2015-06-08, 22:56
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Jag var bra på höjdhopp, slalomskidor, snowboard och ridning när jag höll på med det. Men provat många andra, det var dom jag var bäst i och föredrog så att säga...

En stor del av kritiken verkar handla mera om att man inte tycker kvinnor ska spela fotboll än att de är dåliga...

Du gav en bild av idrottsvärlden som är helt verklighetsfrånvänd. Att vara bra på något/gilla något är inte idrott på elitnivå.

Den stora delen av kritiken handlar om att kvalitén uppenbarligen sänks till nivåer som liknar kvotering. I detta fall medial kvotering. Att folk som gillar idrott vänder sig mot kvinnor inom idrotterna, blir en konsekvens kvinnliga idrottare bör ta med feminister. Eftersom feminister könspoliticerat idrott och således tvingats på de idrottstittande människorna.
Feminister gör kön till ett socialt handikapp.
Citera
2015-06-08, 23:12
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Du gav en bild av idrottsvärlden som är helt verklighetsfrånvänd. Att vara bra på något/gilla något är inte idrott på elitnivå.

Den stora delen av kritiken handlar om att kvalitén uppenbarligen sänks till nivåer som liknar kvotering. I detta fall medial kvotering. Att folk som gillar idrott vänder sig mot kvinnor inom idrotterna, blir en konsekvens kvinnliga idrottare bör ta med feminister. Eftersom feminister könspoliticerat idrott och således tvingats på de idrottstittande människorna.
Feminister gör kön till ett socialt handikapp.

Jag har aldrig hållt på med idrott på elitnivå. Men min bild är inte verklighetsfrånvänd.

Jag har hört några klaga "oj tjejerna är så dåliga på fotboll", sett det på tv en gång
Men tycker det bara är kul att dom spelar ändå, även om dom inte är bäst, dom kan alltid bli bättre. Är ni rädda att bli slagna eller?
Frågar för att jag vet precis hur mkt kvinnor som på något sätt utgör ett hot mot mäns överlägsenhet kan bli sparkade på i andra sammanhang.
Det är ju feminism så handlar om samma sak som vanligt att inte man ska vara det som ses som vanliga normala könet som allt anpassas efter, och kvinna ska inte vara andrahands-människor.

Du har nog ingen aning om hur det är att leva under konstanta förnedringar, kränkningar och sexism pga sin könstillhörighet.

Man får så mkt skit av att gå emot strömmen och vara "tuff" som tjej det är inte lätt att vara bra då. Så tjejerna är jävligt starka som ens klarar av detdär. Och sen vill ingen kolla. Såå dåligt! Inte konstigt om de blir omotiverade.
Senast redigerad av Milford.Cubicle 2015-06-08 kl. 23:58.
Citera
2015-06-09, 17:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stigma
För det första är de usla på att göra det, de skulle få stryk av vilket pojklag som helst. För det andra är deras ömtåliga kroppar inte anpassade för den hårda idrott fotboll faktiskt är.

En kvinna ska ha långa, smäckra ben och kurvig figur. Deras kroppar utsätts för stora påfrestningar när de tränar och spelar fotboll, vilket sliter på och förändrar kroppen. Välsvarvade ben blir till stabbiga muskelpaket och överkroppen får oproportionellt mycket muskler och noll kvinnliga former. Sedan minskar också bystmåttet, vilket är särdeles allvarligt, då en riktig kvinna ska ha en rejäl byst.

Kort och gott: Kvinnor bör ej uppmuntras att spela fotboll. Vill de prompt utöva idrott, finns en rad lämpligare sporter. Varför inte konståkning, gymnastik eller simhopp? Bra och fostrande sporter, vilka låter kvinnorna behålla och underhålla sina kroppar på ett sunt och riktigt sätt.

Slutsatsen blir ja till idrottande kvinnor, men nej tack till maskuliniserade biffar som stångas på fotbollsplanen.
Jag såg på damfotboll på TV för första gången i natt och jag gillade det. Matchen USA mot Australien. De var helt klart duktigare än vad jag var i tonåren då jag tränade fotboll och jag var hyfsat bra. Damerna skjuter hårdare och längre än vad jag gjorde på den tiden och tycker att de samarbetade bra på planen. Hyfsat intressant och ganska många mål verkar det vara i damfotboll på den nivån. Nu kollar jag nästan aldrig på sport men brukar inte herrfotboll ha få mål?

