Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 21:04
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Caustic
Varför ger dom inget signalement, var killen svensk, arab, svart?
http://www.expressen.se/gt/christer-och-sofia-sag-en-ung-kille-vid-kafeet/

Eller så vill inte polisen att en potentiellt oskyldig person ska åka på stryk eller värre. Signalement ger väl polisen bara ut när de kört fast eller är relativt säkra på att personen har något med brottet att göra
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterShadow
Vet inte om lokalmedia har bättre kontakt med Polisen. Men Mariestads-Tidningen skriver

"Enligt Polisen handlar de nya spåren under kvällen om ytterligare delar till en telefon med mera"

Just vad man menar med "med mera" vore väldigt intressant att veta.

Skall handla om delar av en display.
Medlem
ArnesBils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bittermandel
Vi har skummat lite ang hjälmen, inte kommit fram till något direkt.
Har en liten tanke angående hjälmen faktiskt. Jag tror hon hade den på sig. När jag själv var i moppeåldern satte jag aldrig i nyckeln innan hjälmen var på. Om vi leker med tanken att GM hade ett bollträ alternativt en planka för att dra till med all kraft hen kunde så är det inte helt omöjligt att BO helt enkelt tuppade av.

Stänge garageporten rakt ner i skallen med hjälm på en gång och jag blev väldigt groggy utav det så ett hårt slag skulle nog kunna göra en 17 år gammal tjej medvetslös.
2015-06-09, 21:05
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Jag ber er vänligen att hålla er till ämnet. Jag har raderat hundratalet inlägg och enbart delat ut en (1) varning, men jag har hur många som helst på lager. Skärp er lite, tack!
/Moderator
2015-06-09, 21:06
Medlem
jimmychrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannekarlsson
Nån som kan förklara hur en människa kan bli så sjuk i huvudet att kunna göra såna vidriga saker? när går det snett och varför görs det inget?
Till att börja med vet vi inte vad som har hänt. Och vad menar du att det är som ska göras, om det nu är något vidrigt som har hänt? Återkommande liten sinnesundersökning på alla vuxna människor? En ruta på självdeklarationen? "Har du tänkt kidnappa någon ja/nej/kanske" Och sen marsch pannkaka in i sinkabirum på alla jakande svar.

Ta din tablett.
2015-06-09, 21:06
Medlem
Någon som har koll på vilka militärer som är ute och letar?

Hemvärnet verkar ju inte vara på eftersök iaf, men Skaraborg har gott om anställda militärer.
Dock kostar dessa multum att ha insatta utanför kontorstid.

Vad gäller mobilen:
alla likställer 17 år tjej med iPhone.
Iofs högst troligt, men samsungs galaxy serie har ju både fodral som blir en del av telefon och löstagbart batteri.
Så om man nu hittat ett fodral och en Display är det ju bara datadel och batteri kvar.
2015-06-09, 21:07
Medlem
Även om nu MP står i beredskap av uppmaning eller ej så känns det som polisen jobbar med teorin att hitta en kropp någonstans, eller någon som har en rimlig förklaring till varför man inte blandar in MP? Är det viktigare att säkra bevis om ev mördare än att hitta människan?
2015-06-09, 21:07
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Altered-Beast
Vem e JV kan du skriva hela namnet fast med nån * i

sök upp 666vadman på twitter.
2015-06-09, 21:08
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Caustic
Varför ger dom inget signalement, var killen svensk, arab, svart?

Tidpunkten tyder väl snarare på att de var anhöriga där som letade efter henne.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebus
Även om nu MP står i beredskap av uppmaning eller ej så känns det som polisen jobbar med teorin att hitta en kropp någonstans, eller någon som har en rimlig förklaring till varför maningen blandar in MP? Är det viktigare att säkra bevis om ev mördare än att hitta människan?

Dom säkrar bevis först
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Kan det ha något med det göra då? något med hans arbete? men då borde ju han blivit kidnappad istället.

Finns inga super viktiga militärer på förbanden i trakten. I Skövde har du P4 och i Karlsborg K3, de högsta hönsen sitter vid Gärdet i Stockholm hela högen.
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Enligt Expressen ska grannar ha sett en ung pojke vid halv tio tiden vid kaféet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in