Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Därför att polisen redan skulle ha misstänkta i sådana fall vid det här laget. Jisses, släpp det där. Det är den sämsta teorin hittills. På allvar.

Ja och om du läste hela inlägget så såg du precis att jag skrev det som talade emot.
2015-06-10, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Nu håller de ju inte masken. I vart fall inte för ett tränat öga. Det är med största sannolikhet någon som känner henne som gjort detta. Sen om det är kollegorna eller någon dessa känner och vill skydda låter jag vara osagt. Men håll du på med ditt dravel så kan vi andra i tråden kan gapskratta åt dig senare. Lycka till!

Ok, så nu är du ett tränat öga. Superutredaren som kan se det uppenbara som ingen annan kan se. Shit, att polisen missat dessa 21-åriga flickor som finns framför näsan på dom. De är riktiga bad asses alltså.
Medlem
ThroneWatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5combo
Är du korkad lr? hon är rektor på en skola med 1400 elever, hon vet väll inte ett jota hur hon är som person.

Citat:
Ursprungligen postat av Haziza
Det kan väl helt enkelt vara så att han inte träffat henne personligen?

Suck... ingen anledning till att vara så otrevliga. Jag skriver ju uttryckligen att jag vill diskutera det hela, inte att jag säger att det är på ett visst sätt.

Givetvis är skolan stor med många elever, men på samma vis har rektorn utan vidare kunnat tillskansa sig information från lärare och kollegor och därigenom kunnat få en bild av Lisa. Att hon inte förmedlar denna är ju det jag tycker kan vara anmärkningsvärt, i och med att alla andra som intervjuats så snabbt berättar om henne.
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
Vad har du för trovärdiga bevis för att det skulle vara fallet nu ?
Ge oss en lista på 10 fall där ett par tonåringar mördar sin arbetskamrat. Du påstod att det händer titt och tätt ju.

Nej det var jag som påstod det. Rätt kul att det alltid visar sig vara herrarna som kallar andra för idioter som är idioterna. När vi tidigare diskuterade JV så var vi dårar och idioter, foliehattar mera. Nu uppger polisen det här

"Håller ni ett extra öga på den här mannen?
– Det kan man säga ja, säger Lars Johansson.`

Det är alltså JV man håller ett extra öga på. Så nu är vi återigen där vi blir kallade idioter och folie hattar för att vi kommer med förslag som inte är baserade på luft. Vad har du själv för förslag eller teorier?
2015-06-10, 17:52
Medlem
Citat:
Är inte ett dugg relevant. Morsan var dessutom knappast någon man skulle kunna kalla för högfungerande, med ett bra jobb och fint socialt umgänge.

Poängen är väl snarare att allting är möjligt, men givetvis är det ju en fråga om sannolikhet. Det går inte att utesluta någonting just nu. Statistiken och typen av brott talar givetvis för att en man är GM, inget snack om saken. Och på tal om att hålla masken förresten, så finns det faktiskt människor som kan begå denna typen av brott utan att visa minsta tecken på att vara inblandad. Många scenarion är möjliga, många motiv är potentiella, likväl typen av GM. Men ja att dessa bägge kvinnliga kollegor skulle vara inblandade, det är ytterst osannolikt. Precis allt tyder på en manlig GM.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanbyggare
Hittas hon inte inom 2 dygn så är hon nog försvunnen för gott.
Jävligt mystiskt försvinnande.
Att inte hundarna fick upp något spår vid kaféet tyder på att hon blev bortförd i en bil, och kroppen kan finnas vart fan som helst. Sverige är litet men tillräckligt stort för att gömma en kropp så den blir borta för gott.

Tror forfarande Lisa blev bortförd i ''kompisarnas'' bil, förlåt experten Eskulap. Tror även att de var de som skrev sms:et.
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThroneWatcher
Skulle vilja lyfta lite på detta igen: http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/lisas-skola-h%C3%A5ller-informationsm%C3%B6te-3185154

Sättet rektorn väljer att inte kommentera kring hur Lisa är som person är rätt anmärkningsvärt ändå. Just i och med att detta är något som de flesta andra intervjupersoner just berättat om, till och med polisen själva har i flera intervjuer pratat om Lisa som person och hur orimligt det skulle vara att hon försvunnit av egen maskin och frivilligt.

