Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 23:55
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utomhus123
Tagit dem från kroppen för att göra henne oidentifierbar är den absolut vanligaste anledningen att man kastar dem.

Du har ingen aning om vad du pratar om. Alla som inte levt under en stor sten de senaste 100 åren vet hur lätt det är att identifiera en kropp numer.
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Varför skulle det vara så otroligt att öststatare ligger bakom?

Från SR:

"17:26, 10 June 2015
Johan: Har för mig att jag såg något TV-inslag från någon av lokaltidningarna som nämnde att det förekommit stölder. Det var några grannar som intervjuades, så de hade haft extra koll vad som pågick i området på kvällarna.

Mats: Det stämmer att de har haft problem med stölder. Bland annat i ladan där handsken hittades.
18:04, 10 June 2015"

Det finns ingen direkt anledning att tycka att det är otroligt att en öststatare skulle ligga bakom. Det finns heller ingen anledning att avfärda att GM skulle vara vänsterhänt, men det finns fler högerhänta än vänsterhänta så det är nog mer sannolikt att han är högerhänt.
Medlem
bullskits avatar
Kan en lastbil stannat och låtsats undra eller fråga något? Därefter "lyft" in henne i lastbilen och kört vidare och sedan längs vägen slängt ut hennes tillhörigheter.

Tror fortfarande inte hon går att finna i närheten tyvärr.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av odlarmaja
Fick intressant info om att Lisa ringt en anhörig i samband med att hon togs. Alltså efter hon skickat sms till sina föräldrar. Denne person skulle alltså fått höra tumultet i luren. Kan ligga något i det med tanke på polisen snabba sätt att rubricera det som icke frivilligt försvinnande.

Oj! Om detta stämmer kan vi dementera många teorier direkt. Nu blir det i så fall mycket lättare att måla upp en rimlig bild av vad som har kunnat hända.
Medlem
Buggpartys avatar
Har de gått ut med ett klockslag då dagens arbete skall vara över? Eller köttar dem bara på nu iom de nya fynden?
Medlem
dovAkins avatar
Så de personerna som är intressanta och kanske gjort det, är alltså antingen en psykiskt instabil man som är känd i området för att ofreda folk. Samt är besatt av någon modell som är väldigt lik Lisa. Som verkar vara hemlös samt missbruka gillar visa snabeln och twittra.

Eller några gästarbetare från polen som bor i en husvagn och har fikat på hennes jobb?

Tror mer på polackerna trots att dem brukar sköta sig.

Att JV skulle göra detta utan att lämna något som helst spår känns ganska otroligt.
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folvidon
För att det tar tjejen nästan en timme hem och han liksom alla andra väntar väl något extra (30 min) innan han börjar undra saker och sen åker han dit = 2 timmar. Konstigt? Nä inte precis...

Föräldrarna bör heller inte delta i letandet för risken att hitta deras egna livlösa barn...

Om du hör att din dotter blir överfallen när hon ringer dig, då väntar du en halvtimme?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jahsoldier
Instämmer till fullo.

Vad gäller filmen kan de som tror den är orelaterad inte ha lyssnat tillräckligt på GWs "hata slumpen". Ska 13 i det fallet symbolisera 13 dagar (vilket känns rimligt med tanke på nedräkningen) kan det alltså antingen vara felräkning från GM, eller att han tänkt genomföra dådet på lördagen, då BO också jobbade, men av någon anledning blivit förhindrad och uppskjutet till söndagen. På lördagen blev ju enligt uppgift BO besvärad av en stökig kund.

13 dagar framåt innebär förvisso 6/6, dvs lördagen. Men som jag skrev tidigare så kan ju faktiskt en plan tvingas att skjutas upp. Ponera att exempelvis BO vistades inomhus hela dagen.
2015-06-10, 23:56
Medlem
Skumt det där med telefonen, att 18:23 skickas sms till pappa, runt 18:30 stängs den ner, batteriet som dog eller GM som stängt av. Tror på det sistnämda.
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
Om resan tar 50 min hem så kan ju föräldrarna fatta att man kanske stötte på någon kompis och snackade lite, mopeden kanske krånglade eller så åkte man förbi någon affär och handlade godis typ. Alltså hade de väl förstående att man kan vara lite sen ibland.

Citat:
Ursprungligen postat av folvidon
För att det tar tjejen nästan en timme hem och han liksom alla andra väntar väl något extra (30 min) innan han börjar undra saker och sen åker han dit = 2 timmar. Konstigt? Nä inte precis...

Föräldrarna bör heller inte delta i letandet för risken att hitta deras egna livlösa barn...

Läs igen det ni svarar på och läs det som denne svarar på, för ni har missförstått totalt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiggestSnoozer
Rätta mig om jag har fel, men jag tänkte upplysa nytillkomna om att initialerna JV och JW inte syftar på samma person.

-JV är den skumma enstöringen som sägs ha en skruv lös, knarkar, antastar tjejer i affärer och cafeer, är besatt av en toppmodell som liknar den försvunna flickan, dömd brottsling, m.m.
Hög grad av misstanke riktas mot JV, iaf enligt FB (men av polisen vettefan)

- JW ska visst vara ett proffs på dataspel och som på ett eller annat sätt kopplas till en video på youtube som eventuellt har koppling detta försvinnadet. JW tillhör dock knappast kretsen av misstänkta, enligt FB
JW är på inga sätt och vis inblandad, han bor i Avesta och bör inte ens nämnas i tråden eftersom folk oavsett vad vi säger kommer dra efter halmstrån. Det räcker redan med att WJ-softwaren misstänks ha med det att göra enligt vissa.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Klassisk filmsekvens. Hur många tar modet till sig att göra detta på riktigt?

Modet? De flesta ser nog inte det som nån risk överhuvudtaget.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in