Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 19:47
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
Hur vet man det ?
Finns det några bevis förutom att någon på flashback tror det?

Det var ägaren till caféet som sa i en intervju att det varit en knasboll på caféet på lördagen.

http://www.expressen.se/gt/flickans-van-i-chock-det-ar-helt-ofattbart/

http://www.expressen.se/gt/stort-sokpadrag-efter-forsvunnen-tonaring/
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2015-06-10 kl. 19:55.
Medlem
4N0NYMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebigcock
" en video lades upp av en användare som hette lisa holm. med namnet 13, dvs 13 dagar innan bortförandet. Snabbt ser jag en konstig kommentar, går in på ett twitterkonto och ser att personen inte är helt frisk, lägger upp bilder på kön osv"

Alltså.., har denna misstänkta Gärningsman (w*dman) kommenterat detta 13-videoklipp? Alltså sitt eget.

Ingen annan har sett den kommentaren. Det var för övrigt 14dagar mellan det att videon laddades upp och flickans försvinnande..
Medlem
http://gyazo.com/8e88d4348112234174fa9f63cd5830bd
Behöver pistol? Skaffat? Inga spår på motstånd i Lisas försvinnande, pistolhot?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Kusligt detta är. Även GM i Sigrid-fallet körde berusad och tog livet av Sigrid genom att först köra på henne och sedan förgripa sig på henne för att till sist släcka hennes liv.

Nu när jag tänker efter...
Om han verkligen är i Luxemburg, varför twittrar han inte om det?
Han twittrar om att han är i Billinge vid Rövarhålan, men inte att han är i Luxemburg?...
2015-06-10, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Inte rubbat alls tycker jag. Att hon drog iväg till jobbet på moppen för första gången är ju en så kallad slump man ska hata. Ett bråk kanske och förhoppningsvis surnade hon bara till för gott och stack, hon hade kanske en väldigt dålig relation till sin familj.
Ska man vara fördomsfull kanske en militär far kan vara överdrivet auktoritär.

Eller så var det ett beslut hon tog tillsammans med sina föräldrar? Det är sommar, ljust ute fram till minst 22:00. Att en sjuttonåring tar sin moped till jobbet känns fullt normal i min värld.
2015-06-10, 19:48
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dude70
Tror det är hjälmen GM har gömt i ladan,lätt för familjen att identifiera.Grannarna har sätt en yngling dra runt där vid 21.30,kom denne på att han missat nått,handsken??annars hade väl de hittat den andre med.

Kl 21.30 hade pappan och familj börjat leta efter LH, så förmodligen någon av dessa som oroligt ringde allt och alla.
2015-06-10, 19:49
Medlem
Att hennes Far skulle vara GM känns mest som en väldigt krystad teori. Och det enda som anges som "skäl" är att han som högt uppsatt militär skulle ha förmågan att sprida avledande spår i naturen.

Det säger väl sig självt att hade hennes Far varit misstänkt så hade det väl nästan garanterat redan florerat på FB tidigare? Antingen hade han varit försvunnen han också, eller så hade det framgått att han var misstänkt och satt i ytterligare förhör.
2015-06-10, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Nu när jag tänker efter...
Om han verkligen är i Luxemburg, varför twittrar han inte om det?
Han twittrar om att han är i Billinge vid Rövarhålan, men inte att han är i Luxemburg?...
Dra inte upp Luxemburg som en sanning, det är en trådsanning och bör avfärdas.
2015-06-10, 19:50
Medlem
MrFolds avatar
Angående att "dömd man föremål för polisgranskning" http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4058262-domd-man-foremal-for-polisgranskning så funderar jag på om man kan ha gjort någon genomsökning av personens bostad enligt den rättighet som följer om Lagen om skydd mot olyckor (kap 6 §2). Misstänker man att någon skulle kunna hållas inspärrad i ett hus kan man gå in efter beslut av räddningsledare utan att ha skälig misstanke eller husrannsakningsbeslut från åklagare.

Har man verkligen mer utvecklade misstankar mot den här figuren känns det ju nästan konstigt om man inte gjort det. Hur liten än sannolikheten är att hon skulle kunna finnas bunden/fastkedjad i hans bostad.
Medlem
J.V hade även hunnit med en visit på café limtorget i Lidköping förra veckan där han hotade personal till livet om han inte fick gratis kaffe. Kort därpå vart han gripen. Verkar ha en förkärlek för caféer onekligen.
Medlem
phobics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av espyon
Har någon förklaring för detta???

GLm* hade ju enligt nån i tråden goda hackarkunskaper. Vad nu GLm* har med detta att göra. Det kan ju vara 100% gissning.
2015-06-10, 19:51
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HankMillion.
J.V hade även hunnit med en visit på café limtorget i Lidköping förra veckan där han hotade personal till livet om han inte fick gratis kaffe. Kort därpå vart han gripen. Verkar ha en förkärlek för caféer onekligen.

Allra märkligast är att han försvunnit från jordens yta efter att ha, hur ska jag säga, varit så framträdande i sin person.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in