Som jag skrev igår kväll tror jag fortsatt att det är någon i Lisas omgivning som ligger bakom detta. Det behöver inte alls vara någon person som står nära, men finns i hennes omgivning eller kontaktnät. Varför jag tror detta skrev jag som sagt om tidigare och spekulerade kring, så finns i min historik om nån vill diskutera tesen.

Som sagt, skulle vara intressant att höra vad ni andra tänker om rektorns uttalande. Inget att ens bry sig i, eller finns det något intressant där?

Jag har lyssnat och jag tenderar att hålla med. Om det finns saker som inte får komma ut, brukar man ju i alla fall säga något allmänt som att "Hon var gladlynt och omtyckt." Nu kan det ju vara så att rektorn inte har haft någon personlig kontakt med Lisa eftersom det är 1400 elever. Tycker ändå att det är ett märkligt svar " ...av hänsyn till anhöriga."
Medlem
Citat:
Därför att polisen redan skulle ha misstänkta i sådana fall vid det här laget. Jisses, släpp det där. Det är den sämsta teorin hittills. På allvar.

Hur vet du om vilka polisen misstänker eller inte? Är du polis i utredningen menar du? Du vet ingenting om vad de misstänker eftersom de aldrig skulle gå ut med det. De måste utreda mer innan de kan gripa någon eftersom det måste finnas bevis mot vederbörande som kan hålla i rätten. Jösses nu stannade klockorna igen!
Medlem
Sebastianos avatar
Ponera Lisa på väg hem från jobbet, sitter på mopeden, ser nån ligga på vägen helt livlös - stannar till och ska kika läget PANG påhoppad av en neger.
Det låter kanske udda eller rasistiskt men det är en jättevanlig rånmetod i bl.a. sydafrika.
Kan det vara nån nyinflyttad centralafrikan som sett att det är råmycket fräscha brudar på det där kaféet och bara fått för sig att det var dags?
2015-06-10, 17:53
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanbyggare
Hittas hon inte inom 2 dygn så är hon nog försvunnen för gott.
Jävligt mystiskt försvinnande.
Att inte hundarna fick upp något spår vid kaféet tyder på att hon blev bortförd i en bil, och kroppen kan finnas vart fan som helst. Sverige är litet men tillräckligt stort för att gömma en kropp så den blir borta för gott.

Ja det ser inte bra ut just nu. Ser polishelikoptern eller brandflyg mystisk rök någonstans kanske någon försöker elda upp bevis och det är väl det enda man skulle kunna upptäcka när kroppen väl forslats lång väg bort.
2015-06-10, 17:53
Medlem
ThroneWatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Jag nämnde precis det där i ett inlägg. Konstigt uttalande enligt mig. Kanske har rektorn sett/hört något på skolan som på något sätt kan ge en förklaring till vem eller vilka som ligger bakom hennes försvinnande. Det kan ju förvisso vara så att hon helt enkelt aldrig har träffat Lisa också.

Okej, ber om ursäkt måste ha missat det, trots att jag tycker jag lusläser tråden haha.

Ja det känns lite konstigt, som jag just svarade några andra så även om rektorn inte själv träffat henne. Så bör en bild av personen helt klart ha kunnat förmedlas från lärare och kollegor till rektorn. På samma sätt som polisen pratar om hur Lisa är utan att ha träffat henne.
2015-06-10, 17:54
Medlem
javeliners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shelby
Likheterna med exempelvis Englamordet gör det inte alls till något så orimligt. Din teori om att kollegorna däremot skulle ligga bakom det är så orimlig som det bara kan bli.

1. Det som talar emot är att flickorna lämnar cafeét ungefär samtidigt för att sedan gå åt varsitt håll. Om någon konstig bil eller något annat fordon hade befunnit sig i närheten hade de förmodligen lagt märke till det.

2. Platsen är så otillgänglig det bara kan bli. Sådana här brott är oftast på impuls (typ Elin Krantz), dvs ren jävla otur att träffa på fel person vid fel tillfälle. Det här är mitt ute i vischan där du har ett Café och en jävla massa åkrar runt om, dvs inget annat av intresse. Ingen naturlig plats att vistas på såvida du inte bara åker förbi eller helt enkelt varit på Caféet under kvällen.

Jag tror därför att det antingen är någon i hennes närhet, kan vara allt från någon ex-pojkvän eller kollegorna på Caféet. Eller så är det en gäst, som helt enkelt stannat kvar/gömt sig i väntan på Lisa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in