Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 21:00
Medlem
bittermandels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristerz
Enligt min lilla undersökning på webben.
(Rätta mig om jag har fel)

Exets (ML) alibi var en match
Som började kl 16.00 i Vårgårda.
Ca 7-8 mil ifrån caféet, matchen slutade Kl 17.45.

Just saying.

Hur vet du detta?
2015-06-09, 21:01
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
https://www.google.se/maps/@58.548068,13.333525,3a,75y,191.71h,74.96t/data=!3m4!1e1!3m2!1sFdsfLNj70IcNnQgPwR6wUw!2e0!5m1 !1e4!6m1!1e1

Cafét på Google Maps.

Jag tycker det är anmärkningsvärt att man inte har hittat hjälmen. Om hon är död så borde hjälmen hittas i närhet till försvinnandet. Däremot har man inte hittat hjälmen vilket tyder på att hon förmodligen blivit bortförd från platsen med ett fordon.
Medlem
Altered-Beasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterShadow
Intressant det här med missing people, man har fortfarande inte gått ut med någon egen efterlysning. För drygt 10 min sen publicerade man ett inlägg om ett annat försvinnande på sin sida, admin där är med andra ord aktiv. Men inget om Lisa, och polisen har ännu inte bett MP om hjälp.
Tycker detta också är mystiskt. Trodde de varit ute och letat redan vid det här laget. Kanske är det MP-admin som har tagit Lisa och därför inte vill kännas vid detta?
Medlem
sabress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterShadow
Vet inte om lokalmedia har bättre kontakt med Polisen. Men Mariestads-Tidningen skriver

"Enligt Polisen handlar de nya spåren under kvällen om ytterligare delar till en telefon med mera"

Just vad man menar med "med mera" vore väldigt intressant att veta.

Kan vara hörlurar eller vad som helst.
Medlem
Ifall hon nu är frihetsberövad är ju fråga av vem , väldigt svårt hitta ett motiv.
Nu vet jag inte allt om henne men hon verkar väl va en rätt vanlig tjej , om det nu skulle röra sig om en impullshandling av någon ,alltså inte så planerat då är ju frågan varför just henne? då kunde väl personen tagit vem som helst?
Det måste ju finnas en anledning helt enkelt.
2015-06-09, 21:02
Medlem
Bönans avatar
Om nu "L" har en dator hemma får polisteknikerna ta det? Det är ju inte bara mobil som finns.
Isådana fall så fort som möjligt!
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superkissekatten
Haha

Iallafall...Det känns som att det borde vara mer än en GM.

Du ska alltså stanna 1 km ifrån brottsplatsen och göra dig besväret att förstöra telefonen och samtidigt ha kontroll över flickan? Ensam?
Även släppa in henne i bilen på brottsplatsen, Sätta henne i fram eller baksätet och sedan gå tll förar platsen och sätta dig och köra iväg?
Det skulle vara kofferten då. Men då ska GM alltså stanna 1 km ifrån brottsplatsen, öppna koffertluckan, ta telefonen ifrån BO, förstöra den, sätta sig, köra vidare?

Därför tror jag inte att det är killen som visar kuken på internet. Han verkar vara en ensamvarg.

Jag tror heller inte att hennes arbets kamrater skulle kunna vara så pass målinriktade och kontrollerade att dom skulle klara av detta. Det är småtjejer med flödande hormoner vi pratar om här.

Det pratas om mp3 mannen i tråden. Sitter inte han inne?

Ni diskuterar även den sadistiske pedofilen som rymt. Har ni läst något om hans fall? Det var hans barn som han utövade sina sadistiska begär på. Jag tror dom är muslimer, och att det mer var en familjesak. Att han skulle gå på random människor anser jag vara osannolikt.

Just saying...

Håller med om att egentligen verkar rätt sannolikt att dom kanske var 2 GM. Inte alldeles lätt röva bort en vältränad ung 17 årig tjej och sedan fippla med mobil och allt annat under flykten.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Caustic
Varför ger dom inget signalement, var killen svensk, arab, svart?
http://www.expressen.se/gt/christer-och-sofia-sag-en-ung-kille-vid-kafeet/

Vid halv tio-tiden borde väl ändå pappan vara på platsen. Förmodligen med familj eller vänner till Lisa. Kan väl förklara bilarna utanför Caféet?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bönan
Om nu "L" har en dator hemma får polisteknikerna ta det? Det är ju inte bara mobil som finns.
Isådana fall så fort som möjligt!

Om den kan ha betydelse i fallet så får polisen ta den i beslag och undersöka den.
2015-06-09, 21:03
Medlem
bittermandels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucynyu
Man brukar väl ta på sig hjälmen innan man sätter in nycklarna i mopeden? Om hon hade hjälmen i sitsen så är det ännu mer trovärdigt att hon hunnit ta på sig den, eller vad säger ni?

Ja absolut, det finns ju en miljon sätt som hon skulle kunna göra.

Som att t.ex stoppa i nycklarna i moppen och ställa ner påsen och ta på sig hjälmen.. etc..etc...
Vem vet liksom, bara att spekulera.
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokachero
Aftonbladet skriver att flera platser är intressanta och de söker 500m-1km söder om cafét, ett av dessa ställen är ett "blöthål" i skogen.
Här, drygt femhundra meter fågelvägen från caféet söker pågår nu ett intensivt sökarbete. Två hundpatruller letar i buskagen vid en av de grusvägar som slingrar sig upp genom ängarna mot Kinnekulle.
Från platsen där de nu arbetar syns fortfarande kaféet och gården som finkammades under måndagen.
Teknikerna har koncentrerat sitt arbete i en skogsdunge, precis intill grusvägen, där de intresserar sig för ett par olika platser.
Inne bland träden finns, enligt boende i området, ett så kallat "blöthål".
– Det är inget område man går igenom frivilligt säger en man som bor i närheten.

Problemet är väl att om hon är bortförd med bil från platsen så lär man inte hitta några spår alls i omgivningarna. Om någon fört bort henne av någon orsak så skulle man inte dröja kvar i området utan åka direkt till den plats där man tänkt ta hand om henne. Det kan ju vara över en timmes bilväg därifrån. Det säger lite om hur stort sökområde man egentligen har om man skulle behöva kolla i källare, lador osv.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LineroKillen046
Precis du säger ju det själv, det kan vara precis vem som helst - därför även kollegan. IQ-befriat inlägg.

Kollade på intervjun nu, fick konstiga vibbar..kändes lite som att hon spelat upp i huvudet vad hon skall säga till media, hon svarar nervöst på frågorna utan att ens rynka pannan eller göra något märkvärdigt ansiktsuttryck. Lite som en presentation inför klassen, man stammar, läser av manuset (i detta fall spelar hon upp det i huvudet) säger "hmmm, ah, mm, ehh," för att komma på vad man skall säga näst...jag menar är det ett normalt beteende vid såna här händelser, eller när ens vän kanske är mördad? Jag hade iallafall fått en och en annan tår, varit orolig, bestört..den tjejen var ju helt jävla känslokall.

Att bli känslokall när man chockas är inte ovanligt. Många tror att hysteri och att man börjar storlipa är en "normal" reaktion pga alla Hollywood-filmer, men det är ett väldigt vanligt beteende att kroppen och hjärnan försätts i freeze istället för flight or fight.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in