Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 18:09
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HallowHallow
Är det ingen som har sett /ser att Lisa är väldigt lik den amerikanska tjejen dåren är besatt av på sin twitter?
Jag ser i princip ingen likhet mer än håret och att de är unga?
2015-06-10, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Om polisen mot förmodan skulle misstänka dessa bägge kollegor, då finns det givetvis förhörsteknik för att skapa "osämja/osäkerhet" mellan de bägge kvinnorna. Sanningen skulle förmodligen uppdagas rätt snabbt. Sedan ska vi inte heller förbi se det faktum att kvinnor överlag är enklare att bryta ner psykiskt än män. Ytterst få människor klarar av att hålla masken/dölja sådana här typer av handlingar. Kallblodiga mördare som inte visar minsta tecken på att vara "farlig/kriminell", det är fan inte ens en på miljonen. Och det faktum att det skulle finnas 2 kvinnliga GM på samma arbetsplats kapabla till detta, det är också ytterst osannolikt.

Motivet kan givetvis vara vad fan som helst, men ska man gå på vad statistiken säger så har BO & GM någon koppling till varandra. De behöver inte nödvändigtvis känt varandra, men någon koppling bör finnas. Nu behöver det givetvis inte vara som så, men troligaste scenariot är att en koppling mellan GM & BO finns. Går givetvis inte utesluta att det är en enstöring dock.

"Hade GM funnits i direkta närheten är jag övertygad om att detta hade varit klart första dagen."

Det resonemanget köper jag inte för fem öre. Som sagt så är det troligaste scenariot att en koppling finns mellan GM & BO. De behöver dock inte nödvändigtvis känna varandra. Skola, gäst på caféet, gymmet, nattklubb. Det finns många potentiella platser där BO & GM kan ha gästats samtidigt.

Äntligen ett vettigt inlägg.

Visst kan de ha någon form av koppling långt ut i periferin. T ex att han besökt kaféet osv, det kan jag köpa. Men jag är övertygad om att det inte är någon i den direkta närheten. Definitivt inte de kvinnliga kollegorna. Det är så osannolikt att det blir rent av löjligt.
2015-06-10, 18:10
Medlem
Rejss avatar
Kan inte någon som haft koll i tråden visa en karta på olika viktiga platser i fallet?

Och sedan lägga den i startinlägget?
2015-06-10, 18:10
Medlem
Alla teorier om att det var kollegorna. Om kollegorna gjorde det (vilket jag finner helt sanslöst, vilken 21åring tar risken att begå MORD, de har precis allting att förlora) så förde de bort LH med våld. Varför tror jag det?

1. Ingen lämnar nyckeln i tändlåset på sin nya moped, även om det bara är för att gå 10 meter bort. Man tar den med sig. Om man inte blir hotad därifrån det vill säga.
2. Ingen lämnar sin moped med hjälmen på huvudet eller under armen, även om det bara är för att gå 10 meter bort. Man sätter den på mopeden. Om man inte blir hotad därifrån det vill säga.

Bra. Nu är det fastslaget att hon blev hotad därifrån enligt mig.

3. Om det var hennes kollegor (och jag skäms för att komma med teorin ens), hur skulle de kunna hota LH så att hon blir såpass rädd att hon faktiskt gör som de säger? Inte försöker fly vilket ger upphov till strid och därmed spår på platsen? Inte tar av sig hjälmen och slänger iväg den? Nej.

4. För att lämna mopeden med hjälmen på sig på detta sättet krävs CHOCK. Hon blev chockad, och man blir bara chockad av en okänd GM, eller rentav någon man sett förut. Men det krävs en man. Det är en man som fört bort henne. Han har garanterat sett henne förut, men okänt om hon känt till honom. Det är ingen slump att man råkar fånga henne precis sekunden då hon ska köra därifrån. Han visste om när hon skulle hem, vilket gör honom till tidigare cafébesökare.

