Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 17:54
Medlem
Sebastianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av O19
Hur tänkte du nu? Sverige är till ytan sett det 5:e största landet av 49 europeiska länder.

Mm men fortfarande ett jävla hästjobb o vända på varenda kvadratmeter.
2015-06-10, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Ponera Lisa på väg hem från jobbet, sitter på mopeden, ser nån ligga på vägen helt livlös - stannar till och ska kika läget PANG påhoppad av en neger.
Det låter kanske udda eller rasistiskt men det är en jättevanlig rånmetod i bl.a. sydafrika.
Kan det vara nån nyinflyttad centralafrikan som sett att det är råmycket fräscha brudar på det där kaféet och bara fått för sig att det var dags?

Men hon körde ju aldrig iväg med mopeden , släpp dina rasist fantasier för helvete.
2015-06-10, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Nej det var jag som påstod det. Rätt kul att det alltid visar sig vara herrarna som kallar andra för idioter som är idioterna. När vi tidigare diskuterade JV så var vi dårar och idioter, foliehattar mera. Nu uppger polisen det här

"Håller ni ett extra öga på den här mannen?
– Det kan man säga ja, säger Lars Johansson.`

Det är alltså JV man håller ett extra öga på. Så nu är vi återigen där vi blir kallade idioter och folie hattar för att vi kommer med förslag som inte är baserade på luft. Vad har du själv för förslag eller teorier?

Det är ingen som sagt att han är oskyldig, bara att man inte ska hänga ut någon jävel som inte har bevisats skyldig.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Poängen är väl snarare att allting är möjligt, men givetvis är det ju en fråga om sannolikhet. Det går inte att utesluta någonting just nu. Statistiken och typen av brott talar givetvis för att en man är GM, inget snack om saken. Och på tal om att hålla masken förresten, så finns det faktiskt människor som kan begå denna typen av brott utan att visa minsta tecken på att vara inblandad. Många scenarion är möjliga, många motiv är potentiella, likväl typen av GM. Men ja att dessa bägge kvinnliga kollegor skulle vara inblandade, det är ytterst osannolikt. Precis allt tyder på en manlig GM.

Jag anser inte bara att kollegorna är helt uteslutna redan från första början, jag vill till och med sträcka mig så långt att jag vågar utesluta fler än en GM. Jag är personligen helt inne på en Anders Eklund typ. Enstöring, sexualbrottsling. Motivet är sex, drivkraft att skada någon. Det är anledningen är min teori till varför det är så svårt att komma någonstans i utredningen. Hade GM funnits i direkta närheten är jag övertygad om att detta hade varit klart första dagen.
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Tror forfarande Lisa blev bortförd i ''kompisarnas'' bil, förlåt experten Eskulap. Tror även att de var de som skrev sms:et.

Ja och dom kan mycket väl ha en manlig kompis som hjälpt till. Dom är säkert väl bevandrade på flashback och lägger därför ut lockbeten som pekar på den galnaste person dom känner till dvs JV. Motiv kan vara svartsjuka, för LH är snygg, ja det är nog svartsjuka i sånt fall som är motivet om det är tjejer.
2015-06-10, 17:56
Medlem
ThordOlavssons avatar
Beträffande dammen så kan det vara så att man inte velat synas vid caféet innan dådet utan valt att närma sig caféet norrifrån. I så fall kan man ha passerat dammen och anslutit vägen ned till caféet på denna punkt:

https://www.google.se/maps/@58.560345,13.333376,3a,75y,90.4h,76.37t/data=!3m4!1e1!3m2!1sPJ36WWJxNE_ReYDtI4Df_w!2e0?hl= sv
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Hur vet du om vilka polisen misstänker eller inte? Är du polis i utredningen menar du? Du vet ingenting om vad de misstänker eftersom de aldrig skulle gå ut med det. De måste utreda mer innan de kan gripa någon eftersom det måste finnas bevis mot vederbörande som kan hålla i rätten. Jösses nu stannade klockorna igen!

