Citat:
Ursprungligen postat av
Eskulap
Jag anser inte bara att kollegorna är helt uteslutna redan från första början, jag vill till och med sträcka mig så långt att jag vågar utesluta fler än en GM. Jag är personligen helt inne på en Anders Eklund typ. Enstöring, sexualbrottsling. Motivet är sex, drivkraft att skada någon. Det är anledningen är min teori till varför det är så svårt att komma någonstans i utredningen. Hade GM funnits i direkta närheten är jag övertygad om att detta hade varit klart första dagen.
Om polisen mot förmodan skulle misstänka dessa bägge kollegor, då finns det givetvis förhörsteknik för att skapa "osämja/osäkerhet" mellan de bägge kvinnorna. Sanningen skulle förmodligen uppdagas rätt snabbt. Sedan ska vi inte heller förbi se det faktum att kvinnor överlag är enklare att bryta ner psykiskt än män. Ytterst få människor klarar av att hålla masken/dölja sådana här typer av handlingar. Kallblodiga mördare som inte visar minsta tecken på att vara "farlig/kriminell", det är fan inte ens en på miljonen. Och det faktum att det skulle finnas 2 kvinnliga GM på samma arbetsplats kapabla till detta, det är också ytterst osannolikt.
Motivet kan givetvis vara vad fan som helst, men ska man gå på vad statistiken säger så har BO & GM någon koppling till varandra. De behöver inte nödvändigtvis känt varandra, men någon koppling bör finnas. Nu behöver det givetvis inte vara som så, men troligaste scenariot är att en koppling mellan GM & BO finns. Går givetvis inte utesluta att det är en enstöring dock.
"Hade GM funnits i direkta närheten är jag övertygad om att detta hade varit klart första dagen."
Det resonemanget köper jag inte för fem öre. Som sagt så är det troligaste scenariot att en koppling finns mellan GM & BO. De behöver dock inte nödvändigtvis känna varandra. Skola, gäst på caféet, gymmet, nattklubb. Det finns många potentiella platser där BO & GM kan ha gästats samtidigt.