Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 19:40
Medlem
Ninenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hank565Heaven
Fortfarande inget om VAD man gjort för fynd, som jag uppfattade på ett inlägg skulle man ha hittat två saker under de senaste timmarna.

Kan tystnaden tyda på att det är blodspår man hittat och därför inte lämnar informationen på samma sätt som ang. t.ex. när man fann en handske? But I really hope not.....

Funderar också över vad det kan vara. Om det är av känsligare natur. Får också en sådan känsla. Står rätt tydligt i artikeln i Aftonbladet att det rör sig om
"Saker" (ej t ex blodspår). Kan ju dock naturligtvis vara kläder med spår av blod. Så långt tänkte inte jag.
2015-06-10, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonasnilsson
Var det inte som så att att ena kollegan hade sagt. "Det var något konstigt den dagen, kanske var det bara någon knasboll, det finns gott om knasbollar.."

Det tyder jag mer som att kollegan märkt att Lisa betett sig annorlunda, att en "knasboll" möjligtvis var anledningen till det beteendet.

Nu kommer jag spåna en ny teori här, som kanske inte kommer ses så trovärdig men jag tycker vi ska undersöka alla möjliga scenarion.

Lisa åkte till jobbet ensam för första gången, varför? Kan det möjligtvis vara som så att hon varit oense med fadern om något? Kan hon kanske exempelvis på fredagskvällen/lördagsmorgonen kommit på sin pappa göra något? Otrogen? Lisa blir väldigt arg och uppspelt och väljer därför att hoppa på mopeden för att köra till jobbet (hade varit lite stelt att få lift av farsan om det här stämmer). Pappan som självklart blir stressad över händelsen känner att han måste reda ut det här med sin dotter innan det kanske splittrar hela hans familj. Medan lisa är på arbetet så beter hon sig annorlunda enligt ena kollegan. Hon trodde att det var på grund av någon jobbig kund, men kanske var det på grund av något som hände i morse? Eller kvällen innan? Fadern vill reda ut det här och åker till fiket vid stängning för att prata med sin dotter gällande den information hon kom över. Det hettar till och hon säger att hon ska berätta för mamma, pappan vet inte vad han ska ta sig till och helvetet brister loss. Fadern som är högt uppsatt militär vet självfallet hur man hanterar en kropp, och hur man leder bort polis (de utspridda föremålen). Pappan skickar bland annat smset till sig själv. Någon tidigare i tråden har meddelat att hens bekanta blev i närområdet hastigt omkörd av en bil vars beskrivning ska falla in på en bil ägd av pappan vid 7 tiden, vilket passar bra inom tidsramen om pappan varit där vid 18:30. Lisas Far hinner hem och låtsas som ingenting har hänt. Vi vet väl inte om pappan var hemma vid 18:30? Eller?

Som sagt en ganska rubbad teori men ingenting är omöjligt där vi just nu befinner oss.

Jag har tänkt samma sak men inte velat skriva det med hänsyn till anhöriga. Men i förhörsmallen som polisen nog använder så har man nog kollat upp anhöriga väldigt noga från minut 1 skulle jag tippa
Medlem
Frognogs avatar
I dagens NLT, Nya Lidköpings tidningen så verifierar polisen om att de har koll på både videon och de är intresserade av bla JV:s alibi. Är ju definitivt hans namn som figurerat mest här.

"Dömd man föremål för polisgranskning

16:57 LIDKÖPING En person som tidigare är dömd för bland annat ofredande är föremål för extra granskning av polisen i samband med Lisa Holms försvinnande. – Vi håller på och kollar mannens alibi, bekräftar Lars Johansson, chef vid polisens enhet för grova brott i Skövde.

Mannens namn har figurerat i olika sammanhang på nätet den senaste tiden och Lars Johansson bekräftar att polisen har lagt resurser på att kolla upp om mannen har alibi för tidpunkten då Lisa Holm försvann, det vill säga vid 18.30-tiden på söndagen.

– Vi har fått in väldigt många tips på den här mannen som figurerat väldigt mycket på nätet. Men vi kollar upp alla tips som vi får och hur vi ser polisiärt på just den här personen vill jag inte gå in på, säger Lars Johansson. Håller ni ett extra öga på den här mannen? – Det kan man säga ja, säger Lars Johansson.`

Det florerar även en Youtube-video på sociala medier som kan kopplas samman med Lisa Holms försvinnande. Videon, som publicerades den 24 maj, heter "13" och är upplagd av en användare som kallar sig Lisa Holm. Videon visar en klocka som med tickande ljud i bakgrunden räknar ner från en minut. – Vi känner till den, men hur vi behandlar den polisiärt vill jag inte gå in på, säger Lars Johansson"
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrZ
http://prntscr.com/7f2fyj

Tack.

Var skalet funnet vid vägkanten?
2015-06-10, 19:42
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Kan det handla om underkläder? Det skulle vara en anledning för dom att inte berätta det offentligt. Om det är ytterligare mobildelar eller en hjälp, varför har man annars inte gått ut offentligt med fynden?

