Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 21:57
Medlem
Official_lisa_holm_fanpage på instagram, någon stalker eller något på skämt som en vän gjort kanske?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Tycker det får räcka nu. Det borde vara dags för ett sista hopp att finna henne vid liv. Då är det dags att slå in dörrarna hos alla misstänkta och undersöka alla lägenheter, hus, sommarställen, containrar och annat. Tycker man skulle gå mycket hårdare fram vid varje minsta misstanke i området!

Ta in alla tidigare dömda och ALLA misstänkta i det här fallet, undersök deras hem. Hur liten misstanken än är.

Problemet är väl att det ännu inte finns några officiella bevis på att ett brott har begåtts.
Medlem
whateverwhats avatar
Angående ladan, är det en lada med stora dörrar? Som man kan backa in och gömma en bil i?
Tänkte angående tappade handsken inne i ladan..
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Visualo
Om inte polisen har fått tillstånd att begära ut samtalslistor/SMS från området ännu så blir jag förbannad. Jag skulle tippa på att man kommer att göra ett genombrott när man kontrollerar dessa.
Varför ska det ta sån tid att få detta tillstånd?!
Detta måste ändras snarast! Vi är ett av världens mest högteknologiska land och i princip alla
använder mobil.
Det kanske måste till lag-ändringar så att polisen snabbare kan ta del av operatörernas information.

Finns det ingen (med behörighet och kunnande) från Telia som läser här?

Om du gör det: Ta lagen i egna händer och börja kolla vilka mobiler som rörde sig i området vid aktuell tidpunkt!

De har fått det sedan i förmiddags enligt tidigare inlägg i tråden. Kan inte svara på om det stämmer.
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spelguden
Ja känns lite konstigt att man fortfarande dag 3 går runt och stampar i gräset så nära området.

Ja, det jag menar. OERHÖRT frustrerande. Hon är förmodligen inte ens där. Det är redan för sent. Men nu om inte aldrig så är det dags att ta till RADIKALA metoder. Ta in styrkorna och undersök ALLA möjligheter i orterna omkring. Misstänkta i fallet, tidigare dömda. Alla dom ska ha tuffa förhör och inslagna dörrar. Det här är tramsigt. Nu är det liv eller död det gäller här. Be om ursäkt kan man göra i efterhand.
Senast redigerad av 8711 2015-06-10 kl. 22:01.
2015-06-10, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jahajaduja
JV är ju helt störd på twitter och lägger ut nakenbilder och domar.
Har ju även skrivit bla:

"Fick dagsböter 100 å 50 kr och 500 kr till brottsofferfonden = 5500 kr för min . Onödigt. Kunde knullat istället. http://t.co/rCKxC54Fg8"

2 mars "I need a gun"

Från Stockholm: testat minst tre olika droger, varit på nattklub med nakna brudar, fick sova en natt… https://t.co/Iw2xbqsw6H

11 maj "A am the new leader of hells angels and the school are my people who's gonna be my angels, hells angels. Love it, cause i will take it!"

"Prospectors, i gonna know what a hell they talking about. In the same time, the ship is to taste the wood. Papers please."

Vafan menar han med det sista tweetet?

Ja detta har postats typ 5000 ggr tidigare så. Att han är udda på sociala medier gör honom inte automatiskt till GM.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bellahug94
Jag tror samma sak (till viss del), tror GM dumpade henne i sjön. Men att skriva detaljer som djup/ankaret runt foten är väl ändå ganska opassande?
Djupet var en vild gissning också. Men ett sänke runt foten, t ex ett ankare är väl inte en opassande detalj? Hur skulle man annars få kroppen att inte flyta upp? Hm
Medlem
T34Panzers avatar
Imponerande att så många deltar i sökandet!

"Missing People har i kväll samlat cirka tusen personer i sökningarna."

http://www.lidkopingsnytt.nu/2015/06/10/17-aringen-nya-fynd/
Medlem
Catpeoples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spelguden
Ja känns lite konstigt att man fortfarande dag 3 går runt och stampar i gräset så nära området.

Jag håller med. Varför utökar dom inte sökningen? De sa själva att de redan sökt igenom området som MP söker igenom men att MP har mer resurser. Är det inte dags att utöka området nu? Eller har det med alla fynd som hittats och demisstänker fortf att L är i närheten?
2015-06-10, 21:59
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Från expressen

"Under onsdagskvällen gjordes nya fynd av personliga tillhörigheter som kopplas till försvunna Lisa Holm.
Samtidigt rapporterar Nya Lidköpings-Tidningen att polisen granskar en tidigare dömd man i samband med utredningen.
–Vi håller på och kollar mannens alibi, säger Lars Johansson, chef vid polisens enhet för grova brott i Skövde, till nlt.se

Personens namn har dykt upp på olika webb-sajter de senaste dygnen. En omständighet är enligt nlt.se att mannen tidigare är dömd för ofredande.
Lars Johansson bekräftar för tidningen att polisen satt in resurser på att granska mannen. Johansson uppger att man kollar alibi och håller ett öga på personen i fråga.
– Vi har fått in väldigt många tips på den här mannen som figurerat väldigt mycket på nätet. Men vi kollar upp alla tips som vi får och hur vi ser polisiärt på just den här personen vill jag inte gå in på, säger Lars Johansson till nlt.se."

100% att detta är JV

Så videon ska alltså också granskas. De måste fått en rätt många tips om detta då.

Citat:
Det florerar även en Youtube-video på sociala medier som kan kopplas samman med Lisa Holms försvinnande. Videon, som publicerades den 24 maj, heter "13" och är upplagd av en användare som kallar sig Lisa Holm. Videon visar en klocka som med tickande ljud i bakgrunden räknar ner från en minut.
– Vi känner till den, men hur vi behandlar den polisiärt vill jag inte gå in på, säger Lars Johansson.
2015-06-10, 22:00
Medlem
Skulle vara intressant o veta om hon är högerhänt eller vänsterhänt och vilken handske de hittat?

Skulle kunna förklara att hon tog av sig just den handsken för att kunna ringa på mobilen eller nåt.
2015-06-10, 22:00
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agarebagare
Problemet är väl att det ännu inte finns några officiella bevis på att ett brott har begåtts.

Tycker inte det spelar någon roll. Det är redan för sent egentligen, men nu om inte aldrig ska man slå in varenda jävla dörr och undersöka varje jävla bostad till våldtäktsmän och mördare i orterna omkring. Ta in varenda minsta misstänkt på förhör och ta er in i varje hus. Om man gör fel kan man korrigera det i efterhand. Det här handlar om sista chansen att få tag i henne levande.

TÄNK OM hon är vid liv nu? Svårt plågad? Vill man inte ha gjort något då? GÖR DET!!!! Säger jag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in