Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 23:22
Medlem
Den viktigaste frågan är dock, finns det bekräftat att polisen fått tillgång till masterna/uppkopplade mobiler?

Det är helt sjukt om dom polisen idag 2015 inte får tillgång till dessa förens imorgon. Alltså 4 arbetsdagar från när detta hände.
Senast redigerad av Bakfylla 2015-06-10 kl. 23:25.
2015-06-10, 23:22
Medlem
Tänker att det inte är helt osannolikt att hon faktiskt är vid lov inlåst någonstans av en person som är av den mer knepiga typen som tror sig ha en relation till henne, eller önskar ha. Min känsla är inte att hon överfallet och dödats knall fall på plats eller ens först bort hastigt. Att hennes saker hittas lite varstans tyder ju på någon pervers katt råtta lek?
2015-06-10, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
Tänkte precis fråga detsamma. Jag har följt tråden sedan början men aldrig hajat hur JV kom fram. Vem hittade JV och hur hittade denna person JV?

Någon googlade Lisas namn och hittade YT-klippet, där en VJWorlds-nedräknare användes. Byt plats på VJ så har du hans initialer, sjukt långsökt. Därefter har man hittat allehanda anledningar att misstänka honom då han är klart besatt av en modell som är lik henne samt att han har uppvisat avvikande beteende mot kvinnor i olika butiksroller.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Har man kunnat få fram någon information genom att kolla radiomaster i närheten för att se om de fångat upp någon data från mobila enheter? Har för mig jag hörde att de skulle göra detta och jag vet att det är en vanlig metod i liknande brottsundersökningar sedan tidigare.

Enl. användare här på FB fick polisen tillgång till detta tidigare idag.
Jag är också inne på just det spåret...
I princip alla människor äger en mobil så sannolikheten att GM skulle ha haft en med sig är stor.
Misstänker att polisen arbetar med detta as we speak...
Medlem
c0rtexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Dessa datorer borde absolut Polisen kolla igenom!

Varför i helvete då, dom står i källaren utav Högskolan i skövdes studentföreingen?
Asså kan inte folk sluta blanda ihop saker och hitta på helt ny falsk fakta..
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JnD
Frågan är ju, hur länge de kommer att leta innan de ger upp? Media har ju redan varit på polisen för att deras hotelnota i Göteborg kostade för mycket under den tid som alla skjutningar höll på...
OT-svar: För kännedom så tickar de notorna på för fullt fortfarande. Många inlånade till Göteborg nu.
Medlem
Unikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CBTAMED
Konstig husbil funnen vid ett stenbrott hm.

- Expressen live tv

Detta? Satt och kollade kartorna ett par timmar sedan och "fann" stenbrottet och tänke att det kan vara en "lämplig" plats att dumpa kroppar på?

http://i.imgur.com/UI8VVOG.jpg

EDIT: http://i.imgur.com/uUcnf1e.jpg
Senast redigerad av Uniko 2015-06-10 kl. 23:27.
2015-06-10, 23:24
Medlem
DIdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakfylla
Den viktigaste frågan är dock, finns det bekräftat att polisen fått tillgång till masterna/uppkopplade mobiler.

Det är helt sjukt om dom polisen idag 2015 inte får tillgång till dessa förens imorgon. Alltså 4 arbetsdagar från när detta hände.

Jag har inte fått säkra källor på att de fått det, vilket är konstigt, pucko om fallet inte är så.
Medlem
Hegamons avatar
Angående filmklippet på youtube många pratar om:
https://m.youtube.com/watch?v=n3IuUuNV_zk

Det här yutubeklippet från vjworld. www.vjworld.com är ett företag i USA som handhåller bland annat VJ:s dvs Video Jockey en person som presenterar musikvideor på TV eller en person som gör videoprojektioner, "visuals", på klubbar, festivaler och events.

Jag tror inte klippet har att göra med Lisa Holms försvinnande. Det kan finnas en annan Lisa Holm i USA (what ever) som lagt ut klippet. Jag ser ingen koppling iaf.

Jag tror inte alls på att JV skulle lagt ut youtubeklippet. I övrigt undrar jag hur det går med JV:s alibi. Hade han alibi?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vannflaske
Hvor hittar man dom uppgiftarna?

Kan Lisas pappa möjligen - med tanke på det stora motorcykelinnehavet - vara den *t*f*n Holm, som tidigare var förbundskapten för svenska endurolandslaget och själv tävlade för Försvarsmaktens Enduroklubb? Var han inte militär sa någon här.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agarebagare
Enligt uppgifter ska han vara hemlös. Tror han än mindre äger en bil.
Han hade dock lagt upp en bild på sin instagram på lapp från polisen med texten: "Fick dagsböter 100 å 50 kr och 500 kr till brottsofferfonden = 5500 kr för min rattfylla. Jag är nöjd med tanke på att jag stod åtalad för grov rattfylleri."

Så jag antar att han har tillgång till bil.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Detta bygge ligger enligt uppgift från boende på orten ca 5 minuter från brottsplatsen. Verkar vara ett stort projekt som sysselsätter många gästarbetare. Dafgårds är uppdragsgivare vem som har byggentreprenaden vet jag ej ännu. Bygget verkar vara inne i slutfasen.

I fredags lämnade livsmedelsföretaget in en bygglovsansökan till kommunen om nybyggnad av en kylcentral och tillbyggnad av industrilokal. Kylcentralen är på 640 kvadratmeter och tillbyggnaden är på 5140 kvadratmeter. Byggnaderna ska ha flera våningar och plåt, papp och isolerglas kommer att användas som utvändiga material.

Enligt ansökan avser Dafgård att påbörja byggnadsarbetet den 18 augusti i år och den planerade byggtiden är nio månader.

Skulle inte förvåna mig om det rör sig om något inbrottsförsök och att hon kom på dom, självklart kan dom inte lämna ett vittne då, hon kanske sitter inlåst någonstans där dom håller till.
Det är väl förhoppningen man kan ha att hon ska va vid liv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in