Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 21:09
Medlem
JazzMassaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebus
Även om nu MP står i beredskap av uppmaning eller ej så känns det som polisen jobbar med teorin att hitta en kropp någonstans, eller någon som har en rimlig förklaring till varför man inte blandar in MP? Är det viktigare att säkra bevis om ev mördare än att hitta människan?
Tänker lite i samma banor.
Utgår man inte alltid ifrån att den bortrövade är i livet till motsatsen bevisats?
Medlem
ThroneWatchers avatar
Hennes far, av vad andra skrivit tidigare i tråden, ska alltså vara högre uppsatt inom det militära? Kan det finnas en koppling där kanske? Känns aningen för mycket Hollywood över det känner jag själv, men som sagt vad tror ni andra?
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Med tanke på terminologiinkompetensen hos polis och media så kan det vara allt som finns från skärm till baksida eller ett headset.

Mobilskal.
Bannlyst
Enda anledningen till att MP ännu inte är inkopplat är för att polisen har hittat ev blodspår eller annan DNA-bevisning som riskerar att förstöras vid en skallgång. Annars ser jag inte varför dem hålls borta. Eller att man har en föraning vart kroppen befinner sig/vem GM är.
2015-06-09, 21:10
Medlem
Om kollegan scannar av området innan hon åker borde hon väl ha sett om det var en okänd bil i närheten?
och är det så att bilen svängt in bakom caféet där moppen kanske stod borde GM vara full av adrenalin när han fått in henne i bilen och åker säkert därifrån på ett sätt som river upp djupa grusspår.

Tror nog hon blivit jagad av någon lokal förmåga utan bil efter att ha satt på sig hjälmen.
Kanske flög mobilskalet när han kom ikapp första gången och telefonen den andra..
GM kan ju haft dålig kondis eller tjejen bra därav avståndet.
2015-06-09, 21:10
Medlem
isnisns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Enligt bruksanvisningen som jag citerade ur måste man använda lösenkoden när man startar eller startar om mobilen. Men, utan att gå alltför djupt in på det tekniska, det går att ställa om så man inte behöver låsa upp mobilen varje gång man använder den, bara när man startar den, eller hur? Och så används ofta Androider, varför är iPhoneanvändare annorlunda?

Nej, det är inte irrelevant. Kunde eventuell GM slå av telefonen utan att slå sönder den?

Självfallet kan GM ha gjort det, satt den i DFU-mode, krävs varken kod eller annat. Googla
2015-06-09, 21:11
Medlem
Vem är JV och hur är han relaterad till den försvunna flickan?

Att manliga kunder samtalar med kvinnliga cafébiträden är vanligt. Har fått gåvor som handkräm och blommor under mina år i den branschen utav män som varit betydligt mycket äldre än jag. Hänt vänner till mig med. Frågor som när man slutar, vilka tider man jobbar osv har man fått utav inte minst stamkunder. Ofta äldre män eller knäppgökar som man gärna låter kollegan serva nästa gång..

Någon har väl fattat ett lite för stort tycke för den unga kvinnan..
2015-06-09, 21:11
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Tidpunkten tyder väl snarare på att de var anhöriga där som letade efter henne.

Tänkte samma. Pappan hade ju varit där typ 2 timmar innan?!
2015-06-09, 21:12
Medlem
Axells avatar
Är vägen där mobilen hittats påväg mot BO? Alltså om hon hade kört moppen, hade hon åkt förbi platsen där mobilen påträffats på hemvägen?
2015-06-09, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Enligt Expressen ska grannar ha sett en ung pojke vid halv tio tiden vid kaféet.

http://www.expressen.se/gt/christer-och-sofia-sag-en-ung-kille-vid-kafeet/

Det var någon i denna tråd som ska ha sett två tjejer och en kille i närheten av kaféet vid nära anknytning till BO:s försvinnande. Tjejerna ska ha sett väldigt upprörda ut. Vore intressant att få veta om det är samma kille som har setts dagen efter av paret i länken.

Nu börjar det lukta relationsdrama, alt tonårsdrama. Throwback till mordet på Therese Rojo 2009 där ett triangeldrama utspelades.
Medlem
huomaamatons avatar
"vi for iväg ganska tidigt.." säger en kollega på intervju, menas detta att 17-åringen stängde själv, alternativt med sista kollegan? förstår inte riktigt, tidsspannet är för tight i detta fall alltså. Och som någon skrev det där med sista sms:et har jag också känt att det skulle kunna vara ev. GM som skrivit.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
Är vägen där mobilen hittats påväg mot BO? Alltså om hon hade kört moppen, hade hon åkt förbi platsen där mobilen påträffats på hemvägen?

Med största sannolikhet nej. Hon höll sig nog på asfaltsvägar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in