Citat:
Ursprungligen postat av
XeniaOnatopp
Enligt bruksanvisningen som jag citerade ur måste man använda lösenkoden när man startar eller startar om mobilen. Men, utan att gå alltför djupt in på det tekniska, det går att ställa om så man inte behöver låsa upp mobilen varje gång man använder den, bara när man startar den, eller hur? Och så används ofta Androider, varför är iPhoneanvändare annorlunda?
Nej, det är inte irrelevant. Kunde eventuell GM slå av telefonen utan att slå sönder den?
Där har du helt rätt, precis som jag redan beskrivit. Har man PIN + kodlås inställt så måste du vid varje omstart ange bådera koder. Om telefonen redan är påslagen behöver du bara kodlåset.
Om kidnapparen fick tag i telefonen påslagen OCH upplåst i sin hand och även ha kunskapen (inte helt otroligt med tanke på dagens teknik etc.......) så går det att ställa in autoskärmlåset från 1, 2, 3, 4 min eller "stäng aldrig av", detta gäller alltså att mobilens skärm aldrig stängs av om man inte använder den fysiska låsknappen. Då kan han teoretiskt ha haft den igång med skärmen lysandes liggande i fickan.
Enligt mig, mina spekulationer så är detta helt otroligt när han precis har snott en jävla människa, som han troligtvis bär över axeln, slängt i sin baklucka eller på sin motorcykel. En sådan kreativitet ser vi bara på film. Om ens det.
Jag har druckit lite och må vara på hugget, så detta kanske inte är så irrelevant ändå. Men nu har de hittat "delar av en mobiltelefon". En iPhone är lätt att slå sönder, därav känner jag att tekniken bakom skärmlås och om telefonen är igång eller inte är i alla fall lite irrelevant. Om en iPhone är hittad i delar så är den inte påslagen.
Hoppas att detta förstås, jag tänker inte korrläsa.