2015-06-09, 19:28
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashdownssyndrom
Sant, kvinnor på elitnivå är betydligt bättre än ett genomsnittligt pojklag. Få män på Flashback som skulle ha en chans som fotbollsspelare på kvinnlig elitnivå.

Riktiga lesbianer? eller porriga som lebbar för att egga oss män?

Öh nej? Eftersom kvinnor redan får stryk av pojklagen. Hur tvärsäker är du på att män här på FB inte har en chans? Jag är ingen grym fotbollsspelare, men tvivlar stark på att någon av de kvinnliga fotbollsspelarna skulle hänga på mig när jag växlade upp tempot, eller vara starkare än mig när det gäller att täcka boll, hoppa högre än mig för att vinna nick duellerna.

Det flesta män har lirat fotboll och har man bara någorlunda bra flås så är damlandslaget ingen direkt svår nöt att knäcka svårare att vinna en division 6 match isåfall.
Citera
2015-06-09, 19:36
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Jag tror snarare att lesbiska är överrepresenterade, men att max 25-50 % av spelarna är lesbiska.

Så varför skulle hetero kvinnor syssla med en sport där lesbiska är överrepresenterade? Vad skulle hetero kvinnor få ut av det? Hetero kvinnor vill vara runt män, inte andra kvinnor. Hetero kvinnor vill titta på sporter med män, inte andra kvinnor. Så de enda som är intresserade av kvinnliga lag sporter är folk som är extremt PK, män som dyrkar kvinnor, och lesbiska.

Citat:
Nä hon är läcker och jag är hetero så jag kan inte ha fel

Dude, hon är lesbisk, sluta lev i förnekelse.

Citat:
Usch, manhaftiga och Butch är avtändande. Men visst finns det brudar som är "badass", t.ex. många andra generationens invandrarbrudar kan vara rätt så badass.

Och du tror att de är "badass" på riktigt och det är inte bara en yta för att de är osäkra?

Citat:
http://unrealitymag.bcmediagroup.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2013/08/cult-500x312.jpg

Wut?
Senast redigerad av Babianen 2015-06-09 kl. 19:38.
Citera
2015-06-09, 19:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Öh nej? Eftersom kvinnor redan får stryk av pojklagen. Hur tvärsäker är du på att män här på FB inte har en chans? Jag är ingen grym fotbollsspelare, men tvivlar stark på att någon av de kvinnliga fotbollsspelarna skulle hänga på mig när jag växlade upp tempot, eller vara starkare än mig när det gäller att täcka boll, hoppa högre än mig för att vinna nick duellerna.
Jag spelade fotboll från sjuårsåldern till sextonårsåldern och var hyfsad. Jag jämför med mig själv vid 16 år och lagkamrater och de lag vi spelade mot.

Tror inte ett genomsnittligt pojklag med sextonåriga killar slår damlandslaget även om ett elitlag med sådana killar slår damlandslaget?
Citera
2015-06-09, 19:39
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Kanske bara tycker det är skönt att se tjejer som gör något annat än utseende, mat eller barn, man behöver inte vara lesbisk för det, så otroligt fördomsfullt
Citera
2015-06-09, 19:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Så varför skulle hetero kvinnor syssla med en sport där lesbiska är överrepresenterade? Vad skulle hetero kvinnor få ut av det? Hetero kvinnor vill vara runt män, inte andra kvinnor.
Hetero kvinnor vill inte vara runt män hela tiden, lika lite som att hetero killar vill vara runt kvinnor hela tiden. De kanske gillar sport, träning, tävling, framgång, kändisskap liksom socialt umgänge med kvinnor utan att för den skull vara lesbiska?
Citat:
Hetero kvinnor vill titta på sporter med män, inte andra kvinnor. Så de enda som är intresserade av kvinnliga lag sporter är folk som är extremt PK, män som dyrkar kvinnor, och lesbiska.
Jo, är väl de som tittar på damfotboll: de som är PK, lesbiska och män som dyrkar kvinnor. Jag känner mig mest hemma i det sistnämnda.
Citat:
Dude, hon är lesbisk, sluta lev i förnekelse.
Så att hon varit förlovad med en man var ett misslyckat försök att leva som hetero?
Citera
2015-06-09, 19:45
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Kanske bara tycker det är skönt att se tjejer som gör något annat än utseende, mat eller barn, man behöver inte vara lesbisk för det, så otroligt fördomsfullt

Det finns många individuella sporter kvinnor kan syssla med. Att välja att vara runt kvinnor istället för runt män är inte heterosexuellt.

Citat:
Hetero kvinnor vill inte vara runt män hela tiden, lika lite som att hetero killar vill vara runt kvinnor hela tiden. De kanske gillar sport, träning, tävling, framgång, kändisskap liksom socialt umgänge med kvinnor utan att för den skull vara lesbiska?

1) Om man gillar män som kvinna så vill man vara runt män istället för kvinnor, logiskt.

2) Kvinnor har inte samma team spirit som män. Det enda som kvinnor gör att konkurrera med varandra.

