Citat:
Ursprungligen postat av
huffapluff
En tanke. Denne JV sägs vara skaparen av YouTube-kontot (något som skrivits ut på Twitter och det verkar som att hen som skrivit det är säker). Hur vet man detta? Finns det bevis eller är det bara ännu en spekulation?
Dessutom finns det en bild på någon som liknar JV väldigt mycket. Den är tagen inifrån disken om jag inte såg fel och det var en typisk "smygbild". Till bilden följde en kommentar där det stod något om att en knäppgök hade varit inne på lördagen i cafét. Kan det vara så att han lagt ut videon med namnet 13 för att planen var att slå till 13 dagar senare (alltså på lördagen)? Men att han misslyckades och kom tillbaka dagen därpå istället.
Eller att han helt enkelt varit där på lördagen för att kolla läget. Ska se om jag kan hitta bilden igen, men är ganska säker på att det var JV på bilden. Tror det var Twitter jag såg den på.
JAG HATAR TRÅDSANNINGAR.
1. Det finns inga belägg på att det är JV som ligger bakom YT-kontot.
2. Bilden kommer från ett café i Lidköping där han har varit stökig tidigare, inte från caféet där BO jobbar.
3. Leta inte efter bilden, den är inte relevant för dina spekulationer.
Kan inte alla trådsanningar skrivas i sammanfattningen? Eller åtminstone beskriva YouTube-klippet och vad som är sant.