Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-10, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Maaze
Ja, slänger man en iPhone är den ju hyfsat hel efteråt, förutom sprucken skärm. En androidtelefon har ju löst bakstrycke så att man kan ta ut batteriet t ex, så den borde vara i fler delar efter att man har slängt iväg den.

Det vore riktigt intressant att veta vad det var för del av iPhonen som hittades.
Det är (som många redan har påpekat) rätt svårt att skada moderkortet på en iPhone om man inte använder slägga eller hammare.
Moderkortet sitter skyddat av glaset och oftast så kan man bara byta ut just glaset så fungerar den igen.
Att glaset skulle ha avlägsnats från resten av iPhonen genom att kasta den på en åker/äng är högst osannolikt eftersom att passformen är väldigt bra. Sen sitter det 3 eller 4 sladdar mellan glas/front (beroende på modell) och moderkortet så det är inget som släpper i första taget.

OM glaset har avlägsnats så har detta gjorts med flit och med hjälp av ett verktyg (tex en hammare eller stor sten)
2015-06-10, 20:39
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andycharleson
Jag tror stenhårt på att GM har en koppling till området.

1. Handsken i ladan.
2. Hon verkar inte ha blivit överfallen med tanke på den parkerade mopeden med nycklar i. (Lurad till ladan för att hjälpa till med nåt?)
3. Varför skulle okänd person som förmodligen varit tvungen att ta sig dit med bil släpa henne till en lada mitt emot istället för att tvinga in henne i bilen och åka därifrån?
4. Hennes tillhörigheter som ligger utspridda på åkrarna/ängarna. Slängda i någon gödselmaskin och sedan ut på åkrarna?

Nä.., plocka in drängen.

Hon kan ju ha flytt från en GM och sprungit in i ladan själv.
2015-06-10, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c0rtex
Ja både Instagram och Facebook har släppts, men de är anonyma så sent som igårkväll.
Sen trodde jag mig funnit hennes youtubekanal (återigen) men folk verkar tvivla, det jag tyckte var skumt iaf var att den LISAHOLM98 på youtube har gillat ett klipp för 2 dagar sedan.

Jag mailade denna profil och väntar på svar!

https://www.youtube.com/user/LisaHolm98
lisaholmmm @ Instagram
facebook verkar vara borta!

Men hon har inte gillat! LH har en prenumeration som skickat en update. Det sker ju automatiskt. Posten innan har hon däremot lajkat men det är ju tidigare datum. Titta igen noga så ser du att det gäller en prenumeration inte en aktivt gjord like.
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Fast då borde väl inte polisen antagit att handsken blåst dit. Något annat spår måste ju GM och LH ha lämnat efter sig som hundar snappat upp?

Jo, kanske. Men annars stämmer nog mycket i teorin. Vill man genomföra en våldtäkt vill man såklart ha en avskild plats där man inte blir störd och då måste en lada vara ganska optimal. Den ligger dessutom tvärs över vägen, vilket underlättar. Jobbigt att släpa iväg en kropp långt, för att inte tala om hur riskabelt det är.

Citat:
Ursprungligen postat av RabiPunjabi
Rätt

Jag skrev att Lisa och GM inte har någon koppling till varandra. Jag tar på sätt och vis tillbaka det. Det kan finnas något som binder dem samman, nämligen att GM har ett stalkerbeteende. Jag tror GM kan känna Lisa, medan Lisa inte helt säkert vet vem GM är. Jag menar, med dagens sidor och sociala medier kan man nå ut till så många. Lisa är en ung och attraktiv tjej, vilket därmed känns naturligt att hon drar till sig unga och kåta män. De flesta såna där sexgalningar på nätet är såklart harmlösa, men sen kan det finnas de som säkert är kapabla till mycket. Kan GM vara en person som haft kontakt med Lisa på olika sociala medier och typ blivit besatt av henne? Han kanske blivit nobbad eller något och var ute efter hämnd genom att klippa henne eller försöka våldta henne. Eftersom man genom sociala medier delar mycket information om sitt liv kanske han visste om var hon arbetade och kände till hennes rutiner. Förmodligen bor han i Schlättaområdet och tog sig till Lisas arbetsplats och tog tillfället i akt sen när hon var ensam.

Så för att sammanfatta teorin:

Brottet: Kan vara planerat mord, men också en våldtäkt som spårat ur.
Motivet: Känslobaserat eller sexuellt.
GM: Ung man som bor i området, eller i närheten.
GM's relation till Lisa: Ingen personlig relation, men GM kan känna till henne genom sociala medier. Har hon blivit stalkad borde dock någon kompis till henne känna till det, eftersom det är sånt man knappast håller tyst om.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andycharleson
Jag tror stenhårt på att GM har en koppling till området.