Citat:
Jo, är väl de som tittar på damfotboll: de som är PK, lesbiska och män som dyrkar kvinnor. Jag känner mig mest hemma i det sistnämnda.

Jo jag förstår. Mitt argument är att hetero kvinnor tittar inte på andra kvinnor som spelar fotboll, de får ut 0 av det.

Citat:
Så att hon varit förlovad med en man var ett misslyckat försök att leva som hetero?

Om hon var hetero skulle hon vara hemma med sin man, ta hand om hem och barn, och så vidare. Hon skulle inte spendera tid med en massa andra kvinnor.
Senast redigerad av Babianen 2015-06-09 kl. 19:50.
Citera
2015-06-09, 19:46
Bannlyst
Citat:
Wut?
En svensk skådespelare, 70-tals kultfilm, karaktären i Tarantinos "Kill Bill" är baserad på den.
Citera
2015-06-09, 19:53
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Jag spelade fotboll från sjuårsåldern till sextonårsåldern och var hyfsad. Jag jämför med mig själv vid 16 år och lagkamrater och de lag vi spelade mot.

Tror inte ett genomsnittligt pojklag med sextonåriga killar slår damlandslaget även om ett elitlag med sådana killar slår damlandslaget?

Mm tror du att damlandslaget skulle ha en chans mot dig, som fullvuxen med dina fördelar av explosiviteten de bara kan drömma om att ha? jag säger inte att damerna är dåliga för det är uppenbart riktigt bra i förhållande till sina motståndare.
Tror bara damlandslaget vunnit en match mot något pojklag.

Här står det.
http://www.dn.se/sport/fotboll/forlust-for-damlandslaget/

Jo jag tror att ett genomsnittligt fotbollslag med sextonåringar vinner 8-9/10 matcher emot damerna och när de är 18år så blir det 10/10 matcher.

Men som sagt damerna är grymt duktiga inget tal om annat, men de har tyvärr en stor nackdel när det kommer till muskler.
Citera
2015-06-09, 19:53
Medlem
Celenos avatar
Citat:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslagsfotboll/damlandslaget/article16074610.ab
Citera
2015-06-09, 19:57
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Det finns många individuella sporter kvinnor kan syssla med. Att välja att vara runt kvinnor istället för runt män är inte heterosexuellt.

1) Om man gillar män som kvinna så vill man vara runt män istället för kvinnor, logiskt.

2) Kvinnor har inte samma team spirit som män. Det enda som kvinnor gör att konkurrera med varandra.

Jo jag förstår. Mitt argument är att hetero kvinnor tittar inte på andra kvinnor som spelar fotboll, de får ut 0 av det.

Om hon var hetero skulle hon vara hemma med sin man, ta hand om hem och barn, och så vidare. Hon skulle inte spendera tid med en massa andra kvinnor.

Haha fotboll är inte sexuellt så jo.. Varför skulle man gilla män bara för man är hetrosexuell?
Citera
2015-06-09, 19:57
Bannlyst
Citat:
Mm tror du att damlandslaget skulle ha en chans mot dig, som fullvuxen med dina fördelar av explosiviteten de bara kan drömma om att ha?
Nej, det tror jag inte, men vid 16 års ålder är man inte fullvuxen, snarare ganska klen och ranglig.

Det som diskuterades var om ett damlandslag kan vinna över 1) ett genomsnittligt pojklag (alltså inte fullvuxna män) eller 2) vinna över vuxna otränade män (genomsnittlig man på Flashback).

Jag gissar att damlandslaget skulle vinna 8/10 matcher mot 16 åriga pojklag, d.v.s. de skulle vinna över de flesta dåliga pojklag (de flesta är rätt kassa) men få stryk av de bra (vilket vi kan konstatera att de också fått).

Jag gissar att damlandslaget skulle vinna 9/10 matcher mot vuxna män från Flashback (de flesta är otränade och har inte spelat fotboll på många är).
Senast redigerad av flashdownssyndrom 2015-06-09 kl. 20:07.
Citera
2015-06-09, 20:02
Bannlyst
Citat:
Här står det.
http://www.dn.se/sport/fotboll/forlust-for-damlandslaget/

Jo jag tror att ett genomsnittligt fotbollslag med sextonåringar vinner 8-9/10 matcher emot damerna och när de är 18år så blir det 10/10 matcher.

Men som sagt damerna är grymt duktiga inget tal om annat, men de har tyvärr en stor nackdel när det kommer till muskler.
Om du läser hela artikeln så ser du att "Sundhage luftade hela truppen i två olika matcher och i den andra blev det seger. Damlandslaget besegrade BVK Norrtäljes P 19-lag med 1-0 efter mål av Lina Hurtig."

Stämmer alltså inte att det skulle bli 10/10 om de möter 18-åriga pojkar och inte heller att det skulle bli 8-9/10 mot 16-åriga pojkar.

AIK har säkerligen ett bra pojklag. Tror du att pojklag i varenda håla ligger på den nivån?

Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslagsfotboll/damlandslaget/article16074610.ab
Läs artikeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in