Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 22:12
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Någon i den nära umgängeskretsen är osannolikt, det mesta tyder på att hon blev överrumplad i direkt anslutning till mopeden. Antagligen var hon inte närmare bekant med GM. Men, han visste nog vem hon var, personen har förmodligen väntat på henne i närheten av mopeden, och jag tror att han då visste vems moped det var.

Personen kan vara baltisk eller polsk byggnadsarbetare, eller för den delen italiensk eller fransk tandtekniker. Det finns ingenting direkt som tyder på att det inte skulle vara så. Men det finns heller inget som talar för det. De allra flesta som rör sig i området av svenskt ursprung, så förmodligen är GM svensk. Men jag kan inte riktigt se varför det skulle spela någon roll.
Får man tro bilderna på "vänner" och fotbollslaget så verkar mångkulturen även drabbat detta område.
Finns både etniska svenskar, araber och allt vad du vill.
Invandrare har som alla vet monopol på gruppvåldtäkter och dominerar stort då det gäller överfallsvåldtäkter i Sverige.
Det är ju dock fakta du som vänstertomte inte vill kännas vid, det vet vi.
Allt är som sagt möjligt, kan vara en missanpassad svensk bonddräng med livlig fantasi också.
Du har ju själv som vi konstaterat livlig fantasi.
2015-06-10, 22:12
Medlem
Dimaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valentynvozny
Vad menar du med "plockat in"? Har de gripit någon?
nej de tittar om han har alibi!
2015-06-10, 22:13
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Förklara gärna hur den där enorma jakten skulle gå till.
Vilka är misstänkta gärningsmän enligt dig? Dummaste inlägget på länge här och det säger inte lite..

Dum kan du vara själv. Tidigare dömda för liknande brott. Polisens olika register över suspekta figurer i orter omkring. Det finns massor av uppslag om du har en hjärna.
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Varför söker dem i närområdet?

De flesta som försvinner hittas i just närområdet.

Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Vad är det som tyder på att Lisa inte blivit bortforslad i bil?!

Om man tittar på en karta över caféet verkar det ligga avsides, en plats där inte många spontant går förbi utan kör till (parkeringsplats och vändplan finns). Egentligen undrar jag hur hon annars skulle blivit "bortforslad".
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t0nty
lär ju resultera i ett par följare på instagram och twitter iallafall, brudar gör allt för sånt

Jo många unga flickor som "försvinner". Oftast verkar det ju dock handla om att de är hos någon pojkvän på annan ort och sedan tröttnar efter någon vecka och kommer hem igen. Polisen gör inte mycket åt de fallen då de ju klassas som frivilliga försvinnanden. Det är väl bara om det tar allt för lång tid som de måste föra hem ungdomen till föräldrarna igen. Ofta inte för första gången.
2015-06-10, 22:14
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Nähe de säger ju det hela tiden att en man har flera personer tipsat om , på flera webbsiter.
De granskar honom, det är det enda som sägs. Inte ett ord om att han skulle förhörts eller sitter i förvar.
Medlem
Yxzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c0rtex
...

Så det som har funnits är:
1. Mobilskal
2. iPhone delar
3. Handske
4. Kontokort

...

Nu borde det väl finnas fingeravtryck från någon av GM på mobilen eller kontokortet?
Kan det bli så att GM hinner avslöja vart BO ligger innan någon annan hittar henne?
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PyramidTe
Tipset om försvunna Lisa: "Såg hjulspår vid dammen"

Förstår inte varför man inte tänkt på det här tidigare? Jag skrev även detta i början av tråden i ett inlägg

Polisen kan så klart ha kollat där utan att vi vet om det. Dessutom finns det en intervju med en bybo som åkte runt med sin fyrhjuling och sökte efter Lisa i området. Kan därför vara hans spår.

Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9
"- Jag förstod att det var mycket liv här så jag tog min fyrhjuling och åkte ut, säger Clement till SLA:s utsände på plats i Blomberg.

I två timmar sökte han kring vandringslederna som finns runt i området.

- Det är en jobbig känsla att något sånt här hänt så nära. Det är en ung tjej. Och mysteriet - vad har hänt? Man vill ha en lösning så fort som möjligt. Mest synd tycker jag om föräldrarna, säger Clement."

Håller med, låter som att han försöker vara så tydlig som möjligt med att han hjälper till i sökandet. Han är orolig för att han ska bli upptäckt. Vet han något?
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2015-06-10 kl. 22:17.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Många spekulationer här...
Jag har en själv och det är att hon förts bort i en bil.

Kan mkt väl vara i ett annat land redan.
Eller i varje fall långt från Lidköping. Kanske inspärrad i en lägenhet, torp eller liknande.
Tror i varje fall att hon är i livet.

Om hon förts bort med bil, varför ligger i så fall hennes prylar spridda runt kaféet? Fynden är ju i anslutning till kaféet, så antagligen har något hänt henne inne i kaféet eller precis utanför. Om hon rakt av kidnappats och kastats in i en bil så skulle hennes prylar inte vara spridda på det sätt de är väl?
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Då får du lyssna bättre. Här är även artikeln de hänvisar till: http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4058262-domd-man-foremal-for-polisgranskning
Klistra gärna in den mening som säger att JV eller någon annan "plockats in".
2015-06-10, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Nähe de säger ju det hela tiden att en man har flera personer tipsat om , på flera webbsiter.

Ja men inte att dom har GRIPIT någon, precis som jag också ställde mig frågande till.
Det har dom verkligen inte sagt.
2015-06-10, 22:15
Medlem
Vilken väg är det troligt att hon skulle kört när hon skulle hem?
Kan hon kört en bit och sedan träffat på GM. GM vet om var hon
jobbar, var hennes moped brukar stå. GM har efter dådet, kört tillbaks
hennes moped och sedan spridit ut lite prylar från henne för att vilseleda
och vinna tid.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in