Utseendemässigt har jag inte klagomål heller. Visst fanns det enstaka som såg manhaftiga ut och på gränsen till för gamla, men de flesta var i den attraktiva åldern mellan 20 och 30, smala och vältränade med normala kvinnliga former.

Fastnade särskilt för Sydney Leroux. http://www2.pictures.zimbio.com/pc/Sydney+Leroux+Arrivals+EPSN+Magazine+Body+rKV2RE_-I8Ml.jpg

konståkning och simhopp det är trist att titta på oavsett om det är män eller kvinnor.
Citera
2015-06-09, 18:01
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Faktiskt jävligt roligt att se får kolla på dom fortsatta matcherna såg Sverige mot-nigeria igår så jävla dåliga var vi inte! Kom igen detdär skulle inte vanliga killar slå ingen chans...
Citera
2015-06-09, 18:20
Medlem
Babianens avatar
1) Ingen normal kvinna spelar lag sporter. Det är en lesbisk grej. Sannolikt handlar det om att rekrytera unga kvinnor till att bli lesbiska.

2) Normala kvinnor sysslar med a) sporter där man kan interagera med män b) sporter där man är ensam (typ tennis, figure skating, gymnastik, med mera) för där kan män lägga märke till kvinnan och bli intresserade.

3) Normala kvinnor har också pojkvänner som de hellre umgås med än att umgås med en massa kvinnor där man har 0 chans att få kuk.

4) Inse att det inte har något med sport att göra, det är en livs-stil för lesbiska.
Senast redigerad av Babianen 2015-06-09 kl. 18:24.
Citera
2015-06-09, 18:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Faktiskt jävligt roligt att se får kolla på dom fortsatta matcherna såg Sverige mot-nigeria igår så jävla dåliga var vi inte! Kom igen det där skulle inte vanliga killar slå ingen chans...
Sant, kvinnor på elitnivå är betydligt bättre än ett genomsnittligt pojklag. Få män på Flashback som skulle ha en chans som fotbollsspelare på kvinnlig elitnivå.
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Ingen normal kvinna spelar lag sporter. Det är en lesbisk grej. Sannolikt handlar det om att rekrytera unga kvinnor till att bli lesbiska.
Riktiga lesbianer? eller porriga som lebbar för att egga oss män?
Citera
2015-06-09, 18:34
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashdownssyndrom
Riktiga lesbianer? eller porriga som lebbar för att egga oss män?

Nej riktiga lesbianer, sorry dude. Du känner igen dem på att de är fula kvinnor som är överdrivet vänliga mot andra kvinnor. Om en kvinna är snygg kommer hon att ha en man som hon kan underhålla med tjej-sex. Hon kommer inte välja att umgås med kvinnor när hon kan umgås med män.
Citera
2015-06-09, 18:41
Bannlyst
Citat:
Nej riktiga lesbianer, sorry dude. Du känner igen dem på att de är fula kvinnor som är överdrivet vänliga mot andra kvinnor. Om en kvinna är snygg kommer hon att ha en man som hon kan underhålla med tjej-sex. Hon kommer inte välja att umgås med kvinnor när hon kan umgås med män.
Fast det stämmer ju inte. Rätt många kvinnliga fotbollsspelare som är snygga och hetero. Googlade Sydney Leroux som jag fattat tycke för, och ja, hon är både snygg och hetero:

http://larrybrownsports.com/wp-content/uploads/2014/12/Sydney-Leroux-Dom-Dwyer.jpg
Citera
2015-06-09, 18:46
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Fast det stämmer ju inte. Rätt många kvinnliga fotbollsspelare som är snygga och hetero. Googlade Sydney Leroux som jag fattat tycke för, och ja, hon är både snygg och hetero:

http://larrybrownsports.com/wp-content/uploads/2014/12/Sydney-Leroux-Dom-Dwyer.jpg

En hetero kvinna med en forearm tattoo?

http://www.back9network.com/wp-content/uploads/2014/02/Sydney_Leroux_Article1.jpg

