2015-05-16, 18:15
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grismongis
Hur lång tid tar det bli ren från rc-benso flubrozolam och clonozolam om man tar 0.75mgflubb och 2mg clonan om dagen?
Är det drogtest du är orolig över kommer detta inte ens att kollas efter. Det är de mer etablerade drogerna man kollar på ett drogtest.

Kan inte svaret på din fråga men: RC-benso kollas inte på drogtester.

Skulle det bli korsreaktion på en sticka kan du bara neka och be om att få lämna på labb istället, då kommer ingenting att hittas i ditt urin eftersom man inte screenar efter RC-bensos.
2015-05-16, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Är det drogtest du är orolig över kommer detta inte ens att kollas efter. Det är de mer etablerade drogerna man kollar på ett drogtest.

Kan inte svaret på din fråga men: RC-benso kollas inte på drogtester.

Skulle det bli korsreaktion på en sticka kan du bara neka och be om att få lämna på labb istället, då kommer ingenting att hittas i ditt urin eftersom man inte screenar efter RC-bensos.
Jag har ju recept på stesolid och xanor men äter xanax då jag fick beställa då jag ätit för mycket. Det är ju samma ämne och borde ju inte vara några problem?
2015-05-16, 19:23
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grismongis
Jag har ju recept på stesolid och xanor men äter xanax då jag fick beställa då jag ätit för mycket. Det är ju samma ämne och borde ju inte vara några problem?

XANAX, KSALOL, XANOR = ALPRAZOLAM.

Samma ämne, ja ingen fara.
2015-05-16, 19:44
Medlem
kissie.blogg.ses avatar
Hur länge syns tramadol i urinprov?
2015-05-16, 19:53
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissie.blogg.se
Hur länge syns tramadol i urinprov?
Absolut max en vecka om du ätit extrema mängder och har en taskig lever.

För normalt bruk max 3-4 dagar.

Det är mycket ovanligt att man ens screenar efter TML på ett vanligt drogtest. Det är dyrt att testa efter tramadol.

Om det föreligger specifika misstankar mot dig att du nyttjat tramadol kan du testas för det.

Edit: om du bara tagit det vid ett tillfälle är det ute efter 1-2 dygn bara.
Senast redigerad av Hysteria90 2015-05-16 kl. 19:55.
2015-05-16, 20:17
Medlem
Hysteria du som verkar kunnig hur kommer det sig att strecken på testen blir svaga ibland och starka ibland (förvisso olika test men endå)? Vet att även det svagaste räknas som negativt.
Som testet jag gjort nyss:

http://imgur.com/gallery/akaZbCW/new

Ber om ursäkt för korkade frågor men är fortfarande lite paranoid.

Gjorde samma test tidigare i veckan samt har gjort ett annat (tror det hette nåt med panel) tidigare i veckan och igår. "Paneltesten" var relativt snarlika med avseende på strecken på tyckte att strecken på det testet som jag gjorde tidigare i veckan var starkare än det som jag länkade ovan.

Beklagar bildkvaliteten med.

Ha en trevlig kväll.
2015-05-16, 20:24
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurre111
Hysteria du som verkar kunnig hur kommer det sig att strecken på testen blir svaga ibland och starka ibland (förvisso olika test men endå)? Vet att även det svagaste räknas som negativt.
Som testet jag gjort nyss:

http://imgur.com/gallery/akaZbCW/new

Ber om ursäkt för korkade frågor men är fortfarande lite paranoid.

Gjorde samma test tidigare i veckan samt har gjort ett annat (tror det hette nåt med panel) tidigare i veckan och igår. "Paneltesten" var relativt snarlika med avseende på strecken på tyckte att strecken på det testet som jag gjorde tidigare i veckan var starkare än det som jag länkade ovan.

Beklagar bildkvaliteten med.

Ha en trevlig kväll.

Hänvisar dig till det här inlägget där jag nyligen förklarade rätt utförligt.
(FB) (FAQ om drogtestning) ALLA frågor om drogtest!

