2007-04-16, 18:51
Bannlyst
Kan ni inte binda era döttrars fötter när ni ändå är igång?
Citera
2007-04-16, 18:56
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hey Sugar!
Kan ni inte binda era döttrars fötter när ni ändå är igång?
Vad har det med diskussionen om damfotbollens omotiverade uppmärksamhet att göra?
Citera
2007-04-16, 19:08
Medlem
Jag tycker man borde lägga ner både manlig och kvinnlig fotboll. Vad är syftet med att springa efter en fotboll hela tiden? Oj, där rullar den åt höger. Nämen, där rullar den åt vänster...och så springer ett gäng med killar eller tjejer efter bollen, som om det gällde en fråga om liv eller död.

I övrigt tycker jag det låter lite peddo-varning över ett uttalande som förespråkar gymnaster som ett praktexempel på en kvinnlig kropp. De flesta elitgymnaster tränar så hårt att de ser ut som barn i 6-9 års åldern.
Citera
2007-04-16, 19:45
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killerbitch
Jag tycker man borde lägga ner både manlig och kvinnlig fotboll. Vad är syftet med att springa efter en fotboll hela tiden? Oj, där rullar den åt höger. Nämen, där rullar den åt vänster...och så springer ett gäng med killar eller tjejer efter bollen, som om det gällde en fråga om liv eller död.
Tur att det inte är dina personliga åsikter som samtliga människor rättar sina fritidsintressen efter då. Jag tycker att det är helt meningslöst med traktorpulling och dragrace (om det inte handlar om transor som springer 100 m i högklackat, det hade varit hur kul som helst att se), men å andra sidan inser jag att andra kanske är intresserade av sådant.
Citat:
I övrigt tycker jag det låter lite peddo-varning över ett uttalande som förespråkar gymnaster som ett praktexempel på en kvinnlig kropp. De flesta elitgymnaster tränar så hårt att de ser ut som barn i 6-9 års åldern.
Där håller jag med dig, dessutom är väl många av elitutövarna inte äldre än 16-17.
Citera
2007-04-16, 19:56
Medlem
Pyrokemis avatar
En kvinna är allt för förutsägbar när det gäller sport. Tråkigt.
Citera
2007-04-16, 20:05
Medlem
BluesPowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allan Akbar
Låt dom spela fotboll om dom vill men låt oss för allt i världen slippa se eländet på TV. Kvaliteten på damernas "elitfotboll" spelmässigt är som herrarnas division 16 eller så i lingonserien. Noll spelsinne och noll teknik.

Exakt, det är bara nyttigt för tjejerna att va ute och röra på sig lite.

Om dom nu måste envisas med att visa skiten på tv så kan dom ju förbjuda alla fula tjejer att spela dom tv-sända matcherna, och kanske blöta ner tröjorna och ta bort bh`n innan match? tror tittarsiffrorna hade mångdubblats då faktiskt.
Citera
2007-04-16, 20:12
Medlem
Packans avatar
Jag tycker att det är okej med damfotboll, men det skall inte nämnas i media.

Det finns inget mer ointressant än friidrott och damfotboll.
Låt dessa manhaftiga damer leka män på fotbollsplanen ett par timmar i veckan, men pracka för guds skull inte på mig en massa resultat och annat totalt ointressant i media.

Det är ett djävla gnäll på de inblandade i damallsvenskan. Deras anledningar till att dom bör få större plats i media (och därmed bättre sponsoravtal, och därmed flera proffs). Är att det trots allt är en av världens bästa damliga.

Damallsvenskan kan nog utan att överdriva jämföras med ett manligt division 5-lag.

Varför i hela friden skulle detta vara så intressant? Det säger väl ganska mycket när snittpubliken ligger runt 500 personer. 450 av dessa är troligtvis familj och flickvänner till spelarna.
Citera
2007-04-16, 20:12
Medlem
stötfarfars avatar
Skillnaden mellan damfotboll o fotboll är alldeles för stor.

Fotbolltsklassen på östragymnasiet i Umeå mötte UIK Damers Elit fotbollslag (som då just hade vunnit deras liga osv) och vann med 16 - 1. Hur jävla ruttna får man va.

Så länge jag slipper se kaoset dem kallar fotboll får dem hålla med på med vad dom vill
Citera
2007-04-16, 20:22
Medlem
BluesPowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Packan
Varför i hela friden skulle detta vara så intressant? Det säger väl ganska mycket när snittpubliken ligger runt 500 personer. 450 av dessa är troligtvis familj och flickvänner till spelarna.

Topplagen kan kanske på en bra dag dra ihop 500 pers, annars har dom la tur om dom får över hundra betalande på matcherna

Nämn en annan sport med så låga publiksiffror som får lika mycket uppmärksamhet i media.
Citera
2007-04-17, 01:20
Medlem
zübeydes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BluesPower
Topplagen kan kanske på en bra dag dra ihop 500 pers, annars har dom la tur om dom får över hundra betalande på matcherna

Nämn en annan sport med så låga publiksiffror som får lika mycket uppmärksamhet i media.
Curling.
Men dom får kanske inte lika mycket uppmärksamhet som damfotbollen kanske,men tillräckligt mycket för att gå med en sopkvast och sopa.
Citera
2007-04-17, 01:30
Medlem
Själv skiter jag i all form av sport, så jag har naturligtvis svårt att förstå alla känslor som ständigt dyker upp i dessa sammanhang, men jag tycker verkligen inte att det är konstigt att damfotbollen uppmärksammas. Det spelar väl ingen roll att de är mycket sämre än männen? Kajsa Bergqvist behöver ju inte hoppa lika högt som Stefan Holm för att få helsidor i pressen. Varför skall då damfotbollsspelarna förväntas spela lika bra som männen? Och om jag var tvungen att välja mellan att titta på damfotboll och höjdhopp skulle jag garantera välja fotbollen, för inget är tråkigare än att titta på friidrott, oavsett kön eller hur bra utövarna är.
Citera
2007-04-17, 01:35
Medlem
P.Gs avatar
Skiter egentligen i om kvinnor spelar fotboll eller inte. Vad jag dock stör mig på är den överdrivna mediaexponering sporten får i Sverige jämfört med kvalitén den håller. Hur TV4 tänkte, om de tänkte ö.h.t., när de bytte ut lördagsmatcher i The championship mot Damallsvenskan kommer jag aldrig begripa och jag kommer nog aldrig att förlåta dem heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in