Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 22:05
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Imponerande att så många deltar i sökandet!

"Missing People har i kväll samlat cirka tusen personer i sökningarna."

Ja, det är fint att se. Om jag hade försvunnit hade en kanske en senil gubbe med sökar-katt dykt upp.

OnT så är det ganska illa att man sitter och hoppas att det är ett komplett psykfall, seriemördarpersonlighet som rövat bort henne och inte en primitiv neandertalare likt Eklund. Chansen är kanske i alla fall en aning större att hon fortfarande lever då.

Finns det möjlighet att de uppspelta flyktingarna i den konstigt färgade lilla bilen skulle kunna ligga bakom eller hade dom dragit för mycket uppmärksamhet till sig? Tycker i alla fall att det spåret hamnat lite i skymundan, Flashback till trots.
2015-06-10, 22:06
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dduochjahh
är detta lisas syster? jag tycker det känns konstigt att hon laddar upp en bild för 5 minuter sedan att hon gör squats isåfall när hennes syster är försvunnen

Jag har ingen aning. Alltså, jag googlade på Lisa Holm i google bilder, för att leta efter kommentarer som en eventuell stalker skrivit. Då om den här Jenny upp. Jag har förväxlat dessa personer på något sätt. Tyckte de såg likadana ut. Kanske ska moderatorn städa upp det inlägget du skrivit, då det var ag som länkade det av misstag.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
De har plockat in en som har cirkulerat på nätet J*ha* ???

Källa?
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Det kan precis lika gärna vara 3-4 baltiska eller polska gästarbetare som haft vägarna förbi och spanat in flickan där ett par av dem är halvpackade.
De kan vid ett tidigare tillfälle besökt cafet och spanat in tjejen.
Det kan vara ett gäng araber/afrikaner på vift i en bil, dessa folkgrupper kan i grupp göra saker svenska män aldrig gör i grupp.
Det kan vara en svensk sexualförbrytare i närområdet, det kan vara i princip vad som helst, även någon i umgängeskretsen.
Dina teorier och antaganden du så gärna vill sprida är lika mycket värda som pappret du torkar dig med i röven.
Du skriver mycket, men ack så lite av värde eller relevans. Du verkar ha livlig fantasi minst sagt.

Någon i den nära umgängeskretsen är osannolikt, det mesta tyder på att hon blev överrumplad i direkt anslutning till mopeden. Antagligen var hon inte närmare bekant med GM. Men, han visste nog vem hon var, personen har förmodligen väntat på henne i närheten av mopeden, och jag tror att han då visste vems moped det var.

Personen kan vara baltisk eller polsk byggnadsarbetare, eller för den delen italiensk eller fransk tandtekniker. Det finns ingenting direkt som tyder på att det inte skulle vara så. Men det finns heller inget som talar för det. De allra flesta som rör sig i området av svenskt ursprung, så förmodligen är GM svensk. Men jag kan inte riktigt se varför det skulle spela någon roll.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanbyggare
Indicier som personer här inne har framavlat. Du får tro precis vad du vill.
Jag ser på honom som en byfåne med få vänner, ingenting annat.
Vi får väl veta, kanske nångång, om det verkligen var han. Men det är då. Och tills dess kan man SPEKULERA kring honom men inte döma honom på förhand. Eller har jag fel kring det?

Givetvis spekulera, absolut inte döma på förhand.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Haha alltså folk kommenterar på hans IG nu att han ska ta fram Lisa osv, så sjukt om det inte ens är han nu.

Om det dock är han så ställer jag mig VÄLDIGT ifrågasättande till att inte polisen kollade upp honom direkt, för då när han började att hängas ut kunde de fått fram info och oddsen på att hon hade levt då hade varit mycket större.

En annan fråga, vem har sagt att han är utomlands? Är detta bekräftat?
Polisen har ju span på honom nu och kollar hans alibi. Skevt om det är han.
Medlem
Varför har ingen i den här tråden analyserat hennes nuvarande pojkvän? den läskiga snubben som även finns på hennes instagram profil. Dessutom grannarna som bodde i närheten av cafeet har sett en ung kille stå å prata i telefon precis timmar efter hennes försvinnande. Sannolikheten är att det är en ung gärningsman och att idiot äcklet JV är oskyldig. Då han är inkompetent och inte skulle ha förmågan att genomföra ett planerat brott.
Medlem
MarxistHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haxxan
Lisa låste väll själv?? De andra åkte 10min tidigare.
Nej.
Lisa och två andra låste medan den fjärde åkte 10 minuter tidigare.
Medlem
Hur f*n kan GM som lurpassade utanför vetat att bilen med jobbarkompisarna skulle åka iväg först, och sedan BO bli kvar själv?????

I nio fall av tio åker man samtidigt hem i liknande situationer???
Medlem
Dimaks avatar
Citat:
Källa?
Expressen sa det i deras "Webb tv"
2015-06-10, 22:07
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Källa?

Expressens sändning. "Mannen har figurerat på nätet de senaste dagarna och tips har strömmat in".
2015-06-10, 22:07
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agarebagare
Jag säger inte att det är fel att göra det. Dock finns det regler och byråkrati som sätter stopp för det. Men det är en diskussion för en annan tråd.

Dessutom tror jag inte att GM är känd av polisen sedan tidigare.

Jo, jag vet att det finns regler och byråkrati. Men sista chansen att finna henne vid liv. Det skulle man gjort för flera dagar sedan. Man får göra det som krävs och vara lite i framkant och radikal. Inte mesa. Gör man fel får man be om ursäkt efteråt, det handlar om att rädda en människa i otrolig nöd i värsta fall om man kan rädda henne i livet. Den chansen måste man ta. Egentligen för länge sen! Vad är det att vänta på?

ALLA resurser ska in, allt ska kontrolleras, alla misstänkta i fallet och dömda ska höras och kontrolleras med bostäder och hus och annat. Det borde stormas hus för fullt i detta nu!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in