Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mckenzy
Inbrott eller stöld tror jag inte på och att hon skulle ha upptäckt någon tjuv. Känns märkligt att slå till direkt efter stängning , det gör man väl senare på kvällen eller natten såfall ?

Om det inte är så att man tror att hon har dagskassan på sig.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whateverwhat
Angående ladan, är det en lada med stora dörrar? Som man kan backa in och gömma en bil i?
Tänkte angående tappade handsken inne i ladan..

ladan genomgår en renovering och det står minst en stor grävmaskin inne i ladan. Att backa in en bil är nog inga problem. Dock omöjlig att gömma.
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whateverwhat
Angående ladan, är det en lada med stora dörrar? Som man kan backa in och gömma en bil i?
Tänkte angående tappade handsken inne i ladan..

http://sverigesradio.se/sida/images/97/3533379.jpg

Står dock en grävmaskin mitt i ladan. Vet fan inte var den bilden är nu.
2015-06-10, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Sådärja!

Hur lång tid kan det ta att få fram alibi?
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarxistHunter
Vem var den fjärde kollegan som fick gå 10 minuter före?
Hon hade mopeden på samma ställe som Lisa.
Väldigt konstigt konstigt att man har hört från de två som gick samtidigt som Lisa men inte den som gick tidigare.
Varför fick hon gå tidigare?
Givetvis har polisen hört även denna fjärde person. Kanske har denna person inte velat medverka i TV som de andra?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Tycker det får räcka nu. Det borde vara dags för ett sista hopp att finna henne vid liv. Då är det dags att slå in dörrarna hos alla misstänkta och undersöka alla lägenheter, hus, sommarställen, containrar och annat. Tycker man skulle gå mycket hårdare fram vid varje minsta misstanke i området!

Ta in alla tidigare dömda och ALLA misstänkta i det här fallet, undersök deras hem. Hur liten misstanken än är.

Tycker att MPS fick komma in för sent i sökningen, man måste väl prioritera människoliv före att hitta en GM. Kanske hade LH hittats redan om MPS fått söka efter henne redan på söndagen alt. måndagen. Galen prio tycker jag!
Medlem
Ninenas avatar
"Tillhörigheterna har hittats utspridda på ängarna ovanför kaféet där flickan försvann." (aftonbladet)
Nu har jag inte geografin glasklar för mig. Men innebär detta att de inte kan vara utkastade från en bil? Eller ligger ängarna ovanför cafet så till att man passerar genom/förbi dem med bil. Man talar även om "en röd tråd i fynden". Undrar vad man menar med detta.
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moon The Loon
Vet vi var bilen de andra tjejerna åkte iväg med stod. Framsidan eller bredvid mopeden på baksidan?
Troligen på parkeringen på gaveln? Kollegorna sa att lisa gick runt hörnet till sin moped.
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drogz
Hmm, moppen stog ju på baksidan/sidan. Och vart ställer man mopeden då? Längst in till väggen, alltså borde den knappt synas från vägen om den står så nära så möjligt intill väggen? Det borde väll hon tänkt på, ställer jag den där så syns den inte så mycket och blir inte stulen?

Sen hade hon ju inte åkt iväg med mopeden än...?

Bild där mopeden stog:

GM kan ha stått gömd bakom containern och en bil parkerad skymd vid ladan kanske
2015-06-10, 22:02
Medlem
elpirros avatar
Hosta fram alibi från en ensamvarg (JV) kan inte vara det lättaste, eller?
2015-06-10, 22:02
Medlem
Nu är ju inte jag i närheten av sakkunnig inom brott och brottsbekämpning men hur är terrängen där? Är det tät vegetation som gör det lätt att dölja en kropp? Jag själv får känslan att hon är långt borta vid det här laget.
2015-06-10, 22:03
Medlem
Haha alltså folk kommenterar på hans IG nu att han ska ta fram Lisa osv, så sjukt om det inte ens är han nu.

Om det dock är han så ställer jag mig VÄLDIGT ifrågasättande till att inte polisen kollade upp honom direkt, för då när han började att hängas ut kunde de fått fram info och oddsen på att hon hade levt då hade varit mycket större.

En annan fråga, vem har sagt att han är utomlands? Är detta bekräftat?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in