2011-07-11, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zLiMbiLLY
Ang. TS

Det hela handlar inte om sporten i sig, utan det är underhållningsvärdet.
Män sportar emot varandra på samma villkor och detsamma gör kvinnor. Nivån är alltid på högsta nivå för vardera kön, och att jämföra män och kvinnors sporter mot varandra....det går bara inte.

Jag ser på damfotboll mest bara för att det är våra underbara svenska brudar som spelar och sliter för att vinna. Inte nog med det så tillhör vi toppen inom damfotbollen, I VÄRLDEN!
Och att inte ens unna sig 100min åt att se våra svenska tjejer kämpa om VM-medaljer i fotboll, det tycker jag är otroligt svagsint och opatriotiskt.

Säga vad man vill, men damfotboll är och kommer alltid vara damfotboll och KAN därför inte jämföras med herrarnas spel.

Jag visar iaf att jag står bakom dom som stolt svensk.

Vem bryr sig om vi tillhör toppen när toppen är så mediokert dålig? när de flesta målen kommer pga motståndarnas bristande kunnande å inte det egna lagets bra spel så är det svårt iaf för mig att finna något som helst intresse i det.

Jag såg damernas match mot Australien, en VM-kvartsfinal alltså topp 8 i världen, I tidningarna stod det att svenskorna presterade ett makalöst bra spel, vad jag såg så var det två lag som knappt kunde slå 3 pass inom laget innan man förlorade bollen, dåligt positionsspel, extremt sena tacklingar i parti å minut. vad gäller målen så var det ju noll markering samt press mot bollhållaren med understöd (sånt man får lära sig som 12 åring när man går upp från 7 till 11 manna). samt noll markering i straffområdet. tredje målet var ett typiskt damfotbollsmål. motståndarna spelar fram schelin i ett friläge, å detta är ju då alltså en kvartsfinal?

Pontus Kåmark blev ju hängd i aftonblaskan av Robert Laul för att han kritiserade damernas spel (med all rätt) mot USA även fast man vann.

"sådär hade han inte sagt om det var herrarna"

Feministers minne är då allt bra kort å det bevisas gång på gång, om vi tar senaste Hockey VM exempelvis där vi gick till final så var Tre kronor kritiserade under i stort sett hela turneringen för att experterna ansåg att det underpresterade, Robert Laul var en av dom.

Roligt är dock att expressens krönikör som jag tyvärr ej kommer ihåg vid namn valde att hylla kåmark för att han vågade kritisera det undermåliga spelet även fast det var damer.

Men visst lite drygt 600 000 svenskar valde ju att kolla på damernas match (jag var en av dom då jag ville se om dom faktiskt var så fantastiskt duktiga som tidningarna påstod) så någon form utav underhållningsvärde verkar det ju ha för folk.
Citera
2011-07-13, 17:13
Medlem
Intelligenss avatar
Läste Ida Ali-Lindqvists pinsamma skämt till debattartikel i aftonbladet förra veckan. Vilket jävla skämt!
Fast den var ändå rätt fascinerande eftersom hon med den lyckades förlöjliga inte bara sig själv utan även feministiskt perspektiv och damfotboll på en och samma gång. Grattis Ida, med dig som vänn behöver damfotbollen inga fiender.

Den här bisarra PK-debatten om kvinnohat och härskartekniker så fort någon kvinnlig idrottsutövare får kritik står mig upp i halsen. Är de bra så ska de få höra det och är de dåliga ska de också få höra det. Varför ska de vara undantagna från kritik?
Citera
2011-07-13, 20:03
Medlem
Jaha, nu är det snart dags igen. Måtte våra gula lesbianister trycka tillbaks gulingarna riktigt hårt. Vem snubblar bäst? Vilket lag gör minst felpassningar? Ska bli intressant att se lite lesbiska japanskor röra sig.
Citera
2011-07-13, 22:25
Medlem
Svenskorna ser verkligen patetiska ut när dem försöker spela "fotboll".

Varför börjar inte tv4 sända p16 och p18 istället? Bättre kvalitet, mindre patetiskt. Det ser ut som om dem försöker springa omkring och vara snygga. Det är dem inte.
Citera
2011-07-13, 22:28
Moderator
sosweets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Svenskorna ser verkligen patetiska ut när dem försöker spela "fotboll".

