Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 18:53
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellahug94
Förlåt om någon lagt upp detta tidigare, inte kollat igenom allt. Men hur konstigt är inte detta? Detta verkar vara Lisas riktiga youtube (lisaholm98), och där har någon prenumererat på en kanal för två dagar sedan. Någon annan som använder hennes konto eller vad kan det vara?
Förmodligen en enkel förklaring, men ändå intressant.

https://www.youtube.com/user/LisaHolm98/feed
Troligen en helt annan LH, till att börja med.
Medlem
Heffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blake2010
hittat 2 nya saker
Det dröjer nog inte länge förrän hon hittas.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aufmarsch
Kan vi med säkerhet veta att detta är hennes konto? Om hon är född 98 så är det med stor sannolikhet hennes konto.

Att hon skulle kunna vara inloggad på sitt konto på en hemdator, vilken även familjen använder, skulle kunna förklara detta, om ett syskon eller något använde datorn och prenumererade på en kanal.

Dock är det ganska osannolikt att man som anhörig roar sig vid ett sånt här tillfälle, så klart.

Kan ju lika gärna vara denna tjejs youtube.. https://lisah**m98.wordpress.com/
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellahug94
Förlåt om någon lagt upp detta tidigare, inte kollat igenom allt. Men hur konstigt är inte detta? Detta verkar vara Lisas riktiga youtube (lisaholm98), och där har någon prenumererat på en kanal för två dagar sedan. Någon annan som använder hennes konto eller vad kan det vara?
Förmodligen en enkel förklaring, men ändå intressant.

https://www.youtube.com/user/LisaHolm98/feed

Finns fyra stycken Lisa Holm födda 1998 i Sverige. Har du en konkret koppling till just BO?
Medlem
Iskelos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Vad är det som bekräftar att det där youtube-kontot är hennes?

Om det ändå är det så kanske "2 dagar sedan" uppdateras till 3 snart. Alltså var det innan hon försvann.

Kan också vara ett yngre syskon?
2015-06-10, 18:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av espyon
Har någon förklaring för detta???

Hon kan lika gärna ha prenumererat på någon video eller kanal någon dag innan hon försvann men att det inte har hunnit uppdateras. Youtube verkar ha svårt med att ge exakta bedömningar.
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedinator
Jag bor väldigt nära JVs adress, ska jag ta mig dit?

Ja! gör inget olagligt bara men glid förbi och håll ögonen öppna
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hopeyouguessmyname
Japp, och när jag säger "hänga kvar" på caféet så menar jag inte inuti caféet utan utanför eller runtikring, så han har koll. Men jag tror att GM kände till att hon skulle ta sig därifrån själv vid stängningstid. Möjligt att han överraskades av att hon tog sig ifrån själv när det stängde och att han bara ville iaktta henne från början, men han hade nog en ganska bra bild av vad han ville göra.

Det är någon psykopat i stil med Eklund, som det tidigare varit inne på här i tråden. Fruktansvärt.

Inte alls ovanligt att kunder småpratar och frågar lite privata frågor som "när slutar du då?" och sånt. Man kan tycka att det är lite obehagligt men svarar kanske ändå för att vara trevlig.

Stamkunder kan man bygga upp den typen av relationer med ganska fort. Mina visste vilka tider och dagar jag jobbade och kom gärna förbi på en kaffe just då
Medlem
dem två kvinnorna som var sist med henne på jobbet måste säkert veta var hon är och vad som har hänt henne.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Ja iaf för att kolla om han är hemma.

Det var någon i lägenheten igår iaf
Medlem
Låt säga att GM ligger bakom Youtube-videon 13, vad är i så fall motivet till att skapa ett Youtube-konto med ett löst hot gentemot BO? (klocka som räknar ner) Vad får GM ut av det?

Uppmärksamhet? Tillfredsställelse? Går att spekulera. Hur som helst till min poäng. Genom åren har det uppdagats både den ena efter den andra GM i mordfall (inte i Sverige nämnvärt) som sökt uppmärksamhet, eller som aktivt skrytigt om sina gärningar (Zodiac-killer b.la.), i vissa fall har även GM aktivt deltagit i sökningar/skallgångar. Går därför inte helt utesluta att GM själv kommer delta i skallgång, det bör man vara uppmärksamma på.

Jag vill dock inflika att det är ytterst osannolikt & att det verkligen är att greppa efter ett halmstrå, trots allt är det ytterst få GM vid mordfall som engagerar sig i sina egna brott, framförallt har inte uppmärksammats nämnvärt inom historiska svenska mordfall. Men för att åter peka på Youtube-videon 13, så bör man ändå vara uppmärksamma vid skallgång.
Vad är det för tjafs om Luxemburg? Förstod inte mycket när jag sökte genom de inlägg där ordet förekommit.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in