Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinaw
Jag kan bara sånt jag sett på film, men brukar inte spårhundar vara väldigt bra på att nosa upp spår?
Det fanns ju grejer från Lisa på platsen därifrån hon försvann, annars verkar ju vilken galning som helst kunna komma undan med bortrövningar mitt på dagen!
Polisens hundar har inte hittat något.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av javeliner
Jag hoppas polisen genomsöker de andra två kollegornas bil som de åkte med. Finns alltid en risk att de två tjej-kollegorna ligger bakom och helt enkelt har fört bort flickan i bakluckan på deras bil.

Kan vara allt från rivalitets-konflikt eller pojkvän/expojkvän-grejjer.

Känns bara så jävla orimligt att någon tomte skulle planerat en kidnappning på en sådan udda plats mitt ute på vischan. Det känns för otroligt för att vara sant.
Likheterna med exempelvis Englamordet gör det inte alls till något så orimligt. Din teori om att kollegorna däremot skulle ligga bakom det är så orimlig som det bara kan bli.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Jag kom med en teori kring vad som kan ha hänt. Det har jag rätt att göra och det är det som denna tråd handlar om. Du tror också att poliser är övermänniskor och att de kan ha misstänkta efter 1 timme. Nä du, det tar lite längre tid att utreda ett brott! Än har vi inte sett resultatet av deras utredningar.

I övrigt säger ditt inlägg mer om dig än något annat. Du själv skulle inte klara av att ta ett enda akademiskt poäng eftersom du är så korkad att klockorna stannar!

Jag tror du innerst inne börjar inse att du är ute och cyklar med dina Hollywoodteorier. Det är jättegulligt att du försöker stå fast vid dina löjliga påhitt, men ok. Kör på du. Du får lära dig den hårda vägen och framstå som en idiot när upplösningen väl kommer.
2015-06-10, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Tror du på det här själv? På riktigt? I sådana fall har du sett en Hollywoodfilm för mycket. Unga tjejer kan fan inte ens hålla en helgflirt hemlig för att inte tala om att de har hela sina liv i mobilerna och datorn. Vore det lättaste att utreda någonsin. De hade aldrig klarat av hålla masken ens 2 dagar. Att ingen misstänkt finns talar starkt för att GM är någon som är helt okänd eller relativt okänd.

Så jävla löjlig den här teorin så man blir matt.

även du är löjlig, klart som fan de skulle kunna hålla masken. Sjuka människor klarar allt. Spelar inte roll om det är tjejer eller killar.
2015-06-10, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shelby
Likheterna med exempelvis Englamordet gör det inte alls till något så orimligt. Din teori om att kollegorna däremot skulle ligga bakom det är så orimlig som det bara kan bli.

+1
Teorin om kollegorna är den löjligaste hittills. Tror helt uppriktigt att det är de minst erfarna och som har minst kunskap om kriminologi som utgår ifrån detta. Jag kan nämna många saker som starkt talar emot det och har dessutom redan gjort det, men de vill ju inte gärna erkänna att de har fel.
2015-06-10, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThroneWatcher
Skulle vilja lyfta lite på detta igen: http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/lisas-skola-h%C3%A5ller-informationsm%C3%B6te-3185154

Sättet rektorn väljer att inte kommentera kring hur Lisa är som person är rätt anmärkningsvärt ändå. Just i och med att detta är något som de flesta andra intervjupersoner just berättat om, till och med polisen själva har i flera intervjuer pratat om Lisa som person och hur orimligt det skulle vara att hon försvunnit av egen maskin och frivilligt.

Som jag skrev igår kväll tror jag fortsatt att det är någon i Lisas omgivning som ligger bakom detta. Det behöver inte alls vara någon person som står nära, men finns i hennes omgivning eller kontaktnät. Varför jag tror detta skrev jag som sagt om tidigare och spekulerade kring, så finns i min historik om nån vill diskutera tesen.

Som sagt, skulle vara intressant att höra vad ni andra tänker om rektorns uttalande. Inget att ens bry sig i, eller finns det något intressant där?

Hon är rektor på en skola med 1400 elever, hon vet väll inte ett jota hur hon är som person.
Senast redigerad av 5combo 2015-06-10 kl. 17:50.
2015-06-10, 17:45
Medlem
Hazizas avatar
Citat:
Skulle vilja lyfta lite på detta igen: http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/lisas-skola-h%C3%A5ller-informationsm%C3%B6te-3185154

Sättet rektorn väljer att inte kommentera kring hur Lisa är som person är rätt anmärkningsvärt ändå. Just i och med att detta är något som de flesta andra intervjupersoner just berättat om, till och med polisen själva har i flera intervjuer pratat om Lisa som person och hur orimligt det skulle vara att hon försvunnit av egen maskin och frivilligt.

Som jag skrev igår kväll tror jag fortsatt att det är någon i Lisas omgivning som ligger bakom detta. Det behöver inte alls vara någon person som står nära, men finns i hennes omgivning eller kontaktnät. Varför jag tror detta skrev jag som sagt om tidigare och spekulerade kring, så finns i min historik om nån vill diskutera tesen.

Som sagt, skulle vara intressant att höra vad ni andra tänker om rektorns uttalande. Inget att ens bry sig i, eller finns det något intressant där?

Det kan väl helt enkelt vara så att han inte träffat henne personligen?
2015-06-10, 17:46
Medlem
nygards avatar
Citat:

Jag nämnde precis det där i ett inlägg. Konstigt uttalande enligt mig. Kanske har rektorn sett/hört något på skolan som på något sätt kan ge en förklaring till vem eller vilka som ligger bakom hennes försvinnande. Det kan ju förvisso vara så att hon helt enkelt aldrig har träffat Lisa också.
2015-06-10, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
även du är löjlig, klart som fan de skulle kunna hålla masken. Sjuka människor klarar allt. Spelar inte roll om det är tjejer eller killar.

Nej, det skulle de inte. Kanske i Hollywood.
2015-06-10, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Jag nämnde precis det där i ett inlägg. Konstigt uttalande enligt mig. Kanske har rektorn sett/hört något på skolan som på något sätt kan ge en förklaring till vem eller vilka som ligger bakom hennes försvinnande.
Med bakgrund av att jag jobbat på skola så kan jag säga såhär; Rektorn känner i regel inte till en endaste skit om sina elever.
Medlem
tlcswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Angående YouTube-videon har ju en del påtalat att man kan byta titel på en uppladdad video och även sitt användarnamn på YouTube. Dock, när man söker på användaren så står det att användaren var "Active 2 weeks ago" - innebär detta att användaren inte varit inloggad på 2 veckor eller innebär det bara att ingen ny video har laddats upp på 2 veckor?

Ber om ursäkt om detta har diskuterats förut. Sökte men fann inget liknande i tråden.

Jag kollade mitt utube-konto/gmail.
Det stod 2 veckor aktivitet på min med, trots att det var 2 år sedan jag laddade upp ett klipp.
Medlem
Jag förstår inte varför det är så konstigt att man bli misstänksam mot tjejerna som potentiella GM. Jag menar dom är på platsen vid tidpunkten för försvinnandet. Iaf om vi får tro tidningarna. Dom har inget alibi förutom varandra. Och dom uppger att dom inte sett något konstigt när dom skulle åka hem.

Det som talar emot är vilket motiv dom skulle ha och att polisen förhört dom tre gånger redan (av vad man kan utläsa från tidningar) och inget nytt verkar ha framkommit.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in