2015-06-08, 21:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
HV71 skattefuskar alltså på ett upprörande sätt, man försöker lura staten på pengar! Hade en privatperson gjort det där hade han kanske fått skaka galler.
Skatten kan du stoppa upp i arslet kommunistjävel!
Citera
2015-06-09, 16:59
Medlem
Warriorns avatar
Färjestads siffror är bättre den gångna säsongen än den säsongen då man gick till final. Ska bli intressant att se vad det blir för siffror, men är rätt säker på att de inte är svarta. Resultatet släpps de närmaste 14 dagarna.
Citera
2015-06-09, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Skatten kan du stoppa upp i arslet kommunistjävel!

http://www.hockeysverige.se/2015/06/09/kaoset-i-hv-fortsatter-storsponsorer-till-attack-mot-styrelsen/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
Citera
2015-06-09, 17:37
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custemo99
http://www.hockeysverige.se/2015/06/09/kaoset-i-hv-fortsatter-storsponsorer-till-attack-mot-styrelsen/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
Frick och den andra kommer ju troligen att vara tvungna lämna, det går inte att sitta kvar när inte sponsorerna vill vara med längre. Rätt åt dom i så fall, girigheten verkar ta över på fler och fler ställen nu även i ishockeyföreningar.
Citera
2015-06-09, 17:59
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Fyfan, lär nog inte vara muntra miner på HV71: s kansli nu. Skulle inte vilja vara i deras kläder.
Fatta vilken motvind säljarna jobbar i just nu t.ex.
Citera
2015-06-09, 20:59
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warriorn
Färjestads siffror är bättre den gångna säsongen än den säsongen då man gick till final. Ska bli intressant att se vad det blir för siffror, men är rätt säker på att de inte är svarta. Resultatet släpps de närmaste 14 dagarna.

Jag skulle tippa på någon enstaka miljon back istället för närmre 6 som det var ifjol.
Citera
2015-06-09, 21:04
Medlem
Citat:
Frick och den andra kommer ju troligen att vara tvungna lämna, det går inte att sitta kvar när inte sponsorerna vill vara med längre. Rätt åt dom i så fall, girigheten verkar ta över på fler och fler ställen nu även i ishockeyföreningar.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Fyfan, lär nog inte vara muntra miner på HV71: s kansli nu. Skulle inte vilja vara i deras kläder.
Fatta vilken motvind säljarna jobbar i just nu t.ex.

Ja, rent allmänt hur det sätts dolkar i ryggar till höger och vänster, verkar inte finnas någon som helst form av samarbete mellan avdelningarna. Med all tydlighet inte mellan styrelse->klubbledning->lagledning->tränarstab->spelartrupp. Inom rimliga gränser är det här det mest kaotiska jag sett i en klubb som inte handlat om överlevnad ekonomiskt eller usla sportsliga resultat.
Citera
2015-06-09, 22:36
Medlem
J.R.s avatar
Enligt uppgifter till Jönköpingsposten finns risker för att några av HV-71s sponsorer kan sponsra Växjö eller Frölunda på grund av all turbulens, trist om det blir så.
Citat:
– Risken är ju i sådana här sammanhang att andra klubbar uppvaktar sponsorer. I vår länsdel finns ju ett stöd för både Växjö och Frölunda om vi ska tala om ishockey
http://www.jonkopingsposten.se/artikel/41270/guldsponsor-till-hv-darfor-tvekar-vi
Citera
2015-06-09, 22:37
Bannlyst
Min uppfattning är att NBS och guldsponsorerna kan dra åt helvete. De har ingen som helst inblick i HV71. De baserar bara sitt skit på rykten.

Och finns det en konflikt mellan tränarstaben+styrelse och Hult, Davidsson. Då sätter jag Stillman och Olausson+styrelse ungefär trehundratrettiosjutusen högre upp än Hult, Davidsson.

Är så jävla trött på pedestalandet av Davidsson. Han var en bra hockeyspelare. Han har ett trevligt sätt i media men han var fan inte bättre än Stillman och han har inte visat ett skit som ass sportchef eller ass tränare.
Citera
2015-06-09, 22:49
Bannlyst
Citat:
Enligt uppgifter till Jönköpingsposten finns risker för att några av HV-71s sponsorer kan sponsra Växjö eller Frölunda på grund av all turbulens, trist om det blir så.

http://www.jonkopingsposten.se/artikel/41270/guldsponsor-till-hv-darfor-tvekar-vi
Vad spelar det för roll? Det är i motgång agnarna skiljs från vetet. Vi behöver inte dem. De vill bara sola sig i framgång. De kan dra åt helvete.
Citera
2015-06-09, 22:58
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Vad spelar det för roll? Det är i motgång agnarna skiljs från vetet. Vi behöver inte dem. De vill bara sola sig i framgång. De kan dra åt helvete.
HV behöver ju sponsorer som alla andra, om dom som ska betala kalaset märker att det inte händer nåt bra sportsligt och klubb-ledningen kör omkring i dyra bilar och går med guldklockor så tror fan dom lackar ur till slut. Men visst vill dom sola sig i framgång det har du rätt i, MEN det är också deras pengar.
Det är väl bra att någon sätter ner foten så utsugarledningen som dessutom inte kan rekrytera bra ledare får sparken. (Hade jag tyckt om jag höll på HV)
Citera
2015-06-09, 23:04
Bannlyst
Citat:
HV behöver ju sponsorer som alla andra, om dom som ska betala kalaset märker att det inte händer nåt bra sportsligt och klubb-ledningen kör omkring i dyra bilar och går med guldklockor så tror fan dom lackar ur till slut. Men visst vill dom sola sig i framgång det har du rätt i, MEN det är också deras pengar.
Det är väl bra att någon sätter ner foten så utsugarledningen som dessutom inte kan rekrytera bra ledare får sparken. (Hade jag tyckt om jag höll på HV)
Du får det att låta som det vore alla sponsorer när det i själva verket är en särskrivande mupp. Uppgifterna om styrelsearvoden är bara lögner. Alla arvoden och dylikt finns med i årsredovisningarna. Vill du veta mer gå in och titta på HV-forumet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in