Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 22:03
Medlem
c0rtexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanbyggare
Optimist. Hoppas du fattar att hon redan är död. Frågan är bara när och om man hittar henne.
Det är dock inte jag som gjort det.
Fick bara en känsla att om man färdas med båt över värnen så känns det geografiskt rätt att dumpa kroppen där ute, på öppet vatten.

Asså johanbyggare din jäfla attityd, du har tillfört precis 0% under alla dessa bästan 500-sidor utav inlägg!

Om du bara ska kommentera saker som "hon är död" "hon ligger på havets botten" dra hellre åt helvete isåfall, borsta tänderna och kryp ner för bollibompa har varit för fyra timmar sedan.. Tror inte jag är ensam om att anse detta!

Likadant alla som tjötar vidare om JV skulle va GM, häxjakten på FB som spridits som en löpeld. Ge fan i de bara, så kanske vi kan fokusera på att lösa detta.

JA, risken att hennes liv är avslutat på det mest horribla sätt, ja den finns! Men tror inte någon här vill få det svaret utan tvärtemot!

Så det som har funnits är:
1. Mobilskal
2. iPhone delar
3. Handske
4. Kontokort

Hjälmen som så många undrar över är alltså ej funnen. Som längre upp skrivet ang "JV" skulle vara gärningsman samt ha skapat filmen "13", det finns absolut inga bevis för detta och låt gärna polisen granska detta vidare och fokusera nu på att komma vidare och inte låta oss alla stå här och stampa på platsen!

Måste också säga att jag är förbryllad över hur energin och stämningen är på flashback nu, alla hjälps åt förutom en handfull stolpskott som antingen tror dom är roliga eller bara inte förstår bättre.

KEEP UP THAT GOOD WORK!
Senast redigerad av c0rtex 2015-06-10 kl. 22:05.
Medlem
InternetExplorers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bumpaas
Official_lisa_holm_fanpage på instagram, någon stalker eller något på skämt som en vän gjort kanske?

Det är inte hon. Första bilden lades dessutom upp för nästan tre år sedan.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarxistHunter
Vem var den fjärde kollegan som fick gå 10 minuter före?
Hon hade mopeden på samma ställe som Lisa.
Väldigt konstigt konstigt att man har hört från de två som gick samtidigt som Lisa men inte den som gick tidigare.
Varför fick hon gå tidigare?

Hittar inte info om hen i tråden.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Ja, det jag menar. OERHÖRT frustrerande. Hon är förmodligen inte ens där. Det är redan för sent. Men nu om inte aldrig så är det dags att ta till RADIKALA metoder. Ta in styrkorna och undersök ALLA möjligheter i orterna omkring. Misstänkta i fallet, tidigare dömda. Alla dom ska ha tuffa förhör och inslagna dörrar. Det här är tramsigt. Nu är det liv eller död det gäller här. Be om ursäkt kan man göra i efterhand.

Jag säger inte att det är fel att göra det. Dock finns det regler och byråkrati som sätter stopp för det. Men det är en diskussion för en annan tråd.

Dessutom tror jag inte att GM är känd av polisen sedan tidigare.
2015-06-10, 22:04
Medlem
Dimaks avatar
De har plockat in en som har cirkulerat på nätet J*ha* ???
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Tycker inte det spelar någon roll. Det är redan för sent egentligen, men nu om inte aldrig ska man slå in varenda jävla dörr och undersöka varje jävla bostad till våldtäktsmän och mördare i orterna omkring. Ta in varenda minsta misstänkt på förhör och ta er in i varje hus. Om man gör fel kan man korrigera det i efterhand. Det här handlar om sista chansen att få tag i henne levande.

TÄNK OM hon är vid liv nu? Svårt plågad? Vill man inte ha gjort något då? GÖR DET!!!! Säger jag.

Ja, jag är beredd att hålla med. Husrannsakan hos samtliga som är ens vagt misstänkta, påhälsning hos samtliga som förekommer i registret med dom som på något sätt kan förknippas till sexbrott/ofredande. Det är fan inte läge att bara traska runt i gräset.
Byråkrati, javisst. Men jag tycker så jävla synd om tjejen, vare sig hon är levande eller död.
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
Nu är ju inte jag i närheten av sakkunnig inom brott och brottsbekämpning men hur är terrängen där? Är det tät vegetation som gör det lätt att dölja en kropp? Jag själv får känslan att hon är långt borta vid det här laget.

Ska ju finnas damm i området sedan är ju inte vänern så långt borta så om GM haft tillgång till eller snott en båt så blir det nog tyvärr ganska enkelt.
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Tycker att MPS fick komma in för sent i sökningen, man måste väl prioritera människoliv före att hitta en GM. Kanske hade LH hittats redan om MPS fått söka efter henne redan på söndagen alt. måndagen. Galen prio tycker jag!

Jo, men OM hon faktiskt lever och plågas svårt kan en enorm jakt på misstänkta gärningsmän leda en till att hitta henne vid liv. Det är kanske sista chansen! Då ska man ta den. Ser inte poängen med det här tramset med pinnar i gräset. NU om inte aldrig ska man ta till radikala metoder och slå till på alla tänkbara ställen. Det krävs nu.
2015-06-10, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agarebagare
Problemet är väl att det ännu inte finns några officiella bevis på att ett brott har begåtts.

Är du på riktigt??? Tror du att hon leker kurragömma med halva sverige???
Medlem
Strombolizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanJungle
Om jag inte missat något så var det så att hennes kollegor lämnade caféet tidigare än BO och lät BO stänga caféet för dagen? Är det helt lagenligt att låta en underårig stänga och låsa en butik som hanterar valuta?
I vart fall så tycker jag det faller väldigt märkligt att kollegorna inte har sett ett dyft, inte en bil/fordon/person som uppehållit sig vid caféet när dom lämnade. Låter som eventuell gärningsman ska ha lurpassat en bit ifrån och sett kollegorna lämna och rusat fram strax efter för att möta upp BO i sin totala ensamhet. Det är något som inte stämmer med kollegorna..

Det kan ju just vara det oetiska (olagliga?) med att låta henne ensam stänga butiken som kan få dom att kanske inte yttra hela sanningen och att skydda sig själva?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarxistHunter
Vem var den fjärde kollegan som fick gå 10 minuter före?
Hon hade mopeden på samma ställe som Lisa.
Väldigt konstigt konstigt att man har hört från de två som gick samtidigt som Lisa men inte den som gick tidigare.
Varför fick hon gå tidigare?

Lisa låste väll själv?? De andra åkte 10min tidigare.
Bannlyst
Det bådar inget gott det här och varför görs nya fynd hela tiden, känns väldigt idiotiskt av en gm att ta i och sen slänga iväg hennes tillhörigheter.

Stackars familj och barn, jag hoppas verkligen dom kan finna henne vid liv och att det är någon psykopat som håller henne fången någonstans och hon på något sett lyckas fly.

Usch.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in