsen.

Det måste ha varit en Person som känner till området och folk där och vet var dom hänger osv. Finns inte ens chans att GM har haft såhär tur och perfekt tillfälle i akt att kunna göra allt det och lyckas vara borta sålänge. Helt sjukt! Tror verkligen att det är någon hon känner bra.
Medlem
aziss avatar
tror ni det är stor risk att hon kommer påträfas mördad med tanke på de gått många dagar nu?.
har för mig polisen redan sa de hade letat i gödselstackar i närheten...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rorbasson
Fick aldrig chansen.....
Elakt uttrykt, hon ville bli av med hjälmen men huvudet blev kvar i den. Nej det tror jag inte.
Hon tog med sej hjälmen därför att hon behövde den för den sträckan som hon hade till sitt hem.
Men hon fick lift av någon med en snabbare mobil, som övertygade henne att hon skulle vara snabbare hemma.
Att inte söka för långt är ju GW bekannt för, och jag tror att i det här fallet ska man inte heller söka för långt.

Så därför lämnar man sin påse med kläder och nycklarna till mopeden?
Alltså..
2015-06-11, 01:07
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rorbasson
Fick aldrig chansen.....

Snabbare mobil ? Hon liftar med någon men lämnar sina prylar och sin moppe med nycklarna i låset ? Ja duu...
2015-06-11, 01:07
Medlem
rootbits avatar
JV skrev i ett inlägg på twitter att (1/a)*(a) är kongruent 1 mod(n), d.v.s. 1=1. Filmen "13" räknar ner från 1:00.

JV verkar vara besatt av primtal och talteori. Nästkommande primtal efter 13 är 17. Därefter följer 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53 samt 59.

Om JV är GM, vad tror ni om sannolikheten att han planerar att slå till igen tills dess att räknaren hamnar på noll? Lisa försvann den 7:e Juni (7/6=7+6=13). Planerar GM ett till dåd i juni bör det alltså ske 11:e juni, idag.
Senast redigerad av rootbit 2015-06-11 kl. 01:10.
2015-06-11, 01:08
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azis
tror ni det är stor risk att hon kommer påträfas mördad med tanke på de gått många dagar nu?.

Ja, den risken är väl extremt överhängande nu. Men det finns alternativa möjligheter och att hon lever. Oskadd eller skadad vet man ej dock. Frivilligt eller ofrivilligt.
Medlem
Ostkupas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Även en GM med betydligt värre saker i registret har någonstans börjat med mindre brott som kanske ofredande.
GM kan alltså mycket väl vara ostraffad men totalt rubbad i skallen. Kanske med såväl störning som missbruk.

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Mycket intressant information, går det att få fram uppgifter som stödjer påståendet? Ett motiv att mörda så gott som något tycker jag.

Fick just en skärmdump från en framställan av försvarare till JV Skaraborgs tingsrätt, av samma användare.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostkupa
Fick just en skärmdump från en framställan av försvarare till JV Skaraborgs tingsrätt, av samma användare.
Går den att posta här?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av azis

Väldigt stor risk. Tyvärr är det så att de flesta fall där folk försvinner slutar i att man hittar ett lik.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in