Din åsna. Du tror inte efter 3 dygn att vi skulle ha en uppsatt misstänkt då. Du är ju efterbliven på riktigt. Släpp Hollywood nu.
Medlem
kristerzs avatar
Är det inte dags att fimpa alla dessa teorier? Också tar vi tillsammans fram fakta!

Familj, vänner? Vi vet nada!

Vad gjorde hon på lördagskvällen?
Förmodligen någon fest? Hände något?

Hur tog hon sig annars till och från jobbet?

Och vad fasenbeställde exet på McDonalds?

Se så, mer fakta nu!
Medlem
Dr_Kronas avatar
Citat:
Nej det var jag som påstod det. Rätt kul att det alltid visar sig vara herrarna som kallar andra för idioter som är idioterna. När vi tidigare diskuterade JV så var vi dårar och idioter, foliehattar mera. Nu uppger polisen det här

"Håller ni ett extra öga på den här mannen?
– Det kan man säga ja, säger Lars Johansson.`

Det är alltså JV man håller ett extra öga på. Så nu är vi återigen där vi blir kallade idioter och folie hattar för att vi kommer med förslag som inte är baserade på luft. Vad har du själv för förslag eller teorier?

Jag tror mest på den mystiske kafe'gästen som enligt utsago hade bråkat dagen innan och jag tror att undersökningen av mobilsignalerna i området kan ge ledtrådar.
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanmilk
Jag förstår inte varför det är så konstigt att man bli misstänksam mot tjejerna som potentiella GM. Jag menar dom är på platsen vid tidpunkten för försvinnandet. Iaf om vi får tro tidningarna. Dom har inget alibi förutom varandra. Och dom uppger att dom inte sett något konstigt när dom skulle åka hem.

Både jag och polisen skulle tycka chef och kollega hade varit högintressanta om någon av dessa hade haft en historia med LH, och varit män.

Två unga tjejer som jobbar med henne är så extremt osannolika GM att man inte ska lägga tid på det.

För övrigt är den här tråden ett riktigt lågvattenmärke, skulle hänga mig om jag hade behövt moderera den.
2015-06-10, 17:57
Medlem
Citat:
Ja och dom kan mycket väl ha en manlig kompis som hjälpt till. Dom är säkert väl bevandrade på flashback och lägger därför ut lockbeten som pekar på den galnaste person dom känner till dvs JV. Motiv kan vara svartsjuka, för LH är snygg, ja det är nog svartsjuka i sånt fall som är motivet om det är tjejer.

Jo tjena, en komplott alltså och ALLA lyckas hålla masken. Ingen har minsta spår på internet trots att unga människor lever hela sina liv där. Det vore i sådana fall första gången en sådan komplott lyckas i svensk kriminalhistoria. Grattis.

Suck.
2015-06-10, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Jag tror du innerst inne börjar inse att du är ute och cyklar med dina Hollywoodteorier. Det är jättegulligt att du försöker stå fast vid dina löjliga påhitt, men ok. Kör på du. Du får lära dig den hårda vägen och framstå som en idiot när upplösningen väl kommer.

Hållkäften med dig nu din egotrippade horunge, INGEN kan utesluta NÅGRA teorier alls i nuläget. Speciellt inte en vanlig flashbackare som dig. Stoppa upp dina "hollywoodteori-skriverier" där solen inte skiner, Einstein. Låt folk komma med sina teorier, så länge det inte har o göra med Aliens som har kidnappat och sugit upp henne i sitt rymdskepp. Men teorier såsom att till exempel kollegan ligger bakom borde inte avfärdas helt, för det kan vara exakt vem som helst som ligger bakom. Tror folk är trötta på ditt "sitter på den höga hästen" beteende. Uttjatat nu. Låt folk tro vad dom vill, skadar väl ingen att pålitliga teorier läggs fram här. Flickan har varit borta i 3 dagar, och ingen vet ett jävla dugg, någon vet men säger inte, men alla jävla wannabe flashbacksdetektiver stäng munnen och lös fallet om ni är så jävla duktiga på att lösa brottsfall Istället för att klanka ner på folks normala teorier om fallet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in