Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-10, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Maaze
Ja, slänger man en iPhone är den ju hyfsat hel efteråt, förutom sprucken skärm. En androidtelefon har ju löst bakstrycke så att man kan ta ut batteriet t ex, så den borde vara i fler delar efter att man har slängt iväg den.

Min android har då inget löst bakstycke. Inte min förra android heller.
2015-06-10, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sol45
Ser att bilden på BO och denna Joh*n v*dm* börjar spridas flitigt på facebook och folk uppmanar att dela bilden.

I bilden har någon skrivit att det är JV som lagt ut detta "13" klippet vilket,vad jag förstått det som, inte finns någon som helst bevisning eller grund för.
Kanske kan vara bra att tänka sig för innan man sprider sådan information som uppenbarligen har felaktig information.

Kan man inte anmäla till Facebook så de tar bort?
2015-06-10, 20:36
Medlem
c0rtexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agarebagare
Vet ej. Men hennes Instagram har iaf.

Ja både Instagram och Facebook har släppts, men de är anonyma så sent som igårkväll.
Sen trodde jag mig funnit hennes youtubekanal (återigen) men folk verkar tvivla, det jag tyckte var skumt iaf var att den LISAHOLM98 på youtube har gillat ett klipp för 2 dagar sedan.

Jag mailade denna profil och väntar på svar!

https://www.youtube.com/user/LisaHolm98
lisaholmmm @ Instagram
facebook verkar vara borta!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djbruin
Ja och då måste han ha varit iskall... Det rimliga borde vara att man drar iväg fort som f*n istället för att vandra/åka runt och lämna spår av hennes tillhörigheter i nära anslutning till caféet. Om man punktar upp alla de platser där fynd gjorts och sedan slår en cirkel mellan punkterna får man en mittpunkt vilket mycket väl kan bli caféet i slutändan. Men jag tror inte ens själv på den teorin...

Det har talats om kraftiga vindar under den kvällen så jag tror mer på att bevismaterialen har blåst omkring.
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Försök få det bekräftat och isf bidra med bevis OM DU KAN.

Ett kort med hennes namn på låter konstigt för låt oss säga att det är ett legg eller pass. Då säger man det.

Ett kort med hennes namn på, låter som en annan person (GM?) skulle haft det? D.v.s Sökt efter henne och haft bilden som facit? Detta är OTROLIGT långsökt men de va fan de första som slog mig iaf.
Ser ingen anledning vfr hon skulle ha en bild på sig sj med sitt namn på iaf. Förutsatt att bilden är på henne.

MEN(!!) Nu vet vi ju inte om detta stämmer såklart!

Ett kort med hennes namn kan vara något slags clubkort eller gymkort. Jag har flera såna kort från olika affärer o dyl, t ex HM och ICA.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
Om hennes farsa är militär som det påstås så kan det mycket väl vara så att Lisa själv har fått lära sig ett och annat när det kommer till överlevnad. Kan hoppas att hon har blivit rädd för någon och sprungit iväg, därav lämnat nycklarna i mopeden och letat sig utåt och strategiskt lämnat lite saker efter sig så polis, militär, MP skulle kunna få upp ett spår. Hon kanske ligger och trycker någonstans? Hoppas innerligt det.
Intressant tanke.
Medlem
succubusans avatar
Alltså det är inte gjort på några sekunder att plocka isär en iphone.. jag har en sån och vet inte ens om jag skulle kunna göra det.

Tror hellre på en sönderslagen iphone i så fall som gått i bitar fast det kanske inte heller är så lätt att göra.
2015-06-10, 20:37
Medlem
Dr_Kronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sicomet
Jag tror att den har plockats isär och att delarna består utav ett batteri, en batterilucka och själva mobilen. Alltså en under färden isärplockad telefon, inte någon sönderstampad/krossad telefon.

Du har aldrig sett en Iphone va ?
Det finns ingen batterilucka och för att för att demontera den så måste man ha en jätteliten stjärnskruvmejsel.
2015-06-10, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Den där handsken som hittades i en lada på andra sidan vägen om caféet. Vad tror ni om den? Den kan knappast ha blåst dit. Lisas moped stod på baksidan av Cafét. Ladan ligger mitt emot framsidan.

Jag tror stenhårt på att GM har en koppling till området.

1. Handsken i ladan.
2. Hon verkar inte ha blivit överfallen med tanke på den parkerade mopeden med nycklar i. (Lurad till ladan för att hjälpa till med nåt?)
3. Varför skulle okänd person som förmodligen varit tvungen att ta sig dit med bil släpa henne till en lada mitt emot istället för att tvinga in henne i bilen och åka därifrån?
4. Hennes tillhörigheter som ligger utspridda på åkrarna/ängarna. Slängda i någon gödselmaskin och sedan ut på åkrarna?

Nä.., plocka in drängen.
2015-06-10, 20:38
Medlem
louderthanbombss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hank565Heaven
Känns osannolikt. I ett scenario där hon gömmer sig för GM ute i naturen, så lär hon väl knappast ha legat och tryckt längre än 5-10h. Det blir kallt på natten, hon skulle ha blivit hungrig, därtill efter 5-10h undrar jag hon rimligen skulle trott att GM fanns kvar så att det vore en risk att försöka nå närmsta bebyggelse.

I så fall, om hon verkligen finns i livet i skogen och trycker någonstans skulle det möjligtvis vara p.g.a. chock/ångesttillstånd/allmän förvirring, att hon inte förmår ta sig därifrån. Men tiden talar emot ett sådant scenario där hon fortfarande är i livet.

Om man går på att hon skulle vara i skogen, svältande, psykiskt utslagen tror jag att hon svälter till döds på 3-4 dygn.

Men jag är inte särskilt bra uppdaterad på hur naturen ser ut i området, finns det "oändligt med skog" i vissa riktningar skulle hon helt klart kunna ha förirrat sig in i ett sånt område, och därför inte upptäckts, men fan vet, hon borde ha dött vid det här laget utan mat och dryck...

Du kan överleva betydligt längre utan mat än 3-4 dygn. Ca 10 dagar utan vatten, längre utan mat.
Medlem
Går inte att ta ut batteriet ur en iphone, så den är abolut överkörd/krossad innan man gjort sig av med den.
Medlem
Jag har läst tråden, försökt hänga med men det går snabbt.

Något som jag funderar på är hur länge går det mellan att två kollegorna stänger kafét och att lisa åker iväg? Eller mellan att dom stänger kafét och att lisa skickar sms:et?

Kan vi få något händelseförlopp som vi vet uppradat? Med klockslag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in