Varför börjar inte tv4 sända p16 och p18 istället? Bättre kvalitet, mindre patetiskt. Det ser ut som om dem försöker springa omkring och vara snygga. Det är dem inte.

Det finns nog fler som uppskattar kvinnorna än än ett p18 lag ska du se.
Citera
2011-07-13, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sosweet
Varför det? Otroligt intressant att se unga, begåvade talanger spela fotboll innan dem slagit igenom.

Damfotboll är inte fotboll. Misstagen som görs är genanta, sånt man får skäll för som 12-årig pojklagsspelare. Har du någon fotbollskompetens?
Citera
2011-07-13, 22:31
Bannlyst
Citat:

Beror på vad du menar med uppskatta är det rent tekniskt och bättre fotboll så kollar jag hellre på p18 är det något att vila ögonen på ja då spelar det ingen roll om det är Barcelona A-lag som spelar då är damerna ändå numer 1
Citera
2011-07-13, 22:32
Medlem
Vinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stigma
Kvinnans kropp är optimerad för barnafödande och enklare hushållssysslor. Så har det varit sedan urminnes tider och det har alltid fungerat bra. Häromdagen gick jag så förbi en fotbollsplan, där en fotbollsmatch var i full gång. Sportintresserad som jag är, styrde jag stegen dit. Jag hann uppfatta att spelet var oorganiserat och taffligt och när jag kom närmare förstod jag varför. Det var två damlag som möttes.

Ungefär här slutade jag läsa. Vad är ditt problem? Titta inte då om du inte vill. Överlåt det till oss andra som faktiskt tycker att det är befriande att även kvinnor får hålla på med sporter.

Ut i skogen med dig och jaga och pissa revir. Sånt har män gjort i urminnes tider. Vad gör du ens framför en dator? Det kan ju förslappa de där enorma musklerna som män ska ha.
Citera
2011-07-13, 22:37
Moderator
sosweets avatar
Citat:
Varför det? Otroligt intressant att se unga, begåvade talanger spela fotboll innan dem slagit igenom.

Damfotboll är inte fotboll. Misstagen som görs är genanta, sånt man får skäll för som 12-årig pojklagsspelare. Har du någon fotbollskompetens?

Nä, riktiga kvinnor föredrar andra sporter
Fast tom jag ser att det inte går att jämföra. Bara trodde att fler gillade att kolla skumpande bröst ön finniga tonåringar. Det brukar ju framhållas att det är därför man kollar. Förstår inte varför
Citera
2011-07-13, 22:40
Medlem
Citat:
Nä, riktiga kvinnor föredrar andra sporter
Fast tom jag ser att det inte går att jämföra. Bara trodde att fler gillade att kolla skumpande bröst ön finniga tonåringar. Det brukar ju framhållas att det är därför man kollar. Förstår inte varför
Den enda i Sveriges laguppställning som kan betraktas som knullbar är Josefin Öqvist och hon har ju vikt ut sig, bättre att köpa utvikningsbilderna. Maken till tydligt bevis på feminismens kontraproduktiva penisavund är svår att finna, fula kvinnor som låtsas vara män.

Patetiskt.
Citera
2011-07-13, 22:42
Bannlyst
Citat:
Den enda i Sveriges laguppställning som kan betraktas som knullbar är Josefin Öqvist och hon har ju vikt ut sig, bättre att köpa utvikningsbilderna. Maken till tydligt bevis på feminismens kontraproduktiva penisavund är svår att finna, fula kvinnor som låtsas vara män.

Patetiskt.

Men du Lotta Schelin är väl inte helt fel o kolla på heller

Fast hon kanske inte spelar ikväll? Jag har ingen större koll på damerna då jag inte tycker det är bra/rolig fotboll dom spelar
Citera
2011-07-13, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aphyro
Men du Lotta Schelin är väl inte helt fel o kolla på heller

Fast hon kanske inte spelar ikväll? Jag har ingen större koll på damerna då jag inte tycker det är bra/rolig fotboll dom spelar
Hon är skitful. Ser ut som en bondmora. Du behöver resa och upptäcka hur vackra kvinnor kan vara när dem lever i en kultur där dem bejakar sin kvinnlighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in