2015-06-09, 20:03
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashdownssyndrom
En svensk skådespelare, 70-tals kultfilm, karaktären i Tarantinos "Kill Bill" är baserad på den.

Tarantino är bög. Kill Bill är nonsens. Det här är så realistiskt som det blir på film,

https://www.youtube.com/watch?v=jL5zc5-nHU0

https://www.youtube.com/watch?v=mGAyiy5Cc_k

titta på filmerna och se om de här kvinnorna spenderar mycket tid med andra kvinnor eller om de föredrar att spendera tid med män. Take a hint.

Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Haha fotboll är inte sexuellt så jo.. Varför skulle man gilla män bara för man är hetrosexuell?

Så du tror att kvinnor sysslar med sport för att de tycker att det är roligt? Män tycker att sport är roligt för att under evolutionen har män jagat och krigat i grupp, sport är till för att träna män för det. Men kvinnor har inte haft något behov av att samarbeta i grupp så kvinnor får inte ut någt av sport om det inte handlar om sex.
Senast redigerad av Babianen 2015-06-09 kl. 20:05.
Citera
2015-06-09, 20:03
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Nej, det tror jag inte, men vid 16 års ålder är man inte fullvuxen, snarare ganska klen och ranglig.

Det som diskuterades var om ett damlandslag kan vinna över ett genomsnittligt pojklag (alltså inte fullvuxna män) eller vinna över vuxna otränade män (genomsnittlig man på Flashback).

Ja de kan vinna mot ett pojklag 16 men vi kan väl säga så här. Ta damlandslaget sätt dem i en division med pojkar 16år sen kollar vi vart dem hamnar i tabellen, jag är rätt säker utan att överdriva att vi återfinner dem längst ner i tabellen.
Förutsatt att inte pojkarna får spela med en man mindre givetvis.
Citera
2015-06-09, 20:09
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Om du läser hela artikeln så ser du att "Sundhage luftade hela truppen i två olika matcher och i den andra blev det seger. Damlandslaget besegrade BVK Norrtäljes P 19-lag med 1-0 efter mål av Lina Hurtig."

Stämmer alltså inte att det skulle bli 10/10 om de möter 18-åriga pojkar och inte heller att det skulle bli 8-9/10 mot 16-åriga pojkar.

AIK har säkerligen ett bra pojklag. Tror du att pojklag i varenda håla ligger på den nivån?

Läs artikeln.

Okej de slog ett lag med 19åringar, men skulle vilja se en returmatch mot detta lag som får ha 11 man på planen också och inte plocka bort folk ifrån startelvan.

Föreslår att du läser artikeln själv också 2x30 min och med en man mindre...
Citera
2015-06-09, 20:15
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Tarantino är bög. Kill Bill är nonsens. Det här är så realistiskt som det blir på film,

https://www.youtube.com/watch?v=jL5zc5-nHU0

https://www.youtube.com/watch?v=mGAyiy5Cc_k

titta på filmerna och se om de här kvinnorna spenderar mycket tid med andra kvinnor eller om de föredrar att spendera tid med män. Take a hint.

Så du tror att kvinnor sysslar med sport för att de tycker att det är roligt? Män tycker att sport är roligt för att under evolutionen har män jagat och krigat i grupp, sport är till för att träna män för det. Men kvinnor har inte haft något behov av att samarbeta i grupp så kvinnor får inte ut någt av sport om det inte handlar om sex.

Jag tror kvinnor kan få endorfinkickar o så precis som män men det kanske bara är inbillning från min sida som vanligt.
Tränar och tävlar dom inte ihop med andra kvinnor i individuella sporter?
Citera
2015-06-09, 20:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Okej de slog ett lag med 19åringar, men skulle vilja se en returmatch mot detta lag som får ha 11 man på planen också och inte plocka bort folk ifrån startelvan.

Föreslår att du läser artikeln själv också 2x30 min och med en man mindre...
Nja, det var 11 man på planen i matchen med P16 under första halvlek när de gjorde mål, under andra halvlek var de 10 man och under den halvleken blev det inga fler mål.

Framkommer inte att de plockade bort spelare vid P19 matchen.
Citera
2015-06-09, 20:28
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Jag tror kvinnor kan få endorfinkickar o så precis som män men det kanske bara är inbillning från min sida som vanligt.
Tränar och tävlar dom inte ihop med andra kvinnor i individuella sporter?

1) Poängen med lag-sporter är att män ska "bonda" med varandra så att gruppen har unit cohesion om de ska jaga eller kriga tillsammans. Kvinnor bondar inte med varandra, de kan göra saker tillsammans och tycka att det är roligt, men de blir inte "ett lag" som män blir.