Det finns knäppgökar som erkänner brott de inte begått. Om någon sådan dyker upp vill man inte att han ska ha läst sig till vilka ägodelar Lisa hade. Det är i alla fall min gissning.
2015-06-10, 19:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
JV gillar att köra bil. Full gillar han också att köra. Så nej JV är inte avskrivn.

Kusligt detta är. Även GM i Sigrid-fallet körde berusad och tog livet av Sigrid genom att först köra på henne och sedan förgripa sig på henne för att till sist släcka hennes liv.
2015-06-10, 19:44
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Det finns knäppgökar som erkänner brott de inte begått. Om någon sådan dyker upp vill man inte att han ska ha läst sig till vilka ägodelar Lisa hade. Det är i alla fall min gissning.
I sådana fall är det mycket märkligt att man går ut med de andra fynden. Men det du skriver är möjligt.
2015-06-10, 19:44
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonasnilsson
Var det inte som så att att ena kollegan hade sagt. "Det var något konstigt den dagen, kanske var det bara någon knasboll, det finns gott om knasbollar.."

Det tyder jag mer som att kollegan märkt att Lisa betett sig annorlunda, att en "knasboll" möjligtvis var anledningen till det beteendet.

Nu kommer jag spåna en ny teori här, som kanske inte kommer ses så trovärdig men jag tycker vi ska undersöka alla möjliga scenarion.

Lisa åkte till jobbet ensam för första gången, varför? Kan det möjligtvis vara som så att hon varit oense med fadern om något? Kan hon kanske exempelvis på fredagskvällen/lördagsmorgonen kommit på sin pappa göra något? Otrogen? Lisa blir väldigt arg och uppspelt och väljer därför att hoppa på mopeden för att köra till jobbet (hade varit lite stelt att få lift av farsan om det här stämmer). Pappan som självklart blir stressad över händelsen känner att han måste reda ut det här med sin dotter innan det kanske splittrar hela hans familj. Medan lisa är på arbetet så beter hon sig annorlunda enligt ena kollegan. Hon trodde att det var på grund av någon jobbig kund, men kanske var det på grund av något som hände i morse? Eller kvällen innan? Fadern vill reda ut det här och åker till fiket vid stängning för att prata med sin dotter gällande den information hon kom över. Det hettar till och hon säger att hon ska berätta för mamma, pappan vet inte vad han ska ta sig till och helvetet brister loss. Fadern som är högt uppsatt militär vet självfallet hur man hanterar en kropp, och hur man leder bort polis (de utspridda föremålen). Pappan skickar bland annat smset till sig själv. Någon tidigare i tråden har meddelat att hens bekanta blev i närområdet hastigt omkörd av en bil vars beskrivning ska falla in på en bil ägd av pappan vid 7 tiden, vilket passar bra inom tidsramen om pappan varit där vid 18:30. Lisas Far hinner hem och låtsas som ingenting har hänt. Vi vet väl inte om pappan var hemma vid 18:30? Eller?

Som sagt en ganska rubbad teori men ingenting är omöjligt där vi just nu befinner oss.

Inte rubbat alls tycker jag. Att hon drog iväg till jobbet på moppen för första gången är ju en så kallad slump man ska hata. Ett bråk kanske och förhoppningsvis surnade hon bara till för gott och stack, hon hade kanske en väldigt dålig relation till sin familj.
Ska man vara fördomsfull kanske en militär far kan vara överdrivet auktoritär.
2015-06-10, 19:45
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebigcock
" en video lades upp av en användare som hette lisa holm. med namnet 13, dvs 13 dagar innan bortförandet. Snabbt ser jag en konstig kommentar, går in på ett twitterkonto och ser att personen inte är helt frisk, lägger upp bilder på kön osv"

Alltså.., har denna misstänkta Gärningsman (w*dman) kommenterat detta 13-videoklipp? Alltså sitt eget.

Nej. Ingen har sett det. I sånt fall har han tagit bort den kommentaren.
2015-06-10, 19:46
Medlem
Dr_Kronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Knasbollen var på caféet på lördagen. LH försvann på söndagen.

Hur vet man det ?
Finns det några bevis förutom att någon på flashback tror det?
2015-06-10, 19:46
Medlem
Shyvanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebigcock
" en video lades upp av en användare som hette lisa holm. med namnet 13, dvs 13 dagar innan bortförandet. Snabbt ser jag en konstig kommentar, går in på ett twitterkonto och ser att personen inte är helt frisk, lägger upp bilder på kön osv"

Alltså.., har denna misstänkta Gärningsman (w*dman) kommenterat detta 13-videoklipp? Alltså sitt eget.

Det finns inga bevis på att det är J*han som lagt upp eller kommenterat det omtalade klippet.
2015-06-10, 19:47
Medlem
Tror det är hjälmen GM har gömt i ladan,lätt för familjen att identifiera.Grannarna har sätt en yngling dra runt där vid 21.30,kom denne på att han missat nått,handsken??annars hade väl de hittat den andre med.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in