Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 23:16
Medlem
Angående missing people,

1000 personer okända personer trampar runt i området. Hur kan man veta att inte en av dom är gärningsmannen? Hittas spår eller planteras dom ut?
Jag förstår varför polisen inte vill ha 1000 allmänhet springande runt platsen.

Lite blåögt att helgonförklara samtliga som ställer upp i MPS regi...
2015-06-10, 23:16
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JnD
Frågan är ju, hur länge de kommer att leta innan de ger upp? Media har ju redan varit på polisen för att deras hotelnota i Göteborg kostade för mycket under den tid som alla skjutningar höll på...

MPS kommer säkert håll på dagligen i någon vecka till, minst.
2015-06-10, 23:17
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavetten
Om han är bostadslös och förmodligen utan vänner, är det då troligt att han gjort och lagt upp "13 dagar kvar"-videon som det spekuleras om? Nog för att han kan ha en laptop men den ska laddas och var gör en kille som han det? Eventuellt kan han surfa på ett internetcafé men där lär han ju inte ha möjlighet att göra en sådan video?

Tror inte alls på videoklippet och håll till godo med att bilden är 14 veckor gammal.
https://instagram.com/p/zwf2bJACp6/
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaIngaOrder
Vet vi om JV äger en bil?

Enligt uppgifter ska han vara hemlös. Tror han än mindre äger en bil.
Medlem
panzertaxs avatar
Hur faen kan detta ha skett mitt i dagsljus utan att någon har sett något?
Det är ju åtminstone tre hus på kartan som borde kunna se ifall en bil har stannat längs vägen eller folk/liv/rörelse. Verkligen ovanligt att det sker något sådant här innan skymning och så pass publikt, men utan ett enda vittne.

Är lite nyfiken på hur polisen har hanterat byggnaderna i närområdet, om man bara knackat på och visat en bild och frågat om de sett Lisa eller sett något annat och sedan gått därifrån. Ponera att det vore så enkelt att hon finns död eller levande i någon av de absolut mest närliggande husen, där ett trevligt par eller så förklarat för polisen att de inte sett något.
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alldelesutmattad
Folk har spekulerat i att det är han eftersom han är en känd skummis med brottsregister såsom hot om våldtäkt mot kvinnor, en skummis ska ha setts på caféet dagen innan, någon i personalen sägs ha bekräftat att det är denna skummis.
Så han blev alltså uthängd direkt eftersom han är en skummis? Flashback i sitt esse.

Var det inte så att ägarinnan hade nämnt något om en stökig jävel på fiket? Stämmer det här om en stökig kille på fiket eller var det bullshit? Tycker det varit tyst sedan i förmiddags om stöket.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Jag skulle gissa att GM medvetet placerat ut sakerna lite var stans..

Vädret eller rättare sagt blåsten var förjävlig i Blomberg i söndags. Så i princip kan en hel plånbok funnits på ett och samma ställe då och inte göra det nu.
Har man kunnat få fram någon information genom att kolla radiomaster i närheten för att se om de fångat upp någon data från mobila enheter? Har för mig jag hörde att de skulle göra detta och jag vet att det är en vanlig metod i liknande brottsundersökningar sedan tidigare.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Jag skulle gissa att GM medvetet placerat ut sakerna lite var stans..

Gärningsmän är väldigt sällan så lugna att de kan/har tid att placera ut föremål för att missleda polisen.

De är mycket impuls och adrenalin som styr när man precis kidnappad/mördat någon.
2015-06-10, 23:18
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cliff.the.mountain
Bilden som cirkulerar på JV, på ett café i Lidköping är från café BELLA MI.

Stämmer bra. Bara att jämföra fotot med denna bild:

http://nattstadcdn.com/7/1050000/1040000/1035281/pics/201462212191947501035281_sbig.jpg?width=765
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
Angående missing people,

1000 personer okända personer trampar runt i området. Hur kan man veta att inte en av dom är gärningsmannen? Hittas spår eller planteras dom ut?
Jag förstår varför polisen inte vill ha 1000 allmänhet springande runt platsen.

Lite blåögt att helgonförklara samtliga som ställer upp i MPS regi...

Långsökt men har tänkt samma sak. Risken finns alltid. Men polisen har gjort sin bedömning .
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klasina
Men journalistjävel, ge fan i polisen. Låt dem arbeta i fred när de äntligen hittat viktiga fynd i ladan! Journalister är verkligen de lägsta gamarna. Det finns en avspärrning och den fräcke fan går fram med sin mikrofon och stör polisen!
Då lutar de åt gästarbetare kanske från öststaterna som jobbat i ladan som överfallit den svenska flickan trots allt.
Skulle inte förvåna det minsta om det visar sig vara fallet till slut, utländska halvalkoholiserade, sexuellt frustrerade då ingen kvinna frivilligt vill ta i dem osv. osv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in