Jag hade hört varenda gäst på caféet lördag och söndag (vilket antagligen gjorts) och bett dem skriva ner namn på alla gäster de kom ihåg, även göra anteckningar om gäster de inte visste namnet på. Sedan kollat upp alla manliga gäster rigoröst.
2015-06-10, 18:11
Bannlyst
Undrar om nån vet om hon brukade smsa till föräldrarna innan hon åker från jobbet och hem?
Hur långt var avståndet hem, tänkte bara om hon alltid smsa detta lr om det var första gången!
2015-06-10, 18:11
Medlem
Till en början var jag oxå misstänksam mot kollegorna, men tror vi kan avföra dom faktiskt. Hade det varit dom hade vi nog vetat det vid det här laget, för jag antar att kollegans bil är kollad utan att några fynd har gjorts
2015-06-10, 18:12
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axel-Foley
Väring är ett samhälle utanför Skövde. Likt Stöpen.

aj fan du, fick läsa ett mysko meddelande som polare fått och tog för givet att Väring var en person
Medlem
Vet vi vilken tid LH började jobba i söndags? Kan hon ha mött någon på vägen till kafét?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Jag har inte förespråkat videon din dumma fan. Visar bara vilken jävla koll du har din åsna. Baserat på sunt förnuft hur jävla troligt är det att två 21-åriga flickor som arbetar på kaféet skulle vara GM. Det är så jävla löjligt så man tror ni trollar. Det om något sabbar hela jävla tråden. Bättre ni håller käften än att komma med sådana amatörmässiga jävla löjliga teorier. Håll er till fakta då istället.

Känner du till fallet om Therese Johansson Rojo? Som stryptes till döds av hennes expojkvän, expojkvännen hade blivit matad med hjärntvättat av hans dåvarande flickvän att göra slut på Therese, ta hennes liv pga svartsjuka. Alltså en ung flicka som GM. Jag ser inte att någon här sagt att kollegan t.ex. ska ha kidnappat henne själv, skurit av halsen och sedan dumpat henne någonstans. Men det kan mycket väl vara ett triangeldrama där en tredje och kanske en fjärde part är inblandad som vi inte känner till. Sen är det allmänt känt att de som sett BO sist i livet är oftast de som är huvudmisstänkta i de flesta kriminalfall, men det har kanske Einstein missat helt?

Någon skrev ett intressant inlägg igår rörande intervjun med kollegan, hon kollar ena gången åt vänster sedan ena gången åt höger, när hon svara på frågorna. Denne skrev något om att det är normalt när en människa medvetet ljuger och att hjärnhalvorna inte koopererar så bra.
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Äntligen ett vettigt inlägg.

Visst kan de ha någon form av koppling långt ut i periferin. T ex att han besökt kaféet osv, det kan jag köpa. Men jag är övertygad om att det inte är någon i den direkta närheten. Definitivt inte de kvinnliga kollegorna. Det är så osannolikt att det blir rent av löjligt.

Förstår faktiskt inte alls barför du tycker det är så ossanolikt? Att man misstänker kollegorna behöver inte beyda att båda är inblandade. En av dom kan vara inablandad och då tillsamsn med en kille. Förmodligen en pojkvän.

Kollegorna heter Lowe och Rebecka. Någon som vet hur dom är aom personer?
2015-06-10, 18:13
Medlem
Till de som är intresserad av att kolla upp var dammar osv ligger i förhållande till caféet.
Caféet är byggnaderna i övre vänster hörn.

http://apps.sgu.se/kartvisare/kartvisare-grundvattenniva-sv.html?zoom=402282.434644,6489336.314686,404584.3 08401,6491164.584532
2015-06-10, 18:13
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzIam
JV känns ju inte alltför osannolik, med tanke på att han befinner sig i närheten, gillar en brud som ser ut precis som Lisa, lägger upp en video med namnet Lisa Holm och 13 med en nedräkning i.
Han verkar också tämligen instabil med sitt kukvisande på twitter, rattfylledom och allmänt jävligt skumt beteende. Skulle inte förvåna mig om det finns en släng schizofreni med i bilden.

Lägenhetssök, hitta, topsa, fall löst.
Mycket intressant, hur kom du fram till detta? Ingen annan, inte ens polisen, har lyckats. Har du tipsat polisen om ditt grävande?

Eller vänta, din hjärna kanske bara lade ihop vissa fragment från olika inlägg och sedan blev det till en slags vedertagen sanning...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in