Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-10, 20:12
Medlem
Nu har de hittat andra tillhörigheter. Men hade hon inte en påse med sina tillhörigheter i, och som hittades där mopeden stod? Vad skulle det vara som hon mer hade på sig förutom mobil när hon blev bortförd/flydde/vad det nu var som hände? När de från början sade "påse med flickans tillhörigheter i" tänker man ju att det mesta ligger i den såsom plånbok, nycklar osv. Kan de mena smycken eller sådant kanske?
2015-06-10, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
"Vi har hittat saker mellan olika avstånd. Om det är flickan eller någon gärningsman som lämnat dem är omöjligt att säga, säger Fredman."

Så de utesluter inte att flickan själv spridit ut saker och håller sig frivilligt undan utan tvång?

Fast varför skulle hon själv gå och kasta runt sina grejer om hon nu vill hålla sig gömd?
Känns väl som att då skulle hon inte lämna spår efter sig.
2015-06-10, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
jag tror man har hittat hennes handväska med plånbok, id osv. vad kan man annars identifiera utan föräldrarna och så snabbt?

Hennes rosa henry lloyd jacka?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haxxan
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/20937687/790/normal/823ac02772aec/kinnekulle-6.jpg
Det är för att inte kontaminera platsen.
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Kan också vara så att han inte hann så långt. Som han skrev i sitt förra inlägg, det kan vara ett våldtäktsförsök. Det kan vara motivet bakom och att det sedan gått så snett att det slutat med att han tagit hennes liv. Troligtvis oplanerat i ren panik.

Fast då borde väl inte polisen antagit att handsken blåst dit. Något annat spår måste ju GM och LH ha lämnat efter sig som hundar snappat upp?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matreo
https://instagram.com/joh*nv*dman/ *=a

Kolla hans profil där han länkat till både sin facebook och twitter, bägge är nu borttagna, lite misstänksamt.

Fast det där kanske hetsjakten igår ligger bakom , han kanske har fått flera hot och därför valt plocka bort dom?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tadotoka
Jag har inte fått det helt bekräftat men det jag "vet" är info från en vän som söker och tydligen ska det väl vara något kort som har Lisas namn på sig men samtidigt sitter jag över 20 mil bort och kan inte bekräfta om detta verkligen är sant.

Försök få det bekräftat och isf bidra med bevis OM DU KAN.

Ett kort med hennes namn på låter konstigt för låt oss säga att det är ett legg eller pass. Då säger man det.

Ett kort med hennes namn på, låter som en annan person (GM?) skulle haft det? D.v.s Sökt efter henne och haft bilden som facit? Detta är OTROLIGT långsökt men de va fan de första som slog mig iaf.
Ser ingen anledning vfr hon skulle ha en bild på sig sj med sitt namn på iaf. Förutsatt att bilden är på henne.

MEN(!!) Nu vet vi ju inte om detta stämmer såklart!
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frozzzt
Jag tycker att fynden av mobilen i delar klart tyder på att den slagits sönder innan GM begav sig i fordonet (men varför kastar man ut delarna såpass nära brottsplatsen?).

Alternativt att mobilen faktiskt slagits sönder där delarna hittats.

Aldrig att en mobiltelefon slås i bitar som dessutom sprids över ett stort område bara av att kastas från ett fordon. Dessutom på en väg som inte tillåter hög hastighet. (Låg hastighet borde också tyda på att delarna "strötts" ut från fordonet)
Att delarna ligger så pass nära men ändå utspridda över ett större område får mig att tro att de kan ha placerats där dagen efter försvinnandet när stressen lagt sig. Det verkar onödigt tidsödande att pyssla med det så nära inpå knuten i samband med eventuellt brott/bortförande? Kanske i samband med att man låtsas söka efter Lisa?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedinator
http://www.ladda-upp.se/bilder/kkbznqxkszprbp/ här är bild från facebook

"En källa till mig på Facebook"....

Låter inte helt trovärdigt skulle jag säga.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haxxan
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/20937687/790/normal/823ac02772aec/kinnekulle-6.jpg

Ja den bilden är kanske lite suspekt, hm. Vad kan vi spekulera i där?
DNA-skydd? - Nej, då hade de haft hårnät också.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanbyggare
Fadern hade testat moppen och den startade direkt. Så det där med tändhatten lägger vi åt sidan...
Varifrån kommer denna info?
2015-06-10, 20:14
Medlem
isnisns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Kan också vara så att han inte hann så långt. Som han skrev i sitt förra inlägg, det kan vara ett våldtäktsförsök. Det kan vara motivet bakom och att det sedan gått så snett att det slutat med att han tagit hennes liv. Troligtvis oplanerat i ren panik.

Känns faktiskt som en av de mer realistiska teorierna. Jag tror definitivt inte att Lisa och GM känner varandra.

Det håller jag med om, våldtäktsförsök verkar mer rimligt. Men borde de inte hittat något som tyder på våld?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in