Citat:
Ursprungligen postat av
redigtsnurrig
Jag går på metadon behandling där de har börjat med något nytt drogtest "munskölj"
man får någon vätska som man ska ha i munnen i ca 1 minut sen spotta i en kopp
som skickas iväg på analys..
Skulle vilja veta hur länge olika droger syns och vilka droger de kan se?
Det beror på vilket företag de använder sig av för analys.
När jag lämnade i somras under några månader så hade de på det stället avtal med nåt företag i Tyskland dit de skickade vätskan. (Nån skitäcklig vätska, gulaktig).
Där syntes i princip allt, tom gabapentin och liknande. Sedan kunde de kryssa i dels en ruta för ca: 60 olika nätdroger samt en ruta för 20 olika sorters spice. Så, allt syns i princip. Kanske inte vissa nyare nätdroger.
GBL syntes inte heller, och än bättre; det gick att sabba provet med det. Testade sabba på flera andra sätt, byta ut vätskan - fick tag i ett rör för vätskan som jag fyllde med äppeljuice vilken jag blandade ut med vatten tills det fick hyffsat rätt färg. Sedan hade jag det i fickan ständigt och vid provtillfället lyckades jag fippla till så jag bytte rör utan att det märktes. Detta hjälpte dock inte utan jag torskade brutalt, det enda detta tilltag gjorde var att sänka saliv-värdet från 80 till 74, vilket hjälpte föga då det räckte med ett värde på 20 för att det skulle gå att analysera. Testade även att tugga sönder en snus och skicka med, detta gjorde heller inget. Samma sak med att skölja munnen med 96% sprit innan, ej heller att ha lite i munnen samtidigt som jag sköljde.
På behandlingshemmet jag var på då hade vi tillgång till en hel del GBL och när jag fick besked om att jag skulle lämna munskölj 4 timmar efter att ha druckit metadon kände jag mig rätt körd, givetvis. Men i ren desperation hällde jag en kork i munnen precis innan jag gick in å skulle skölja, svalde ca hälften av vätskan å gobben så det inte helt plötsligt blev väldigt mycket vätska. Visst, jag tappade allt skinn i munnen ungefär som när man har bränt huden i solen.
Men något provresultat kom aldrig, antagligen för att GBL:en knullade hela provet och gjorde så att det inte gick att analysera. Då Gobbe t.o.m bryter ner DNA så kan det nog göra lite av varje med kroppen beroende på hur man använder det.
Vi hittade även tillverkarens hemsida och kan dela med mig av detektionstiderna, som var längst utav alla olika salivtester.
THC: 8-24 timmar
Amfetamin: 8 dygn (hur fan det nu går till, måste ju vara någon inaktiv metabolit med extrem halveringstid).
Alla andra droger (nätdroger och spice fanns inte specificerat) så de vanliga drogerna alltså;
max upp till 48 timmar.
De flesta andra analyseringsföretag spårade inget mer än 24 timmar, och då bara de vanliga drogerna, 10-12 stycken sådär.
Lite sent svar kanske men hoppas det kan hjälpa någon, dessa tester börjar bli vanligare.
Citat:
Ursprungligen postat av
vicmis
På vilka stickor syns Subutex på?
Den "vanliga multistickan" med 5 eller 6 saker de testar?
Finns ju olika, lämnar man prover på t.ex behandlingshem där det finns eller brukar finnas folk som är med i programmet har de ofta med sub på stickan även om det bara är en 5-sticka. Men i normalfallet brukar de inte vara med innan man kommer upp i 7-stickan, ibland 6.
Sen finns det ju naturligtvis singelstickor för sub om de inte har med det på sin multisticka, ofta använder de då sånt slumpmässigt eller vid misstanke.