Kan citera det väsentliga dock

Citat:
Att strecket är svagt kan bero på att ni har en pytteliten mängd THC i urinet som är mindre än 50ng/ml. Strecket kan vara svagt av andra anledningar också (ovanlig salthalt i urinet, mediciner ni går på eller att PH-värdet i ert urin skiljer sig från genomsnittet).

Därför bedöms det alltid som negativt då det blir svaga streck både hos beroendevård och hos polis.

Dock kan man se ned till 25ng/ml för THC när man skickar in på labbanalys så då finns det alltså en minimal risk för torsk om ni hade lämnat samma dag. Dock är skillnaden mellan 50- och 25 nanogram riktigt försumbar och någon dag senare är det helt ute och ni kan vara helt lugna (strecket på stickan kommer vara starkare då också (någon dag senare).

Bara att fråga om det är något mer du undrar över eller om du vill att jag förklarar mer ingående.

Önskar dig också en trevlig kväll =) Här i min lägenhet är det chillmusik, folkisar och flashback-häng. Soft lördag =)
Senast redigerad av Hysteria90 2015-05-16 kl. 20:35.
2015-05-17, 21:31
Medlem
Enbilfixarallts avatar
Tjena, om man misstänks för drograttfylla och får ge blodprov, om det då är positivt vad händer efter? tar dom körkortet direkt eller? och borde man inte få svaret direkt i brevlådan? dom kan ju int elåta mig köra runt om det nu visat positivt?
2015-05-17, 23:11
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enbilfixarallt
Tjena, om man misstänks för drograttfylla och får ge blodprov, om det då är positivt vad händer efter? tar dom körkortet direkt eller? och borde man inte få svaret direkt i brevlådan? dom kan ju int elåta mig köra runt om det nu visat positivt?
Om du verkligen är misstänkt för att du kör drograttfull kommer polisen vilja ha ett urinprov/salivprov av dig och inte blodprov.

Salivprov kan du heller inte vägra, som med urinprov.

Ja, körkortet kommer dras om direkt om du visar dig vara positiv på någon narkotika.
2015-05-18, 16:00
Medlem
Fubinacas avatar
Hej!

Har en fråga angående salivdrogtest. Var idag på jobbet och gjorde ett sådant som innebär att man ska stoppa en typ av svabbtuss i munnen tills den har samlat ihop nog med saliv. Denna skickas sedan till analys, samma ställe där dom skickar analyser för körkort, skolhälsovård m.m

Fråga: Bör jag oroa mig om att dom kan hitta några droger i detta? Det är inte bara ett svabtest utan dom tar rätt så mycket saliv lixom, därför är jag lite nojjig. Tog MDMA för 4 veckor sen, och har inte rökt pyr sen mars. Finns det någon möjlighet för detta att spåras på analysen tror ni? Eller är det bara jag som övernojjar?

Hoppas någon kan svara. MVH
2015-05-18, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fubinaca
Hej!

Har en fråga angående salivdrogtest. Var idag på jobbet och gjorde ett sådant som innebär att man ska stoppa en typ av svabbtuss i munnen tills den har samlat ihop nog med saliv. Denna skickas sedan till analys, samma ställe där dom skickar analyser för körkort, skolhälsovård m.m

Fråga: Bör jag oroa mig om att dom kan hitta några droger i detta? Det är inte bara ett svabtest utan dom tar rätt så mycket saliv lixom, därför är jag lite nojjig. Tog MDMA för 4 veckor sen, och har inte rökt pyr sen mars. Finns det någon möjlighet för detta att spåras på analysen tror ni? Eller är det bara jag som övernojjar?

Vad fan, har du ens läst om div. drogers spårtider? Det har du inte. Din oro är obefogad. ok?
2015-05-18, 18:09
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fubinaca
Hej!

Salivtest är mycket opålitliga och en tumregel är att cannabis syns max en vecka. Gränsvärdena för MDMA är dessutom riktigt höga. Såvida du inte tog en bomb MDMA kvällen innan testet kan du vara hur lugn som helst.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in