Citat:
Ursprungligen postat av
Readyfreddie
Fast då borde väl inte polisen antagit att handsken blåst dit. Något annat spår måste ju GM och LH ha lämnat efter sig som hundar snappat upp?
Jo, kanske. Men annars stämmer nog mycket i teorin. Vill man genomföra en våldtäkt vill man såklart ha en avskild plats där man inte blir störd och då måste en lada vara ganska optimal. Den ligger dessutom tvärs över vägen, vilket underlättar. Jobbigt att släpa iväg en kropp långt, för att inte tala om hur riskabelt det är.
Citat:
Ursprungligen postat av
RabiPunjabi
Rätt
Jag skrev att Lisa och GM inte har någon koppling till varandra. Jag tar på sätt och vis tillbaka det. Det kan finnas något som binder dem samman, nämligen att GM har ett stalkerbeteende. Jag tror GM kan känna Lisa, medan Lisa inte helt säkert vet vem GM är. Jag menar, med dagens sidor och sociala medier kan man nå ut till så många. Lisa är en ung och attraktiv tjej, vilket därmed känns naturligt att hon drar till sig unga och kåta män. De flesta såna där sexgalningar på nätet är såklart harmlösa, men sen kan det finnas de som säkert är kapabla till mycket. Kan GM vara en person som haft kontakt med Lisa på olika sociala medier och typ blivit besatt av henne? Han kanske blivit nobbad eller något och var ute efter hämnd genom att klippa henne eller försöka våldta henne. Eftersom man genom sociala medier delar mycket information om sitt liv kanske han visste om var hon arbetade och kände till hennes rutiner. Förmodligen bor han i Schlättaområdet och tog sig till Lisas arbetsplats och tog tillfället i akt sen när hon var ensam.
Så för att sammanfatta teorin:
Brottet: Kan vara planerat mord, men också en våldtäkt som spårat ur.
Motivet: Känslobaserat eller sexuellt.
GM: Ung man som bor i området, eller i närheten.
GM's relation till Lisa: Ingen personlig relation, men GM kan känna till henne genom sociala medier. Har hon blivit stalkad borde dock någon kompis till henne känna till det, eftersom det är sånt man knappast håller tyst om.