Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 22:59
Medlem
mrnemtrixs avatar
Jag tippar på att polisen nu tar med sig jordprover från ladan, inga känsliga bevis med tanke på deras klädsel. Kan vara för att jämnföra med möjlig misstänk och skor. Jord fastnar även lätt under naglar.

Detta känns som om man nu överger idén att handsken blåst in i ladan eller så har skövdepolisen fått förstärkning där andra utredare vill ta det säkra inför eventuell bevissäkring
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Lite bilder från ladan om nån är intresserad:

http://nlt.se/image_processor/1.4058486.1433951683!/image/3961677902.jpg_gen/derivatives/wide/3961677902.jpg?maxWidth=1903&maxWidthInline=595&ma xHeight=955&maxHeightInline=400

http://s3.netdialog.se/9_20150610181148_lada.JPG

Tack. Full aktivitet som det verkar. Mycket olika uppgifter ang detta.

Måste definitivt kollas upp.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Det är verkligen helt galet detta med ladan. De har sökt av den halvdant igår, med hund idag och sen hävt avspärrningarna och uttryckligen sagt att den inte är intressant längre.

Vet någon om det var MP som hittade något där inne nu?

Det var inte MP som säkrade fynden. De har begett sig.
Medlem
c0rtexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrZ
Lite oroväckande att de finns ett antal gropar/hål i ladan, samt högar med grus.

Ganska säker på att de varit så ett tag, ombyggnation eller dyl. Har för mig att det varit en gammal silo eller liknande där en gång
Medlem
Strombolizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrZ
Lite oroväckande att de finns ett antal gropar/hål i ladan, samt högar med grus.

Hundar har sökt igenom ladan utan resultat.
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ingen är misstänkt.

Det är ju faktiskt inte ens bevisat att ett brotts begåtts ännu. Fastän det så klart ser rätt graverande ut med fynden.
Medlem
bittermandels avatar
Klockan 09:00 kommer sökandet fortsätta imorgon!

Dom kommer även söka närmare på ett par fynd som dom inte vill gå ut med.

MPS kommer köra på flitigt!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alldelesutmattad
Inte omöjligt att hon finns där inne kanske?

Ladan BORDE vara genomsökt av hundar så sannolikheten att hon skulle finnas där är väldigt liten.
Medlem
S.Kandals avatar
Nu finns det 323 olika teorier och det är ju inte konstigt då ingen har svaren. Enligt mig är BO troligen bortförd i bil av "bekant" GM. Verkar otroligt att polisen inte annars redan hittat henne med alla de resurser de har på plats.
Det som talar emot detta är ju fortsatt hög polisiära insatser i området vilket bör tyda på att polisen vet mer än de säger.

Nåja...

Det vi alla dock kan vara överens om är att det vore helt underbart om de hittar Lisa levande. Håller alla tummar i världen att så sker och skänker en tanke till hennes föräldrar.
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksdfhkj
Någon som vet vad det är för saker de hittat utspridda och som de påstår "följer en röd tråd"?

Måste väl nästan vara kläder? Hennes påse med tillbehörigheter hade hon ju lämnat vid mopeden. Varför vill inte media berätta?

Inte varit här sedan igår natt och 200 nya sidor så orkar verkligen inte läsa.

Handske, delar av iphone, fodral/skal till iphone, kontokort och/eller körkort.
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4kingacehole
Ok låt oss anta att det inte är någon i bo:s bekantskapskrets utan en psyksjuk dåre som har gjort detta. Vad är chansen då att polisen klarar upp det och hittar personen? Finns det någon statistik på det. Nu kan jag inte mycket om polisarbete men det känns ju som att leta efter en nål i en höstack med alla möjliga tänkbara scenarior som kan finnas där gärningsmannen helt saknar motiv eller liknande. Ytterst obehagligt.

Och hur fan kan hennes arbetskamrater lämna en 17 åring ensam att låsa när stället ligger på en avskild plats utan folk i rörelse. Sjukt

Jag tror det kommer klaras upp. Det finns inte många ouppklarade sexmord.
2015-06-10, 23:00
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Jag har verkligen inte fattat varför du och flera andra har envisats med att det måste finnas spår i gruset och på gräset, så att du nu backar är ju bra.

Öh??? Jag har aldrig hävdat att det måste finnas spår i gruset. Förmodligen tänker du på att jag menar att BO måste ha övermannats ganska snabbt. Skälet till att jag tror det är att det finns bostadshus alldeles intill och att BO rimligtvis måste ha skrikit om hon fått chansen. Dessutom kan en ensam gärningsman inte utesluta att andra är på andra sidan huset. En ensam gärningsman har därför bråttom. Nu tror jag att det rör sig om två gärningsmän, en i ladan och en gömd bakom containrarna söder om mopeden. Det ger överblick och två personer kan även lätt övermanna BO. Två gärningsmän gör det också lättare att förstå att de relativt tunga delarna från mobilen finns så långt från varandra. Det är lättare att förklara om en kör och den andre kastar ut föremål.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in