Citat:
Ursprungligen postat av
J.R.
Jag länkade tidigare i tråden till en artikel på Hockeysverige.se, rubriken löd Kaoset i HV fortsätter – storsponsorer till attack mot styrelsen. Företaget AD-Plast är ju sk. guldsponsor och det är väl en större sponsor i de flestas värld även om Kinnarps är större.
Anser du att uppgifterna om ersättningsnivå till VD och Frick är rena lögner? Nivåerna borde väl framgå av den årsredovisning som du själv verkar ha läst, skriv gärna vilka ersättningar det rör sig om istället för "lögnerna".
Jag skrev ju att du kunde gå in på HV-forumet din jävla mupp. Varför tror du på allt skit du läser? Kommer du tro att Luleå kommer gå i konkurs ifall jag skriver det på twitter? Tror du att Luleås VD går utan lön?
Ska jag behöva göra allt själv jämt? Jaja okey då. Detta inlägg är skrivet av signaturen dekman på HV-forumet
http://www.hv71fans.se/forum/viewtopic.php?f=3&t=517&start=1140 (dekman har viss insyn i HV71).
"Tyvärr verkar det mer och mer likna propagandakrigföringen som sker i krig, där det största offret är sanningen - och båda sidor ljuger och hittar på. Ta t.ex länken ovan ett öppet brev från några påstådda "guldsponsorer" där faktiskt inte en siffra är rätt.
Artikeln påstår att:
1. Styrelse och vd har de senaste åren kostat 25 mille i löner.
2. Att vd Peter Eklund har 150 000 i månaden
3. Att varje enskild styrelseledamot får fyra basbelopp (178 000) i ersättning och kostar alltså 2 miljoner om året.
Då börjar vi debunka varje enskild punkt, nerifrån och upp.
3. Nej. Man har totalt fyra basbelopp i ersättning fördelat över samtliga i styrelsen. Alltså 178 000 totalt per år.
2. Nej. Han har lite drygt 120 000. Visserligen mkt - men nästan 30 000 mindre, alltså runt 350 000 fel per år.
1. Nej. Inklusive sociala avgifter etc så ligger kostnaden på lite drygt 13 miljoner. Mkt pengar givetvis, men inte anmärkningsvärt för ett företag med 150 miljoner i årsomsättning. Och bara drygt hälften av påståendet.
Samtliga siffror finns i HVs årsredovisning. Kostnaden för VD och styrelse är på 1,65 miljoner per år (exkl sociala avgifter). Drar man bort 178 000 så blir det 1,47 miljoner kvar - dvs VDs lön, 122 500 per månad (en summa jag fått bekräftad).
Så, frågor på det?"