är du seriös eller? Du kan utgå ifrån att alla är lesbiska. Fotboll är en manlig sport. Det är som män som sysslar med balett. Det är inte normalt att syssla med saker som är typiska för det motsatta könet.
Citera
2015-06-09, 18:55
Bannlyst
Citat:
En hetero kvinna med en forearm tattoo?

http://www.back9network.com/wp-content/uploads/2014/02/Sydney_Leroux_Article1.jpg

är du seriös eller? Du kan utgå ifrån att alla är lesbiska. Fotboll är en manlig sport. Det är som män som sysslar med balett. Det är inte normalt att syssla med saker som är typiska för det motsatta könet.
Abby Wambach var en av de kvinnor i gårdagens match som jag inte gillade utseendemässigt. Hon är uppenbarligen lesbisk: http://www.gaystarnews.com/article/lesbian-soccer-star-couple-comes-out-marries101013

Men jag hittar inget om att Sydney Leroux ska vara lesbisk. Hittar dock en hel del som tyder på att hon är hetero när jag googlar.

Hennes tatueringar är sexiga. Gillar kvinnor som är lite badass, och Sydney var strulig i tonåren säger google.

http://www.gaiahealthblog.com/wordpress1/wp-content/uploads/2014/09/SydneyLeroux7.jpg
Senast redigerad av flashdownssyndrom 2015-06-09 kl. 18:58.
Citera
2015-06-09, 19:08
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Abby Wambach var en av de kvinnor i gårdagens match som jag inte gillade utseendemässigt. Hon är uppenbarligen lesbisk: http://www.gaystarnews.com/article/lesbian-soccer-star-couple-comes-out-marries101013

Att båda kvinnorna är lesbiska fotbolls spelare gör inte att det ringer någon klocka om den här sporten? Till exempel varför är de andra kvinnorna kvar i ett lag där det finns lesbiska kvinnor? Vilka kvinnor tittar på en sport där lesbiska kvinnor spelar? Istället för sporter med hetero män.

Citat:
Men jag hittar inget om att Sydney Leroux ska vara lesbisk. Hittar dock en hel del som tyder på att hon är hetero när jag googlar.

Hennes tatueringar är sexiga. Gillar kvinnor som är lite badass, och Sydney var strulig i tonåren säger google.

http://www.gaiahealthblog.com/wordpress1/wp-content/uploads/2014/09/SydneyLeroux7.jpg

1) Hon ser ut som en man = hon är lesbisk. Titta på den här mannen, http://news.byu.edu/releases/archive09/Feb/ballet/0812-19%200001.jpg är han hetero? Är andra män som är professionella balett dansare hetero?

2) Inga kvinnor är "badass" det finns bara på TV/film/porr. Det finns kvinnor som är manhaftiga (typ har en manlig personlighet) och kvinnor som är butch (gillar manliga saker) inget av det är "badass".
Citera
2015-06-09, 19:22
Bannlyst
Citat:
Att båda kvinnorna är lesbiska fotbolls spelare gör inte att det ringer någon klocka om den här sporten?
Jag tror snarare att lesbiska är överrepresenterade, men att max 25-50 % av spelarna är lesbiska.
Citat:
1) Hon ser ut som en man = hon är lesbisk.
Nä hon är läcker och jag är hetero så jag kan inte ha fel
?[/quote]
Titta på den här mannen, http://news.byu.edu/releases/archive09/Feb/ballet/0812-19%200001.jpg är han hetero? Är andra män som är professionella balett dansare hetero? [/quote]
Han är nog gay, men det finns kulturmän som dansar balett som är hetero och mansgrisiga, kvinnorna älskar även balettdansande hetero kulturmän som är macho och vältränade.
Citat:

2) Inga kvinnor är "badass" det finns bara på TV/film/porr. Det finns kvinnor som är manhaftiga (typ har en manlig personlighet) och kvinnor som är butch (gillar manliga saker) inget av det är "badass".

Usch, manhaftiga och Butch är avtändande. Men visst finns det brudar som är "badass", t.ex. många andra generationens invandrarbrudar kan vara rätt så badass.

http://unrealitymag.bcmediagroup.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2013/08/cult-500x312.jpg
Senast redigerad av flashdownssyndrom 2015-06-09 kl. 19:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in