2007-04-16, 06:29
Medlem
stigmas avatar
Var osäker på om jag skulle lägga detta under Sport eller under Livsstil.

Vad är er åsikt om damfotboll?? Här är min.

Kvinnans kropp är optimerad för barnafödande och enklare hushållssysslor. Så har det varit sedan urminnes tider och det har alltid fungerat bra. Häromdagen gick jag så förbi en fotbollsplan, där en fotbollsmatch var i full gång. Sportintresserad som jag är, styrde jag stegen dit. Jag hann uppfatta att spelet var oorganiserat och taffligt och när jag kom närmare förstod jag varför. Det var två damlag som möttes.

Jag älskar fotboll och går på mängder av matcher när det är säsong. Jag är en äkta fotbolls-konnässör. När det gäller damfotboll är däremot intresset noll från min sida. Jag tycker helt enkelt inte att kvinnor ska spela fotboll. För det första är de usla på att göra det, de skulle få stryk av vilket pojklag som helst. För det andra är deras ömtåliga kroppar inte anpassade för den hårda idrott fotboll faktiskt är.

En kvinna ska ha långa, smäckra ben och kurvig figur. Deras kroppar utsätts för stora påfrestningar när de tränar och spelar fotboll, vilket sliter på och förändrar kroppen. Välsvarvade ben blir till stabbiga muskelpaket och överkroppen får oproportionellt mycket muskler och noll kvinnliga former. Sedan minskar också bystmåttet, vilket är särdeles allvarligt, då en riktig kvinna ska ha en rejäl byst.

Kort och gott: Kvinnor bör ej uppmuntras att spela fotboll. Vill de prompt utöva idrott, finns en rad lämpligare sporter. Varför inte konståkning, gymnastik eller simhopp? Bra och fostrande sporter, vilka låter kvinnorna behålla och underhålla sina kroppar på ett sunt och riktigt sätt.

Slutsatsen blir ja till idrottande kvinnor, men nej tack till maskuliniserade biffar som stångas på fotbollsplanen.
Citera
2007-04-16, 06:58
Medlem
Zinkys avatar
Håller med om att det inte ska spela fotboll, men å andra sidan så; vad ska jag ha och kolla på då när man är på träningsläger

Nej men dom är verkligen dåliga och kan inte spela fotboll, och är lika dåliga som ett division 5 lag och jag tycker därför att det är mycket konstigt att de får så stor media bevakning eller vad man ska säga.

Så klart dom ska få spela fotboll om dom vill, jag tänker då aldrig kolla på en match för att se fotboll i alla fall
Citera
2007-04-16, 07:05
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stigma
Varför inte"Feminism och jämställdhet"
Citera
2007-04-16, 07:26
Medlem
Allan Akbars avatar
Låt dom spela fotboll om dom vill men låt oss för allt i världen slippa se eländet på TV. Kvaliteten på damernas "elitfotboll" spelmässigt är som herrarnas division 16 eller så i lingonserien. Noll spelsinne och noll teknik.
Citera
2007-04-16, 09:55
Medlem
Det finns en anledning till att proffsligan i USA lades ner
Citera
2007-04-16, 12:32
Medlem
sekazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stigma

Vad är er åsikt om damfotboll?? Här är min.

Kvinnans kropp är optimerad för barnafödande och enklare hushållssysslor. Så har det varit sedan urminnes tider och det har alltid fungerat bra. Häromdagen gick jag så förbi en fotbollsplan, där en fotbollsmatch var i full gång. Sportintresserad som jag är, styrde jag stegen dit. Jag hann uppfatta att spelet var oorganiserat och taffligt och när jag kom närmare förstod jag varför. Det var två damlag som möttes.

Jag älskar fotboll och går på mängder av matcher när det är säsong. Jag är en äkta fotbolls-konnässör. När det gäller damfotboll är däremot intresset noll från min sida. Jag tycker helt enkelt inte att kvinnor ska spela fotboll. För det första är de usla på att göra det, de skulle få stryk av vilket pojklag som helst. För det andra är deras ömtåliga kroppar inte anpassade för den hårda idrott fotboll faktiskt är.

En kvinna ska ha långa, smäckra ben och kurvig figur. Deras kroppar utsätts för stora påfrestningar när de tränar och spelar fotboll, vilket sliter på och förändrar kroppen. Välsvarvade ben blir till stabbiga muskelpaket och överkroppen får oproportionellt mycket muskler och noll kvinnliga former. Sedan minskar också bystmåttet, vilket är särdeles allvarligt, då en riktig kvinna ska ha en rejäl byst.

Kort och gott: Kvinnor bör ej uppmuntras att spela fotboll. Vill de prompt utöva idrott, finns en rad lämpligare sporter. Varför inte konståkning, gymnastik eller simhopp? Bra och fostrande sporter, vilka låter kvinnorna behålla och underhålla sina kroppar på ett sunt och riktigt sätt.

Slutsatsen blir ja till idrottande kvinnor, men nej tack till maskuliniserade biffar som stångas på fotbollsplanen.

Detta är ju ren idioti. Du kan inte ha mycket i skallen?
Har Du sett hur en konståkare/gymnast/simhopperska ser ut?

Nej, tänkte väl det.
Citera
2007-04-16, 15:26
Medlem
Memnoks avatar
Det är ju helt klart att högsta serien i damfotboll är ungefär i klass med manlig division 6, mot bakgrund av det är det rätt märkligt att den får så mycket uppmärksamhet. Massa tv-tid, lika många utmärkelser vid guldbollen och så vidare.
Citera
2007-04-16, 15:48
Medlem
JemyMs avatar
Jag tycker ingen av könen bör spela fotboll. Det är fånigt. Jag tycker både män och kvinnor skall ägna sig åt skola istället.
Citera
2007-04-16, 17:52
Medlem
Kvinnor är ju totalt urusla på alla bollsporter, de kan väl ha vm i sömnad istället?
Citera
2007-04-16, 17:58
Medlem
Androass avatar
Kommer ihåg för en sådär 10 år sedan; Malmö FF:s Damlag mot Malmö FF:s P-15.
Matchen slutade 1-9 eller liknande

Någon som kan leta upp den matchen, resultat eller om det kanske tom finns referat?
Citera
2007-04-16, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Det är ju helt klart att högsta serien i damfotboll är ungefär i klass med manlig division 6

Så bra är dom fan inte. Damlagen i allsvenskan förlorar ju mot 15-16åringar.
Citera
2007-04-16, 18:50
Medlem
vongörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sekazz
Detta är ju ren idioti. Du kan inte ha mycket i skallen?
Har Du sett hur en konståkare/gymnast/simhopperska ser ut?

Nej, tänkte väl det.

Jag kan inget annat än att hålla med dig till 100%. förövrigt låt de spela fotboll, vad är problemet med dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in