Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-08, 23:20
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strukturalisten
Vem skulle annars försvara honom? Varför är det opassande att någon kliver fram och försvarar en ung, oskyldig kille som befann sig långt därifrån och som absolut inte har något med detta att göra? Han har det nog jobbigt som det är nu med en före detta flickvän som är försvunnen.
Eller också är ha lättad att hans beställningsjobb verkar ha lyckats. Som sagt, vi vet inget i dagsläget förutom att statistik talar för ex pojkvän
Medlem
Fick en idé och inte helt osannolikt. Med tanke på att jag har min hemvist runt kinnekulle och även spenderat många mil på mc där på dom olika vägarna så är dessa fick riktigt fina utflyktsmål. Då hennes hjälm saknas så kanske hon blivit upplockad av en annan mc-förare. Låt säga att det kommit en trevlig göst på facket strax efter stängning, han fråga om hon vill åka med en kort sväng och hon låter då hennes nycklar sitta i och påsen hänger hon på styret då hon ändå ska tillbaka igen. Har svårt att tro att hon åker med en helt okänd mc-förare men iaf någon hon känner ytligt. Kör man moppe så är det väl lite spännande att få åka riktig hoj. Det är nog många tjejer som skulle nappa på en åktur. Frågan nu är bara om detta är en gärningsman?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erik91g
Jag vet inget om hur utredning sett ut.
När jag var uppe på kullen kunde jag bara se en man i m90, resten runt han (10pers) civilt. ca 2km söder om caféet.
för övrigt såg jag inte mycket folk som letade runt om på kullen, självklart var det mycket folk vid caféet, polis journalister från Mariestads-Tidningen vad jag såg. åkte förbi två gånger.

Vid stenbrottet norr om platsen träffade vi dock på en bil med två personer som letade igenom en container mitt i stenbrottet, 2min senare vid den nedlagda fabriken i stenbrottet.

Såg även att dom sökte igenom vägrenen mellan caféet och kellby.

Tack för observationer! Stämmer ju då bra med rubriceringen. Även förståeligt att ännu inte beviljat hjälp från MP
2015-06-08, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Caustic
Det kanske man gjorde för 10-20 år sedan, men inte ens Svenska landsbygden om man nu kan kalla Lidköping det är ett ställe där man kan lämna fordon med nycklar i.
Ja i så fall är väl jag ca 20 år efter då.
Moppen sitter nyckeln i konstant, traktorn har bara en startknapp och bilen kan stå med nyckeln i under dagtid.
Och då bor jag ca 2 mil från en stökig stad som ofta förekommer under här på FB.
Och nej, har inte blivit av med något på 10 år.
2015-06-08, 23:23
Medlem
I Källby, någon mil från platsen, ska det tydligen bo en misstänkt pedofil. Han har dock aldrig blivit dömd....ska försöka luska fram ett namn!
2015-06-08, 23:23
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strukturalisten
Vem skulle annars försvara honom? Varför är det opassande att någon kliver fram och försvarar en ung, oskyldig kille som befann sig långt därifrån och som absolut inte har något med detta att göra? Han har det nog jobbigt som det är nu med en före detta flickvän som är försvunnen.

Eftersom han är/var pojkvän är han ju givetvis primärt misstänkt vad du än säger här. Hört talas om statistik?
2015-06-08, 23:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Eftersom han är/var pojkvän är han ju givetvis primärt misstänkt vad du än säger här. Hört talas om statistik?

Har du hört talas om sunt förnuft?
2015-06-08, 23:26
Medlem
Axells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catfoot
I Källby, någon mil från platsen, ska det tydligen bo en misstänkt pedofil. Han har dock aldrig blivit dömd....ska försöka luska fram ett namn!
Tror nog att det är bättre isåfall att du slår en pling till polisen och berättar det. I och med att den inte är dömd för något så är det rätt så jävla oschysst att hänga ut snubben här på forumet då det inte finns några bevis för det.
Medlem
Eiraliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Lönk till kollegans FB?
Jobbade han?

Vet inte om han jobbade, men han verkade inte varit med vid stängning om det är som det sagts "3 unga kvinnor" som hade hand om stängningen.
Men det kanske inte skulle göra hans närvaro till något ifrågasättande?

https://www.facebook.com/lin*s.anderss*n.7311?fref=pb&hc_location=friends_t ab

(*= u *= o
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Igni-ferroque
Ok, så det verkar som det är flickan som skickat meddelandet. Det Bazzinator skrev verkade dock intressant, har hon laddat mobilen under dagen? Hur mycket har hon dragit på batteriet under dagen och brukar batteriet räcka för den belastningen? Eller glömde hon ladda mobilen dagen innan?

I vilket fall hittade jag följande artikel angående mobiler och baklucka på bil, fast det kan ju skilja mellan olika märken på mobiler, mastavstånd osv? http://www.dailymail.co.uk/news/article-2186346/Man-uses-wifes-cell-phone-GPS-locate-car--dead-body-trunk.html.

Tycker det ändå är litet konstigt att en eventuell gm inte dumpar telefonen så snabbt som möjligt, eller finns det rädsla för dna eller så? I så fall verkar det kusligt genomtänkt.

Läste någonstans att hon hade lite batteri kvar på mobilen
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HellionRebellion
Har du hört talas om sunt förnuft?

Utredningar bygger ej på sunt förnuft.
2015-06-08, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arioch
Kanske det. Får lite konstiga vibbar av dig.

Eller hur, lite konstigt att BOs expojkväns tränare dyker upp i tråden och börjar försvara honom direkt med ett fullt planerat alibi osv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in