Citat:
Ursprungligen postat av
Tangentinkontinens
Du gav en bild av idrottsvärlden som är helt verklighetsfrånvänd. Att vara bra på något/gilla något är inte idrott på elitnivå.
Den stora delen av kritiken handlar om att kvalitén uppenbarligen sänks till nivåer som liknar kvotering. I detta fall medial kvotering. Att folk som gillar idrott vänder sig mot kvinnor inom idrotterna, blir en konsekvens kvinnliga idrottare bör ta med feminister. Eftersom feminister könspoliticerat idrott och således tvingats på de idrottstittande människorna.
Feminister gör kön till ett socialt handikapp.
Jag har aldrig hållt på med idrott på elitnivå. Men min bild är inte verklighetsfrånvänd.
Jag har hört några klaga "oj tjejerna är så dåliga på fotboll", sett det på tv en gång
Men tycker det bara är kul att dom spelar ändå, även om dom inte är bäst, dom kan alltid bli bättre. Är ni rädda att bli slagna eller?
Frågar för att jag vet precis hur mkt kvinnor som på något sätt utgör ett hot mot mäns överlägsenhet kan bli sparkade på i andra sammanhang.
Det är ju feminism så handlar om samma sak som vanligt att inte man ska vara det som ses som vanliga normala könet som allt anpassas efter, och kvinna ska inte vara andrahands-människor.
Du har nog ingen aning om hur det är att leva under konstanta förnedringar, kränkningar och sexism pga sin könstillhörighet.
Man får så mkt skit av att gå emot strömmen och vara "tuff" som tjej det är inte lätt att vara bra då. Så tjejerna är jävligt starka som ens klarar av detdär. Och sen vill ingen kolla. Såå dåligt! Inte konstigt om de blir omotiverade.