2) Till exempel bland män är det en grej att män i samma lag sätter på en kvinna tillsammans, det är en bonding mekanism. Men du ser aldrig kvinnor från samma lag sätta på en man tillsammans.

3) I individuella sporter är det alltid konkurrens om vem som är mest attraktiv för män.
Citera
2015-06-09, 20:33
Medlem
ragingcows avatar
Kommer ni ihåg när man körde fotboll på idrotten så fick tjejerna spela mot varandra på ena halvan av idrottshallen och killarna på den andra, då sneglade man över med blicken och tittade på hur tjejerna spelade och det var alltid samma visa alla gick på bollen .
Citera
2015-06-09, 20:40
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Nja, det var 11 man på planen i matchen med P16 under första halvlek när de gjorde mål, under andra halvlek var de 10 man och under den halvleken blev det inga fler mål.

Framkommer inte att de plockade bort spelare vid P19 matchen.

De var 11 man fram till halvtid där de sedan fick plocka bort en back då stod det 1-0 matchen sluta 3-0 you do the math.

Varför skulle de framkomma de ville väl maximera sina chanser att faktiskt vinna en match.

Men du är ju så tvärsäker på att damerna skulle göra bra ifrån sig! varför inte slå ihop damallsvenskan med p16 lagen så får vi ju svart på vitt vilka som är de bättre.

Att jämföra kvinnor med män är löjligt, damerna har inte samma förutsättningar som män, även fast de kanske är lika bra tekniskt osv i fotbollen, så kommer fysiken att spela en avgörande roll.

Vilket även Pia säger! när det blir tempoväxling så hänger inte damerna med, de får spela försvarsspel.
Citera
2015-06-09, 20:46
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Poängen med lag-sporter är att män ska "bonda" med varandra så att gruppen har unit cohesion om de ska jaga eller kriga tillsammans. Kvinnor bondar inte med varandra, de kan göra saker tillsammans och tycka att det är roligt, men de blir inte "ett lag" som män blir.

2) Till exempel bland män är det en grej att män i samma lag sätter på en kvinna tillsammans, det är en bonding mekanism. Men du ser aldrig kvinnor från samma lag sätta på en man tillsammans.

3) I individuella sporter är det alltid konkurrens om vem som är mest attraktiv för män.

Tråkigt att inte kvinnor kan det.

I fotboll?

Är väl det vi är dåligt på att samarbeta det kan männen mkt bättre

Mkt styrs ju av ens egna föreställningar av vad man klarar av och inte har märkt de på mig själv.
Senast redigerad av Milford.Cubicle 2015-06-09 kl. 20:51.
Citera
2015-06-09, 20:49
Bannlyst
Citat:
Men du är ju så tvärsäker på att damerna skulle göra bra ifrån sig!

Jag är inte tvärsäker, jag tror dock att många män på Flashback underskattar kvinnorna, därav att jag ökar statistiken till kvinnornas fördel i mina gissningar.
Citat:
varför inte slå ihop damallsvenskan med p16 lagen så får vi ju svart på vitt vilka som är de bättre.

Nja, det är ju damlandslaget vi diskuterar, de är betydligt bättre än ett genomsnittligt lag i damallsvenskan. Så låt damlandslaget spela en hel säsong med P16 lag, 2 matcher per vecka, då har vi bra statistik, och det hade varit intressant att få veta resultatet. Nu kan vi bara gissa.
Citera
2015-06-09, 20:52
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Jag är inte tvärsäker, jag tror dock att många män på Flashback underskattar kvinnorna, därav att jag ökar statistiken till kvinnornas fördel i mina gissningar.

Nja, det är ju damlandslaget vi diskuterar, de är betydligt bättre än ett genomsnittligt lag i damallsvenskan. Så låt damlandslaget spela en hel säsong med P16 lag, 2 matcher per vecka, då har vi bra statistik, och det hade varit intressant att få veta resultatet. Nu kan vi bara gissa.

Jag är rätt säker på att vi skulle hitta damlandslaget i bottensiktet med en inte allt för smickrande målskillnad tyvärr.

Att ens jämföra damer med herrar är orättvist då damerna som sagt har handikappet att vara fysiskt svagare.
Senast redigerad av nousernameneeded 2015-06-09 kl. 20:54.
Citera
2015-06-09, 21:00
Bannlyst
Citat:
Jag är rätt säker på att vi skulle hitta damlandslaget i bottensiktet med en inte allt för smickrande målskillnad tyvärr.
Vi gissar olika som sagt var.

Citat:
Att ens jämföra damer med herrar är orättvist då damerna som sagt har handikappet att vara fysiskt svagare.
Nja, vältränade vuxna kvinnor med lämpliga gener är inte fysiskt svagare än 16 åriga pojkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in