Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av huffapluff
En tanke. Denne JV sägs vara skaparen av YouTube-kontot (något som skrivits ut på Twitter och det verkar som att hen som skrivit det är säker). Hur vet man detta? Finns det bevis eller är det bara ännu en spekulation?

Dessutom finns det en bild på någon som liknar JV väldigt mycket. Den är tagen inifrån disken om jag inte såg fel och det var en typisk "smygbild". Till bilden följde en kommentar där det stod något om att en knäppgök hade varit inne på lördagen i cafét. Kan det vara så att han lagt ut videon med namnet 13 för att planen var att slå till 13 dagar senare (alltså på lördagen)? Men att han misslyckades och kom tillbaka dagen därpå istället.

Eller att han helt enkelt varit där på lördagen för att kolla läget. Ska se om jag kan hitta bilden igen, men är ganska säker på att det var JV på bilden. Tror det var Twitter jag såg den på.
JAG HATAR TRÅDSANNINGAR.

1. Det finns inga belägg på att det är JV som ligger bakom YT-kontot.
2. Bilden kommer från ett café i Lidköping där han har varit stökig tidigare, inte från caféet där BO jobbar.
3. Leta inte efter bilden, den är inte relevant för dina spekulationer.

Kan inte alla trådsanningar skrivas i sammanfattningen? Eller åtminstone beskriva YouTube-klippet och vad som är sant.
Medlem
FrZs avatar
Anledningen till att JV konstant nämns beror nog på att många vill ha svar eller någon att skylla på de ligger i människans natur att hitta någon att skylla på.

Det finns ännu inget som knyter honom till platsen eller något bevis på att han varit i närheten av caféet vid tidpunkten. Om de nu stämmer att polisen har koll på samt möjligen förhört JV i detta, låt dem göra de och se vad de leder till innan slutsatser dras.

Och ja jag är medveten om att saker inte står rätt till när de gäller kopplingarna. Men för all del sluta skriva om JV, inget av de gamla som skrivs kommer leda till något mer i dagsläget.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det där har också diskuterats. Även om folk här i tråden med youtubekontot är inne varje dag och grejar och laddar upp, så visar det hela tiden att senaste aktiviteten var för 2 veckor sen. En bugg uppenbarligen i systemet.

Finns det i aktiviteten information om att hen har laddat upp en annan film?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Polisen måste givetvis kolla upp saken. Flashback är beryktat och om polisen skulle negligera en person som namngivits 100 ggr skulle kritiken vara förödande om det visade sig vara han.

Så det dom gör nu är fullständigt givet och säger absolut ingenting om hans eventuella skuld eller misstankegrad.

I princip det jag menar med att man ger gamarna något dom kan spekulera i. Minsta lilla räcker ju för att dom ska kunna skapa världens grej som kan generera klick och sälja lösnummer
2015-06-11, 00:59
Medlem
crawlys avatar
Det här kanske är en dum fråga, men vet någon om dom tittat *under* huset som caféet ligger i? Bild
2015-06-11, 01:00
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Som jag skrev tidigare kan någon ha parkerat ett fordon bakom ladan. Dörrarna verkar vara öppna åt båda håll. Lockat dit tjejen ( därav handsken) släpat med henne till fordonet på baksida eller om hon följde med frivilligt.

Känns som vi är några stycken på samma spår. Men om hon nu följde med frivilligt så måste hon ju haft förtroende för personen och därför lämnade nycklarna i moppen för att det kanske bara skulle ta nån minut liksom. Men hennes kollegor borde fortfarande observerat att hon kanske pratade lite extra med någon under sitt pass?
2015-06-11, 01:01
Medlem
snurresnigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fribbä
En udda individ, stämmer. Men det finns absolut ingenting som binder honom till platsen eller till LH. Oturen JV har är att han visar upp sitt sjuka beteende på sociala medier. Vilket består i någon penisbild och ett gäng förvirrade selfies. Finns säkerligen människor som besitter ett mycket sjukare sinne än JV och de exponerar sig inte på sociala medier. Det finns således fler "perfekta" gärningsmän där ute så jag tycker inte folk i tråden skall fastna för mycket vid honom.

- Inget binder honom till platsen.
- Inget binder honom till den "mystiska" youtubefilmen.
- Inget binder honom till LH.

Folk måste sansa sig lite.
Du glömmer att han vistas/bor i närområdet och ska ha befunnit sig på ett annat café i Lidköping en tid innan (BO jobbade även på café) och bettet sig "konstigt". Även bettet sig konstigt i någon butik mot kvinnor. Bild har florerat här på honom i cafét.
Senast redigerad av snurresnigel 2015-06-11 kl. 01:04.
2015-06-11, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hottenkotten
Vet ej om denna info lagts upp tidigare men här är den igen isåfall.

Gäller VJ-world som syns i YouTube filmen.

http://www.ladda-upp.se/bilder/ieyfjsllneixcy/

Den är beskärd för att inte outa personen som skrivit det.

Detta har också visat sig vara inkorrekt. Han är inte alls grundare för VJWorld och har ingen relation till BO.
2015-06-11, 01:02
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Det här kanske är en dum fråga, men vet någon om dom tittat *under* huset som caféet ligger i? Bild

Ja det var det första polisen gjorde.
2015-06-11, 01:03
Medlem
Citat:
Det är inte caféet som Lisa jobbar på som bilden på honom är ifrån. Ett helt annat cafe. Ett i Lidköping, dvs inte ute på landet.

Bella Mi?
Medlem
Citat:
Modsen har skrivit i tråden att filmen får diskuteras om man tillför nåt nytt. Eftersom alla var 20 minuter börjar prata om videon och säger och frågar samma saker som förr så tillförs det inget nytt. Vill man diskutera filmen bör man enligt modsen läsa vad som skrivits tidigare kring filmen så man inte idisslar samma skit om och om igen. Bara att använda sökfunktionen. Om du inte vet hur den funkar får du gärna pm:a mig.
Jag vet att du framförde teorin om att filmen är fejk redan igår. Det är som redan sagt ett möjligt scenario, och något man bör ha i bakhuvudet. Men när det i tråden påstås att det är fastställt som faktum utan några som helst belägg måste det ju påpekas att det mest sannolika ännu är att GM ligger bakom filmen, varför den är högintressant.

Detsamma gäller när det påstås att absolut ingeting kan koppla samman JV med försvinnandet, vilket ju inte är sant, även om det än så länge är väldigt tunt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av odlarmaja
Bella Mi?

Korrekt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in