Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 22:10
Medlem
PyramidTes avatar
Tipset om försvunna Lisa: "Såg hjulspår vid dammen"

Förstår inte varför man inte tänkt på det här tidigare? Jag skrev även detta i början av tråden i ett inlägg
2015-06-10, 22:11
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misoneist
Varför har ingen i den här tråden analyserat hennes nuvarande pojkvän? den läskiga snubben som även finns på hennes instagram profil. Dessutom grannarna som bodde i närheten av cafeet har sett en ung kille stå å prata i telefon precis timmar efter hennes försvinnande. Sannolikheten är att det är en ung gärningsman och att idiot äcklet JV är oskyldig. Då han är inkompetent och inte skulle ha förmågan att genomföra ett planerat brott.

När den killen syns på området är pappan redan där. Eventuellt också andra bekanta. Förmodligen så har polisen avfärdat den killen redan.

Pojkvännen spelade fotboll till närmare 18:00, sedan ska han och ett gäng ätit hamburgare på restaurang Gyllene Måsvingar.
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Expressen sa det i deras "Webb tv"
Inte på min sändning.
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
som jag förstår det, så är det ju bara han JV som kan anses misstänkt. och han ska vara hemlös. övriga personer som kan misstänkas får du gärna dela med dig av, jag har ingen aning. och jag tycker det är väldigt vaga grunder som JV misstänks för bortförande av LH. om han är oskyldig, så kan vissa användare här på FB ha skapat ett framtida monster, eftersom folk ändå ser honom som ett.

Om sanningen ska fram verkar JV ändå inte vara så noga med att vårda sitt personliga varumärke.

Men jag tror inte det är han. Polisen kommer nog imorgon gå ut och säga med tydlighet att han inte är på något vis misstänkt.
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Varför söker dem i närområdet?
Vad är det som tyder på att Lisa inte blivit bortforslad i bil?!

Fattar inte jag heller. Troligare är att hon är långt åt helvete med dom där åkrarna och ängarna och långa raka grusvägarna. Andra närliggande orter och städer är mer intressanta för mig.
Medlem
Om saker är utspridda på en åker/äng. Kan hon ha försökt springa ifrån MGM?? Isåfall finns hon i närområdet, ingen bil behövs ju då.
2015-06-10, 22:12
Medlem
Dimaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Inte på min sändning.
Nähe de säger ju det hela tiden att en man har flera personer tipsat om , på flera webbsiter.
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Inte på min sändning.

Då får du lyssna bättre. Här är även artikeln de hänvisar till: http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4058262-domd-man-foremal-for-polisgranskning
Medlem
MarxistHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haxxan
Så De gick precis samtidigt alla de 3? Bara det att mopeden stog på andra sidan byggnaden?
Exakt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Det är bara genom MPS/privatpersoner och inre spaning som LH kommer att hittas. Hon lever nog inte längre. Tyvärr, det har gått för lång tid. Kidnappning kan vi bortse ifrån, då inga krav har ställts. Olycka är inte heller troligt, men kan ju vara så att GM lämnade henne döende och att hon fortfarande lever, skadad någonstans. Det är nog den enda chansen till att hon fortfarande kan hittas levande.
jag tror hon lever ,men snart är det försent , hon finns i något hus...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Kan Lisa ha stämt träff med någon? Väntar på honom vid moppen, hoppar in i hans bil och de börjar gräla. Långsökt men kan det gälla köp av droger? Kanske har hon valt att ta moppe första gången just för att kunna träffa vederbörande.

Av vad jag läst, framstår hon för mig som betydligt smartare än att hon skulle sätta sig i någons bil, ännu mindre punda. Verkligheten anropar.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Nähe de säger ju det hela tiden att en man har flera personer tipsat om , på flera webbsiter.

De säger att polisen granskar mannen, inte att de har "plockat in" honom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in