1. Handsken i ladan.
2. Hon verkar inte ha blivit överfallen med tanke på den parkerade mopeden med nycklar i. (Lurad till ladan för att hjälpa till med nåt?)
3. Varför skulle okänd person som förmodligen varit tvungen att ta sig dit med bil släpa henne till en lada mitt emot istället för att tvinga in henne i bilen och åka därifrån?
4. Hennes tillhörigheter som ligger utspridda på åkrarna/ängarna. Slängda i någon gödselmaskin och sedan ut på åkrarna?

Nä.., plocka in drängen.

1. Hon kanske tog av sig handsken när hon skulle plocka fram nycklen till mopeden?
2. Hon kan ha suttit på mopeden redo att starta den när någon tar henne bakifrån/kommer fram med vapen och hotar henne in i en bil¨
3. Någon som var knullsugen, finns mycket dumt folk , alt någon som haft ögonen på henne
2015-06-10, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Så obehagligt att denna människa hängs ut på detta sätt. Snacka om mobb-mentalitet. Han må vara obehaglig eller psykiskt sjuk men inte fan ska man ta lagen i egna händer, när inget konkret pekar mot honom. Låt polisen sköta det.
Har ni tänkt på att polisen har en strategi och att ni (mobben) stjälper mer än ni hjälper när ni hänger ut folk.

Inget konkret? Skämtar du? Vad menar du att vi behöver mer för att spekulera vidare? DNA-träff? Så här ser den nya moderna världen ut, på gott och ont. Kan du inte hantera det så häng inte på Flashback. Är själv övertygad om att polisen har mer nytta av detta forum än de vill erkänna.
2015-06-10, 20:41
Medlem
Missing People har också hittat fynd som kan vara relaterade till Lisa.

Expressen live-tv.
2015-06-10, 20:42
Medlem
Jag tror verkligen inte hon blivit släpad eller överfallen vid mopeden. Det är grus & gräs där runtom och polisen säger inte att det ser ut att ha varit något kamp eller liknande, och det syns isf och lämnar spår. Även ifall de blåser. Speciellt när pappan & polis var där 1.5h efter redan.

Inte heller tror jag att hon blev överfallen på mopeden när hon tagit på sig hjälm & satt i nyckeln.

Det är inte ovanligt att tjejer som kanske inte riktigt når ner när dom sitter på mopeden står jämte scootern och sätter i nyckeln o startar för att putta ner den från centralstödet innan dom sätter sig.
Nu vet jag inte höjd på mopeden men jag minns att det var väldigt vanligt för även medel till långa tjejer att göra så.

Jag tror inget överfall har hänt vid mopeden. Vilket är VÄLDIGT konstigt då hon har vart vid mopeden iom att hjälmen inte är där, nyckeln är i tändningen och hennes påse med tillhör (antar extra kläder osv) stog vid mopeden. Mopeden startade och var orörd i mekanisk väg dessutom enligt polis.

Det är riktigt fundersamt detta.
Medlem
Mack-Bolans avatar
Otäckt detta.

Man får hoppas att flickan återfinns någorlunda välbehållen, fast det sannolikt inte blir så.

Några funderingar.

Om det nu skulle visa sig vara denna J.V. och att han har fäbless för att hyra bilar.
Jag tror att GM har haft bil.
Sitter det några spårsändare i hyrbilar nuförtiden? Lagras denna data isåfall.
Jag funderade på om man på så sätt kan finna BO.

GM verkar ha förstört BO:s telefon, men stängde verkligen GM av sin egen?
Om det är ett oplanerat överfall kan det vara ett spår som polisen kollar ang. att de uppges kolla J.V:s alibi.
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av louderthanbombs
Du kan överleva betydligt längre utan mat än 3-4 dygn. Ca 10 dagar utan vatten, längre utan mat.

Ni båda har fel, runt 3-4 dagar klarar en normal person sig utan vatten i denna värmen, utan att torka ut totalt, och man kan klara sig runt 2 veckor elr mer utan käk, desto tjockare man är desto större chans
Medlem
Snubchurps avatar
Som jag förstått det är föremålen hittade nära vägarna. De har ju hittat flera föremål utspridda med långa avstånd mellan varje föremål. GM har lyckats få in henne i en bil och sedan kastat ut föremålen längs vägen.

Är det omöjligt att handsken kunnat blåsa till ladan?
2015-06-10, 20:43
Medlem
För er som missat har polisen just nu en misstänkt person som man kollar alibit på.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in