2015-06-09, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CristDaFist
Ingen vet. Hur mkt väger du? Allt handlar om din fett % och förbränning.
Nej såklart men gissningar är ju välkommet 80kg, skulle säga ca 12% BF. Har väldigt hög ämnesomsättning och tränar regelbundet, så dom faktorerna är ju åt min fördel.
2015-06-09, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejsanhejsan123123
EDIT: Nu blev jag lite osäker på mitt eget svar. Alkohol skulle inte på något sätt orsaka att benson går ur kroppen saktare/senare va?

Någon som har svaret på denna frågan? Tacksam för svar!
2015-06-10, 14:46
Medlem
200kgs avatar
Fått så många olika svar nu. Jag tog ca 350mg Tramadol i förrgår och en likvärdig dos igår. Jag skall lämna UP idag. Det är en vanlig multisticka. Kommer det att synas?
2015-06-10, 17:33
Medlem
HaroldHowards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaroldHoward
Hade förhöjda levervärden på senaste provet (körkort), så nu ska jag träffa en läkare som ska undersöka saken vidare. Till saken hör att jag hade druckit ca. 10 cl whisky ganska kort innan provet. Är det bäst att säga som det är eller är det bara att blåneka?
Ingen som vet?
2015-06-10, 18:36
Medlem
Vad händer om man smiter från ett drogtest (jag har en utredning om ADD-ADHD) Kommer det står i journalen att jag är en knarkare då, även om de inte testat mig o inte vet vad jag har i kroppen?
2015-06-10, 18:45
Medlem
DampNisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmoc
Vad händer om man smiter från ett drogtest (jag har en utredning om ADD-ADHD) Kommer det står i journalen att jag är en knarkare då, även om de inte testat mig o inte vet vad jag har i kroppen?

Nej men det skrivs in att du vägrat lämna prover sen gör läkaren sin tolkning utifrån det.
Du kommer inte komma undan provet heller, söker du psykisk vård i framtiden och dom ser den delen i dina journaler ska du nog räkna med att dom ber dig lämna prover.
2015-06-10, 18:50
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaroldHoward
Ingen som vet?

Nja - varför blåneka? Antar att de tittar på CDT och/eller peth - bara leverprover säger ju ingenting?

(CDT hade just kommit som test när jag genomgick den här skiten, skötte mig klanderfritt, och sedan två snabba lobbar... )
2015-06-10, 19:04
Medlem
HaroldHowards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Nja - varför blåneka? Antar att de tittar på CDT och/eller peth - bara leverprover säger ju ingenting?

(CDT hade just kommit som test när jag genomgick den här skiten, skötte mig klanderfritt, och sedan två snabba lobbar... )
Tänkte att det kanske är nolltolerans, även om det inte verkar som det då läkarna har använt uttryck som "kröka hårt" och "överkonsumtion". Och jag har ju varken krökat hårt eller överkonsumerat så jag antar väl att det är bäst att bara säga som det är då...
2015-06-11, 17:23
Medlem
ambigues avatar
Någon som har koll på hur länge oxazepam/sobril syns?
Diazepam sitter i väldigt länge vet jag och oxazepam är ju en metabolit av det..
Men det borde inte synas lika länge förhoppningsvis?
2015-06-12, 10:17
Medlem
Hej jag intog 2.5 mg diazepam i söndags och blev tagen utav polisen i onsdags, det var exakt 72 h efter intag som jag fick lämna ett blodprov, det var första gången jag käkade benzo någonsin. Har förstått att diazpam har väldigt lång halveringstid men eftersom det var så pass iite undrar jag om det finns någong chans att det inte kommer synas i blodet, vad tror ni?
Fick lämna ett sånt stick urinpov på stationen och där syntes ingenting så hoppet finns fortfarande
Senast redigerad av jbgo 2015-06-12 kl. 10:27.
2015-06-12, 10:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jbgo
Hej jag intog 2.5 mg diazepam i söndags och blev tagen utav polisen i onsdags, det var exakt 72 h efter intag som jag fick lämna ett blodprov, det var första gången jag käkade benzo någonsin. Har förstått att diazpam har väldigt lång halveringstid men eftersom det var så pass iite undrar jag om det finns någong chans att det inte kommer synas i blodet, vad tror ni?
Fick lämna ett sånt stick urinpov på stationen och där syntes ingenting så hoppet finns fortfarande
Om det inte syntes på stickan så bör det vara lugnt, kanske om det skickas på analys (vilket det nog gör) så kan de eventuellt se att du tagit Diazepam, eller annat också. På analys kan de hitta mycket lägre än vad en sticka kan visa. Men hoppas det går bra!
2015-06-12, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Om det inte syntes på stickan så bör det vara lugnt, kanske om det skickas på analys (vilket det nog gör) så kan de eventuellt se att du tagit Diazepam, eller annat också. På analys kan de hitta mycket lägre än vad en sticka kan visa. Men hoppas det går bra!

Jaa analys skickas det till för jag körde bil så blev misstänkt för drograttfylla. Eftersom halveringstiden är så pass lång så borde dem hitta någonting men jag tänker att eftersom jag endast åt 2.5 mg så kanske det finns chans, eller fungerar det på det viset? Jag har läst någonstans att det är ute ur kroppen efter 5 halveringstider, men stämmer det? För 5 halveringstider på 100 mg är ju lika lång som 5 halveringstider på 2.5 mg och jag tycker inte det låter logiskt

Kom och tänka på en sakt till, jag fick ju lämna blodprov, dem tog 3 st provrör, är varje provröv för en drog eller kollar dem alla droger? finns det chans att dem till exempel bara kollar thc, opiater och amfetamin ?
Senast redigerad av jbgo 2015-06-12 kl. 11:18.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in