Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola-Connyy
Dra inte upp Luxemburg som en sanning, det är en trådsanning och bör avfärdas.

Det gör jag inte, jag menar på att det är högst otroligt att han är där.
2015-06-10, 19:52
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HankMillion.
J.V hade även hunnit med en visit på café limtorget i Lidköping förra veckan där han hotade personal till livet om han inte fick gratis kaffe. Kort därpå vart han gripen. Verkar ha en förkärlek för caféer onekligen.
Bevittnade du detta personligen?
2015-06-10, 19:53
Bannlyst
Har inte han Johan nåt facebook-konto?

Ställde frågan förut, men eftersom ingen svarade upprepar jag.
Vet nån om Lisa brukade smsa innan hon åkte från jobb till hemmet lr var det här första gången?
Hur långt är det mellan cafet där hon jobbar och sitt hem?
2015-06-10, 19:53
Medlem
gaylordfuckers avatar
Någon som har koll på var exakt dom nya fynden hittats?
2015-06-10, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Bevittnade du detta personligen?

Nej!

Hörde det däremot från en som ringde polisen för att tipsa om J.V tidigare idag.
Medlem
panzertaxs avatar
Sökområden:

Jag förstår att resurserna inte är oändliga, men är det någon som har kännedom om ifall de gjort sökningar på något annat ställe? Det verkar som att även MP är dirigerade till att söka i omgivningarna och efter plagg, inte sök efter tänkbara ställen där hon kan vara gisslan eller där en kropp är dumpad?

Ska man tolka det som att polisen primärt fokuserar på att hitta föremål med DNA, så att de kan gå direkt på att söka en GM?
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 4N0NYM
Ingen annan har sett den kommentaren. Det var för övrigt 14dagar mellan det att videon laddades upp och flickans försvinnande..

Finns bild på Facebook. Gå in och titta själv.
2015-06-10, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinaw

Vet nån om Lisa brukade smsa innan hon åkte från jobb till hemmet lr var det här första gången?

Verkar vara 44.6 km

edit: måste ju ta väldigt lång tid att åka den sträckan på moped?
2015-06-10, 19:56
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hank565Heaven
Att hennes Far skulle vara GM känns mest som en väldigt krystad teori. Och det enda som anges som "skäl" är att han som högt uppsatt militär skulle ha förmågan att sprida avledande spår i naturen.

Det säger väl sig självt att hade hennes Far varit misstänkt så hade det väl nästan garanterat redan florerat på FB tidigare? Antingen hade han varit försvunnen han också, eller så hade det framgått att han var misstänkt och satt i ytterligare förhör.

Att teorier är krystade har aldrig hindrat dem från att framföras på Flashback. Här finns många amatördetektiver som anser sig ha en enormt skarp slutledningsförmåga som de gärna vill meddela sin omgivning. Om inte flickan skulle återfinnnas vid liv eller det hela på annat vis klaras upp så kommer det dessutom inom 24 h komma fram minst en person till som kommer att framföra samma "teori" som vore den ny. Samma gäller sannolikt teorier om en mordkomplott av de två andra tonårstjejerna på caféet, caféägaren, romer som rövat bort henne etc etc.

Jag är som vanligt tråkig och säger ensam, störd man om det nu finns en GM. Kan vara bekant med henne, men knappast närmare. Planerat mer troligt än tillfällighet, men det känns långt ifrån säkert. Otäckt är det hur som helst, riktigt jävla otäckt utan att man behöver fantisera ihop olika konspirationsteorier.
Medlem
Haggeifys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinaw

Har läst att det tog ungefär 1 timma att köra från jobbet till hennes hem med moped.
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haggeify
Har inte lyckats hitta varför denna JV är misstänk, någon som kan förklara lite kort?
Han bor skapligt nära. Har varit otrevlig mot personal på annat fik och visar kuken på twitter.
2015-06-10, 19:57
Medlem
antropomorphisms avatar
Finns fler i området från axvall som visat ett onormalt beteende emot tjejer i den ålder som (ev) BO är... En H*nrik V*berger kanske är "rehabiliterad" men iaf dömd...

Citat:
Ursprungligen postat av Frognog
I dagens NLT, Nya Lidköpings tidningen så verifierar polisen om att de har koll på både videon och de är intresserade av bla JV:s alibi. Är ju definitivt hans namn som figurerat mest här.

"Dömd man föremål för polisgranskning

16:57 LIDKÖPING En person som tidigare är dömd för bland annat ofredande är föremål för extra granskning av polisen i samband med Lisa Holms försvinnande. – Vi håller på och kollar mannens alibi, bekräftar Lars Johansson, chef vid polisens enhet för grova brott i Skövde.

Mannens namn har figurerat i olika sammanhang på nätet den senaste tiden och Lars Johansson bekräftar att polisen har lagt resurser på att kolla upp om mannen har alibi för tidpunkten då Lisa Holm försvann, det vill säga vid 18.30-tiden på söndagen.

– Vi har fått in väldigt många tips på den här mannen som figurerat väldigt mycket på nätet. Men vi kollar upp alla tips som vi får och hur vi ser polisiärt på just den här personen vill jag inte gå in på, säger Lars Johansson. Håller ni ett extra öga på den här mannen? – Det kan man säga ja, säger Lars Johansson.`

Det florerar även en Youtube-video på sociala medier som kan kopplas samman med Lisa Holms försvinnande. Videon, som publicerades den 24 maj, heter "13" och är upplagd av en användare som kallar sig Lisa Holm. Videon visar en klocka som med tickande ljud i bakgrunden räknar ner från en minut. – Vi känner till den, men hur vi behandlar den polisiärt vill jag inte gå in på, säger Lars Johansson"

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in